Gå til innhold

Hinsides krav - borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig denne historien blir gjenkjent nå, men det spiller ingen rolle.

Vi bor i et relativt stort borettslag med masse rekkehus. I det ene rekkehuset har beboerne masse høner inngjerdet i hagen. Spesielt, men greit nok.

Rett nedenfor dem er det en garasjerekke og en åpen plass hvor det har vært planlagt ballbinge i mange år nå. Denne ballbingen er endelig på plass, og ungene bruker den i tillegg til de øvrige lekeplassene og skateplassen i laget.

Nå har disse folkene sendt klage til styret, på grunn av at hønene blir stresset av bråket fra ballbingen, og har angivelig sluttet å legge egg.

De har også tatt lydoptak hvor de sparker en bal hardt i garasjeveggen, og dermed oppnår 40 desibel lyd.

Dette har de sendt til fylkesmannen, og klart å få et vedtak på at borettslaget må sette opp en støyskjerm mellom huset deres og bingen. Bingen ligger ca 40 meter fra dem.

Slike støyskjermer er kostbare, og det er VI andre som bor i borettslaget som må koste dette. Jeg kjenner jeg blir så utrolig forbanna.

Andre har lekeplasser rett ved siden av seg, og det er ikke noe problem. Men her må vi altså ta hensyn til noen j... høner midt i et borettslag. Ungene kan vi ikke høre. (Disse folkene har selv et barn i "bråkealder" men som aldri er utenfor porten hjemme omtrent. )

Siden fylkesmannen er inne i bildet er det ikke noe styret kan gjøre heller, bortsett fra å utføre dette.

Lov å bli oppgitt?

Anonymous poster hash: a34a3...2fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes, føler med deg.

Anonymous poster hash: 80c53...040

Skrevet

Er nok mye høner både ute og inne der, gitt.

Skrevet

Regner med at de verste hønsa fins innomhus der, gitt. Det var voldsomt til krav, spør du meg.

Anonymous poster hash: e1660...ab0

Skrevet

Haha - frister med den reven ja.

Anonymous poster hash: a34a3...2fa
Skrevet

Alltid kjekt med sånne naboer :P

Skrevet

Du kan forøvrig få låne rev av meg! Svart , riktignok, men vil helt sikkert gjøre vei i vellinga i hønsegården! 😜

Anonymous poster hash: e1660...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...