Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Vurderer å kjøpe nettbrett i julegave til 2-åringen (blir jeg halshugget her inne nå? ) Noen forslag til et rimelig og greit nettbrett? Intensjonen er ikke å bruke det ukritisk altså, men ser for meg at hun kunne hatt glede av det feks på bilturer... Anonymous poster hash: 3542b...d8a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Kjøp heller en dvd-spiller til bilen da:) En toåring får ikke mye utbytte av et nettbrett. Anonymous poster hash: 47de8...ca7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Det er kanskje ikke det du vil høre, men jeg hadde aldri kjøpt eget nettbrett til en 2åring. Mine barn på 3 år og 5 år får låne min Ipad innimellom. Blir ikke snakk om egne nettbrett før skolealder. Anonymous poster hash: a7198...147
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 hva i alle dager skal en 2 åring med et eget nettbrett? og jeg skjønner heller ikke hva en 6-7 åring skal med det.. Anonymous poster hash: 02be2...5d4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Takk for svar! Hun er allerede ganske flink til å navigere på mobilen min, og liker å spille barnespillene der når hun først får lov, så jeg ser for meg at hun ville likt å pusle med et nettbrett på bilturer... Jeg har ikke noe eget nettbrett hun kan låne... Men dvd-spiller var en god ide ja, takk! hi Anonymous poster hash: 3542b...d8a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Da ville jeh heller kjøpt en dvd spiller som sitter fast enn et brett som ligger løst. I tilfelle dere krasjer/ brå stopper. Anonymous poster hash: 04e2f...e30
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 En toåring bør absolutt ikke ha eget nettbrett! Løse gjenstander i bilen får en veldig kraft i en kollisjon. Kraften i 60 km/t tilsvarer å slippe nettbrettet ned i hode fra 2. Etg og det er nok ikke så behagelig...... Bedre med lydbok, musikk, fastmontert DVD-spiller, e.l. Anonymous poster hash: 4b3d3...527
Puppen og lillemor Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Kjøp heller en dvd-spiller til bilen da:) En toåring får ikke mye utbytte av et nettbrett. Anonymous poster hash: 47de8...ca7 Hva?? Min toåring elsker iPaden! Han pusler, ser på traktorer og gjør masse forskjellig.. Og er stort sett helt selvgående!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Gutten min er straks 9 år, men tror jeg styrer unna nettbrett i år også. Så nei, synes absolutt ikke en 2 åring trenger det. En 2 åring skal være aktiv, ikke sitte å se på et nettbrett. Anonymous poster hash: 25b3c...7e8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Styr unna (eget) nettbrett så lenge du kan. De fleste barn blir utrolig opphengt i det, og begynner fort å måle alle andre aktiviteter opp mot det å spille på nettbrettet. Jeg ser ingen grunn til å introdusere et nettbrett, eller for den saks skyld spill på mobilen, for en toåring. Man skaper et behov som ikke er der. På lange reiser har vi med litt leker, spill, mat og litt snacks. Mine unger blir kvalme om de sitter og ser ned i "duppeditter" eller bøker på bilturer, så ipad er ikke noe alternativ. Og de kjører faktisk ganske mye bil. Vi hører på musikk og prater, og har med litt leker, pluss de får kjøpe seg litt snacks på bensinstasjon. Tenker ellers at de ikke har vondt av å kjede seg litt. Anonymous poster hash: af299...f8b
Light of my life Skrevet 2. november 2014 #11 Skrevet 2. november 2014 Min 3åring har ipad. Bruker det til spill og å se litt TV/filmer. Hun bruker det ca en halvtime av gangen et par ganger i uken. Ser ikke problemet med det? Superkjekt til å se film i bilen. Du får kjøpt holder til å feste bak på bilsetet på Claes Ohloson blant annet, så sikkerhetsmessig er det intet problem heller.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 Vi har Kurio, men han skjønner ikke så mye av den. Så den ligger ganske urørt. Anonymous poster hash: 8c47d...137
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #13 Skrevet 2. november 2014 Gutten min er straks 9 år, men tror jeg styrer unna nettbrett i år også. Så nei, synes absolutt ikke en 2 åring trenger det. En 2 åring skal være aktiv, ikke sitte å se på et nettbrett. Anonymous poster hash: 25b3c...7e8 Selv en toåring kan ha behov for og synes det er godt å roe ned en liten halvtime en gang i blant.. Anonymous poster hash: 3d09c...f57
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #14 Skrevet 2. november 2014 Jeg har to toåringer og de har iPad. Spiller litt spill og finner fort frem til favorittprogrammet på nrksuper. 😄 Helt topp! Anonymous poster hash: 24f8c...9ac
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #15 Skrevet 2. november 2014 Vi har ett felles nettbrett her hjemme, og treåringen bruker det kanskje en til to ganger i måneden, og da spiller han en halvtimes tid. Så det trenger ikke ta opp alt av ledig tid. Men, eget brett får han ikke, det får han med tid og stunder spare til selv. Anonymous poster hash: c90ee...b33
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #16 Skrevet 2. november 2014 Keste nettopp en studie fra tyskland der en professor hadde forsket på bruk av nettbrett og data/tv spill på barn og dem som hadde brukt det fra ung alder hadde markant dårligere resulteter på skolen! Så nei, min på 7 får ikke nettbrett i år heller selv om det står øverst på listen. Skal vi på lang bil/flytur får vi heller låne et. Kjøp noen bøker istedet, men da blir det ikke fri på foreldrene på samme måte selvfølgelig... Anonymous poster hash: 4f99c...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå