Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Dere som har fått påvist cøliaki. Hvor lang tid etter at dere stater på glutenfri kost,merket dere bedring på symptomene deres? Ift luftlag, hyppighet på done søke og ikke minst denne hersens trøttheten!?! Anonymous poster hash: 64991...8e2
081013 Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Det ble det litt skrivefeil gitt:luftplager. Do besøk skulle det stå 😊
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 For meg gikk det gradvis over, men merket dratisk forbedring etter 1-2 uker (om jeg ikke husker feil). Etter 3 mnd var jeg helt fin, men jeg hadde i utgangspunktet ikke alvorlige plage. Ikke den som blir sengeliggende av en smule, for å si det sånn. Anonymous poster hash: ab3c7...445
081013 Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Var du mye trøtt? Uansett hvor mye jeg sover føler jeg meg utslitt. Må vente på gastroskopi før jeg kan evt gå over på annen kost.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Ja, kjempemasse, men pga cøliaki hadde jeg "alvorlig" jernmangel som aldri ble bra. Nå 6 år etter at jeg begynte på glutenfri diett er jern-nivåene mine fine Man blir jo sliten fysisk og psykisk av cøliaki, men det hjelper virkelig ikke på å mangle jern og ha lav hb Anonymous poster hash: ab3c7...445
081013 Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 "Håper" på en måte at de finner noe på gastroskopi sånn at jeg endelig får.brikkene på plass. Har hanglet i flere år,først.nå har legen våknet pga andre plager. Tenk å slippe å være avhengig av do,føler at du har et helt luftrom i magen og endelig gå overskudd til mer enn jobb og.å.dekke de tre små sine behov
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Så absolutt! Tar tilskudd daglig og har gjort det i mange år nå. Jeg vil uansett anbefale å prøve å kutte ut gluten iaf 3 måneder om du ikke merker noe likevel ( er jo selvfølgelig best om du får med legen på dette). Samboeren min gjennom 10 år fikk påvist cøliaki som barn gjennom biopsi, men før mente de at du kunne vokse av deg dette, som resulterte i kostprovokasjon over flere år til at det "funket" å spise vanlig mat. Nå i "eldre" dager er plager kommet tilbake og han har uklare resultat fra biopsi,ergo ingen diagnose, men etter å ha selv kuttet ut gluten blitt helt fin i formen igjen. Har var også plaget med luft, diare, trøtthet, nedstemthet, uren hud osv osv osv... Nå har han gått 1 år på glutenfritt og alle symptomene er borte Uansett hva det var så ble han etter å ha plagdes i mange år bra av å kutte ut gluten. Anonymous poster hash: ab3c7...445
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 jeg mente: kutte ut gluten om de ikke finner noe på biopsien likevel Anonymous poster hash: ab3c7...445
081013 Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Tusen takk for gode tips. Har.vært nedstemt i perioder de siste årene så det høres jo ut som jeg.kanskje er på.riktig diagnosevei. Tenk å energien igjen og deretter kutte all dårlig samvittighet pga manglende energi til å leke med ungene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå