Gå til innhold

Fødselsforbedrede kurs, nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på dette som kan si litt om hva som ble sagt hvilke temaer ble tatt opp? Var det nyttig?

Hvis det er som på tv har jeg liten lyst til å sitte å øve på å puste og pese, eller spille "skuespill" om at jeg føder 😉

Anonymous poster hash: 5bda4...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke som på tv :-)

Hvis det er på sykehuset så er det et par timer med informasjon. Alt i fra rene praktiske ting, hva bør man ha med seg o.l til hvordan en jordmor skal forholde seg til deg under fødsel, hva far kan/ bør gjør, at de vil du skal bevege deg underveis til åpningen er stor nok. Prosedyre rundt epudural osv.

Da vi var på det så var vi ganske mange som ikke hadde lest oss noe særlig opp på ting, særlig blant fedrene. Så var greit å få startet tankeprosessen på hva vi hadde i vente osv

Skrevet

Ikke som på tv nei :) Her var det mye om smertestillende, fødestillinger, partnerens rolle i det hele, når drar man på sykehuset, dette med latensfase og aktiv fødsel (åpning osv) fødetilbud, tang og vakuum, og ikke minst fokus på tiden etterpå med amming osv. Synes det var veldig nyttig!

Var ikke noe sånn at man satt og pusta og peste nei:p vi satt bare å hørte på, gjorde ingenting selv

Anonymous poster hash: f3a86...9cf

Skrevet

Aldri vært på sånn kurs, har to barn.

Ser for meg det er noe dill! :-P

Anonymous poster hash: 63251...adc

Skrevet

Har ikke vært på kurs. Barna kom til verden likevel 😊

Anonymous poster hash: b4440...d34

Skrevet

Har vært på et slikt kurs, helt totalt unødvendig spør du meg.

Anonymous poster hash: 856c5...516

Skrevet

Lærte ikke noe nytt men var greit for mannen for han hadde ikke satt seg så mye inn i ting som jeg hadde gjort.

Anonymous poster hash: 0f776...a3b

Skrevet

Informasjon om hvordan det er på føden og barsel. Hvor man skal ringe, hva som skjer når man kommer inn, muligheter og tilbud under fødsel (badekar, smertestillende etc.), forventet forløp og hva som skjer ved evt. avvik og tiden etterpå. Nyttig!

Anonymous poster hash: 7b412...f8e

Skrevet

Jeg syntes det var ok med førstemann, jeg hadde ikke vært på en fødeavdeling før, og visste ikke hva som ventet meg. Kurset var en praktisk gjennomgang av hva man kunne vente. Det var en "puste-del" også, det var veldig kleint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...