Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Vaksine mot hepatitt A og B blir anbefalt ved en rekke reisemål. Nå har jeg funnet ut at vaksinen kan tas i en kombinasjonsvaksine å 3 doser. Da er du beskyttet livet ut. Nå skal ikke vi ut å reise, men jeg tenker det må jo være en god bagsje og få med seg for barna. Da slipper de å tenke på disse ved eventuelle reiser og de slipper kostnadene med dem. + jeg er sikker på at de aldri reiser ubeskyttet senere i livet. Hva tenker dere om en slik løsning? Anonymous poster hash: 8bdb1...8ac
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Synes det høres ut som en god idé. Er mange voksne som gruer seg til disse vaksinene, så må jo være greit å bare få det gjort. Anonymous poster hash: 1ca80...968
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Jeg har gjort det med min første pga at vi skulle til Asia, men synes i grunnen det var en god idé så kan tenke meg å gjøre det med minsten og:) Anonymous poster hash: 654ce...c5c
3døtre1sønn Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Mine barn skal ta 3. og siste dose nå snart Absolutt fornuftig!! Man vet aldri...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Da er vi flere som tenker likt Hvordan gikk dere frem? Er det gjennom vaksinasjonskontor eller fastlegen? Eller kan helsesøster sette disse vaksinene også? Anonymous poster hash: 8bdb1...8ac
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Vår første fikk Hep B automatisk da far er fra Tyrkia og var tyrkisk statsborger. Da de to neste kom, var far norsk statsborger, og de skulle ikke fått vaksinene. Heldigvis skjønte helsesøster at det bare var passet som var endret, og de fikk også. Skal høre om Hep A ved neste kontroll. Anonymous poster hash: 6d9d1...cdc
3døtre1sønn Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Jeg hadde tenkt på d i maaange år, men d ble liksom aldri gjort.... Twinrixvaksinen, som den heter, er jo faktisk anbefalt til vanlige sydenturer. Dessuten reiser folk mye mer, og lengre, nå enn før. Datteren min på 16 skal gå på high school i USA neste år og der er d påkrevd, så da ble d til at jeg måtte gjøre alvor av saken Så da fikk 11- og 3 åringen bli med i dragsuget D er helsesøster ved helsestasjonen som setter vaksiner her iallefall.
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Nei, det skal jeg ikke. Holdt på å stryke med etter å ha tatt Hepatitt vaksine så den skal jeg ikke gi uoppfordret til mine barn, og under strengt tilsyn om de vil ta den selv. Verste opplevelsen i mitt liv.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Barn under to år kan ikke få twinrix da den inneholder både hep A og B, barnet må være to år før de kan få hep A, du kan derimot gi de Hep vaksine. Anonymous poster hash: b772e...9c7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Hep B vaksine skulle det stå Anonymous poster hash: b772e...9c7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #11 Skrevet 2. november 2014 Ga min ettåring Hepatitt B da vi skulle til Asia, etter oppfordring fra HS. Når jeg googlet Hepatitt B, så jeg at det overføres seksuelt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skulle ta det?! Anonymous poster hash: 94909...e18
3døtre1sønn Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 B smitter gjennom blod og spytt, altså kan et sår gjøre at man blir smittet. Også veldig smittsomt seksuelt. A finner man i avføringen til smittede og smitte kan overføres via forurenset mat, f.x. skalldyr og is og forurenset vann og drikkevarer.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #13 Skrevet 2. november 2014 Barn under to år kan ikke få twinrix da den inneholder både hep A og B, barnet må være to år før de kan få hep A, du kan derimot gi de Hep vaksine. Anonymous poster hash: b772e...9c7 Du tar feil. Barn kan vaksineres fra 1 år. Hvorfor svare når man ikke vet? Twinrix Adult, Twinrix Paediatric «GlaxoSmithKline» inj. Anonymous poster hash: 8bdb1...8ac
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #14 Skrevet 2. november 2014 Barn under to år kan ikke få twinrix da den inneholder både hep A og B, barnet må være to år før de kan få hep A, du kan derimot gi de Hep vaksine.Anonymous poster hash: b772e...9c7 Du tar feil. Barn kan vaksineres fra 1 år. Hvorfor svare når man ikke vet? Twinrix Adult, Twinrix Paediatric «GlaxoSmithKline» inj. Anonymous poster hash: 8bdb1...8ac Sønnen min er 1 år og helsesøster anbefalte denne vaksinen på 1-årskontrollen, så hadde neppe gjort det om vi måtte vente ett år. Vi har slekt i Asia så kommer til å reise dit flere ganger med barnet. Noen som vet om det gjøres via helsestasjonen eller fastlegen? Anonymous poster hash: a6fbd...7f4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #15 Skrevet 2. november 2014 Vi har gjort det med femåringen. Hun fikk Twinrix da hun var tre. Ingen reaksjoner av noe slag, greit å ha unnagjort om vi plutselig finner på å dra et litt eksotisk sted. Anonymous poster hash: 67a88...36e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 Jeg er litt overrasket over at flere allerede har gjort det. Trodde liksom det var jeg som kom på det Nå skal vi også gå for det. Anonymous poster hash: 8bdb1...8ac
Jezebel Skrevet 3. november 2014 #17 Skrevet 3. november 2014 Kan ikke vi fjerne denne tråden? Hver gang jeg ser den leser jeg "vurderer å gi barna mine hepatitt A og B". Hjernen min får, av en eller annen grunn, ikke med seg ordet vaksine. Jeg blir superprovosert og sjokkert hver gang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå