Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Har fått litt problemer de siste månedene. Hun gulper mye, ca 10 ganger daglig nå (dette er en forbedring), gulper etter all slags mat. Raper mye. Blir sutrete omtrent med en gang hun har våknet, er blid og fornøyd i en halvtime. Deretter bærer og bysser vi omtrent hele dagen. Pga dette ligger hun lite på magen og er generelt svak i kroppen. Greier ikke å stå oppreist mens vi holder mer enn noen sekunder før hun "knekker" i knæra. Sover godt. Gjerne 15-16 timer tilsammen på et døgn. Har tenkt på refluks eller allergier men siden hun sover så bra så er jeg usikker? Har lest litt og felles for de fleste er dårlig aøvn. Er hun bare inne i en vanskelig periode eller kan det være noe annet? Anonymous poster hash: 337d2...cde
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Opp Anonymous poster hash: 337d2...cde
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Hvor lenge har det Vært sånn? Anonymous poster hash: 7e362...086
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Det høres normalt ut bortsett fra gulpinga! Det hørtes litt voldsomt ut til å være så stor!? Det kan jo godt være grunnen til sutringen. Hva sier de på helsestasjonen/lege? Man trenger absolutt ikke sove dårlig fordi man har allergi, selv om det er ganske vanlig 😉 Anonymous poster hash: 29c67...2cb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Hvor lenge har det Vært sånn? Anonymous poster hash: 7e362...086 Begynte for ca 2 mnd siden og blir bare verre syns jeg Anonymous poster hash: 337d2...cde
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Det høres normalt ut bortsett fra gulpinga! Det hørtes litt voldsomt ut til å være så stor!? Det kan jo godt være grunnen til sutringen. Hva sier de på helsestasjonen/lege? Man trenger absolutt ikke sove dårlig fordi man har allergi, selv om det er ganske vanlig 😉 Anonymous poster hash: 29c67...2cb Helsestasjonen sier ingenting. Har flere ganger tatt opp dette med gulpinga men siden hun legger på seg så gjør de ingenting med det.. Anonymous poster hash: 337d2...cde
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Helsestasjonen har ikke akkurat noen høy utdannelse innen medisin... Synes heller du skal få en lege til å se på dette med gulpinga, for jeg synes det var litt mye. Ellers er det bare bra at dere bærer og bysser på henne hvis hun virker ukomfortabel, hvis det er noe som ikke helt stemmer med tanke på den gulpinga det er mye viktigere at hun er trygg og får trøst, enn at hun skal lære seg å stå oppreist så fort som mulig! Anonymous poster hash: 96609...1cd
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Dette er en sak for en barnelege. Få henvisning av fastlegen. Noe passer til refluks, men ikke alt. Anonymous poster hash: 3fdc6...cca
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Matallergi? Kanskje melkeprotein, som er ganske vanlig for barn? Anonymous poster hash: 0643e...b84
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Matallergi? Kanskje melkeprotein, som er ganske vanlig for barn? Anonymous poster hash: 0643e...b84 Jeg har tenkt på dette med melkeallergi, men da ville jeg vel merket noe tidligere også? Hun var veldig blideste baby for noen måneder siden Anonymous poster hash: 337d2...cde
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. november 2014 #11 Skrevet 2. november 2014 Tiden det begynte sammenfaller jo med da barnet begynte med fast føde for alvor. tenker det har med maten å gjøre! Du kan prøve probiotika, eller å begynne helt på nytt, og introdusere en og en matvare, slik at du finner ut hva hun reagerer på! Fik hun mm eller mme??
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 Tiden det begynte sammenfaller jo med da barnet begynte med fast føde for alvor. tenker det har med maten å gjøre! Du kan prøve probiotika, eller å begynne helt på nytt, og introdusere en og en matvare, slik at du finner ut hva hun reagerer på! Fik hun mm eller mme?? Hun har fått mme. lurer litt på om hun kanskje reagerer på jordbær. Fikk litt jordbærsyltetøy til lunsj i 12 tiden i dag. Når jeg skulle skifte bleie kl 18 hadde hun masse bleieutslett, helt plutselig! Dette har hun også vært litt plaget av de siste mnd. Og det er jordbær i den ene fruktmosen som ho pleier å få som mellommåltid. Men har aldri hørt at noen gulper pga jordbær Anonymous poster hash: 337d2...cde
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. november 2014 #13 Skrevet 2. november 2014 Gå tilbake til mme og grøt og ta det derifra. Eller prøvene kutte ut smoothien først hvis du mistenker jordbær. Skriv opp alt hun får, og når hun gulper i forhold til måltidene. Når hun raper endel, kan det være bakterier i mage/tarm som er i ubalanse også. Ville definitivt prøvd probiotika også. De har en bra fra Udos på helsekosten.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #14 Skrevet 2. november 2014 Gå tilbake til mme og grøt og ta det derifra. Eller prøvene kutte ut smoothien først hvis du mistenker jordbær. Skriv opp alt hun får, og når hun gulper i forhold til måltidene. Når hun raper endel, kan det være bakterier i mage/tarm som er i ubalanse også. Ville definitivt prøvd probiotika også. De har en bra fra Udos på helsekosten. Har foreløpig ikke sett noen sammenheng ift hva ho spiser og når ho gulper. Ho kan gulpe mange timer etter et måltid så tror ikke det er fordi hun overspiser heller. Ho gulper etter all mat, brød, frukt, grøt, melk, vann, middag osv. Hva er egentlig probiotika? Hun gulpet jo litt tidligere også men det var stort sett i forbindelse med rapen etter mat. Prøver nok å kutte ut jordbær først og se om det blir bedre. Kanskje bestille en legetime også. Det begynner å bli slitsomt :/ Anonymous poster hash: 337d2...cde
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 tenkte allergi med en gang Ja tror det er allergi av noe slag jeg og. Men melkeallergi hadde jeg nok merket tidligere? Må være noe i maten ho får. Anonymous poster hash: 337d2...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå