Gå til innhold

Menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menskopprn min har begynt å lukte skikkelig vondt! Hatt den i ett år ca, men vært gravid i ni av de mnd og har nettopp tatt den fram igjen. Etter to runder med mens stinker den død! :o vasker den flere ganger om dagen og koker den en gang i døgnet i mensperioden. Noen som vet hva det kommer av? I desperasjon har jeg kokt den og lagt den i sprit nå i håp om at det skal forsvinne.

Anonymous poster hash: 2264b...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg koker min i vann nlandet med eddik etter endt mens og den lukter ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 004ac...d29

Skrevet

Takk for tips! Tester det :D er redd det noe galt med dåsa mi :(

Skrevet

Trodde ingen sjel i Norge brukte det.. Har sett på slike, men det er bare på tanke med å faktisk måle hvor mye blod jeg mister, pga. Endometriose, men virker jo superskummelt å sette den inn... -> når ingenting annet har gått inn den veien før :o

Anonymous poster hash: 71e60...71b
Skrevet

Trodde ingen sjel i Norge brukte det.. Har sett på slike, men det er bare på tanke med å faktisk måle hvor mye blod jeg mister, pga. Endometriose, men virker jo superskummelt å sette den inn... -> når ingenting annet har gått inn den veien før :o

Jeg tror at de fleste på dette forumet har hatt noe inn den veien før...

Anonymous poster hash: 75bec...93a

Skrevet

Jeg tror at de fleste på dette forumet har hatt noe inn den veien før...

K

Skrevet

Den skal ikke inn i livmoren, altså ;)

Anonymous poster hash: 60fa8...670

Skrevet

Jeg kan ikke i min villeste fantasi klare å forstå at det er bra å ha en kopp "oppi der" som samler opp mensblod, for så å tømme og koke den! Urk..

Men hey, hver sin lyst! :P

Anonymous poster hash: 8158a...b37
Skrevet

Jeg er fornøyd med koppen. Uvant i starten, men nå slepper jeg alle bind og tamponglekkasjene. Måtte bruke de største bindene og tampongene tidligere og blødde gjennom etter kort tid. Fryktelig slitsomt. Nå tømmer jeg menskoppen mellom tre og fire ganger i døgnet og det er kun de første par dagene jeg bruker bind i tillegg som backup. Ikke en gang hormonspiral har klart å ta knekken på min monsterblødning så her er kopp alfa omega. Bortsett fra den stanken da, som plutselig dukka opp. Får prøve med eddik, og jeg skal bestille meg en ny.

Skrevet

Jeg har hatt min ene kopp i tre og et halvt år, og den lukter ikke. I mensperioden vasker jeg den med intimsåpe en gang om dagen og skyller godt. Etter mens vasker jeg den grundig, og rengjør den deretter med bomullspads dyppet i sprit. 

Du som synes det er skummelt å skulle sette inn en kopp der noe aldri før har gått inn: Hvor tror du egentlig at koppen skal?

Anonymous poster hash: 688c0...a01
Skrevet

Jeg har brukt min i 10 år, aldri opplevd lukt. Jeg er kjempefornøyd, tømmer den to ganger i døgnet, og glemmer helt av at jeg har mensen :)

Skrevet

Jeg Elsker koppen min!!

Lagrer du den i en luftett beholder kan den begynne å lukte. Har mine i en liten tøypose som fulgte med når jeg kjøpte de.

Anonymous poster hash: 10063...c1f

Skrevet

Jeg Elsker koppen min!!

Lagrer du den i en luftett beholder kan den begynne å lukte. Har mine i en liten tøypose som fulgte med når jeg kjøpte de.Anonymous poster hash: 10063...c1f

Og der har vi kanskje forklaringen! Jeg fikk den i en sånn bommullspose, men har likevel oppbevart koppen i en plastboks mens jeg har vært gravid.

Skrevet

Jeg fikk mens noen dager tidlig mens jeg var på reise og måtte bruke bind og tampong, det var helt forferdelig! Gledet meg veldig til å komme hjem der menskoppen ventet.

Jeg var slettes ikke sikker på min sak når jeg prøvde første gangen, og det tok 2-3 sykluser før jeg var helt fortrolig med hvordan det funket. Men nå kan jeg ikke tenke meg å bruke noe annet. Den har ingen av ulempene til bind eller tampong:

Lukter ikke i motsetning til bind

Jeg kjenner den ikke i motsetning til både bind og tampong/o.b.

Den lekker så å si aldri (må jo tømme den av og til da, for når den er full er den veldig full)

Men det krever tilvenning i begynnelsen, og har man ikke fått den inn riktig lekker den. Også må man finne hvordan det er enklest å ordne tømming/bytting. Jeg har langt vei til vasken fra doen så jeg har to. Tømmer den ene i do, setter den andre inn, vasker den som var full i vasken og lar den tørke på et diskret hjørne i badeskuffen min. Gjøre morgen og kveld de første dagene, deretter bare på morgenen. Alt. tømmer jeg i dusjen, vasker og setter inn igjen.

Anonymous poster hash: 004ac...d29

Skrevet

Jeg kan ikke i min villeste fantasi klare å forstå at det er bra å ha en kopp "oppi der" som samler opp mensblod, for så å tømme og koke den! Urk..

Men hey, hver sin lyst! :P

Anonymous poster hash: 8158a...b37

Tenkte som deg. Men var så dritt lei alt klinet med bind. Og blod langt nedover lårene på de verste dagene. For ikke å snakke om når jeg dusja. Blod overalt i dusjen. Og det dryppet på badegulvet. Æsj!

Bestemte meg for å prøve kopp. Kunne jo alltids gå tilbake om det ikke funka. Første mens var det litt vanskelig å få den inn riktig, men jeg så potensialet. Og bestemte meg for å prøve neste gang også. Jeg er frelst😄 Føler meg aldri ufresh og klinete lenger. En skam at man ikke kan kjøpe menskopper på apotek o.l her i Norge.

Anonymous poster hash: 10063...c1f

Skrevet

Og jeg ble så lettet da jeg var i Spania i høsferien, jeg hadde glemt koppen hjemme og ventet mensen midt i ferien. Gikk inn på et lite apotek og spurte meg for litt tvilende og forsiktig. De hadde en hel.hylle full! Midt i apoteket, med masse modeller utstilt. Ikke et øyeren hevet, bare smil og hjelpsomhet. Så nå har jeg stor, liten, rosa, sammenleggbar til reisebruk, fullt utstyrt. Og ferien ble reddet. Selv første dagen.med masse blødning var det ikke noe problem å bade på stranda. Hele dagen. Hurra, jeg ville ikke vært uten!

Anonymous poster hash: 09038...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...