Gå til innhold

Dilemma, gravid med ny mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff... Jeg vet ikke om jeg bare er langt nede og små deprimert akkurat nå.. Men jeg føler at det ikke er riktig. Det er ikke riktig å få et barn med ny kjæresten. Jeg har barn fra før med en jeg var sammen med i over 9 år. Å denne nye har jeg kun vært med i 1 år og jeg er over 20 uker gravid, så barnet må jeg ha. Men det jeg er så lei meg for er at om jeg går fra han så må dette barnet også vokse opped "skilte" foreldre, akkurat som mine barn fra før.. Jeg har også dårlig samvittighet for mine barn fra før som vokser opp og har slitt med mamma og pappa som ikke bor sammen... Er sikkert oppi alt en del hormonell, men har begynt å lurt på om jeg prøvde hardt nok før jeg dro fra første mann... Alt var rosenrødt med ny kjæresten, men nå virker vi til å ha nesten de samme problemene som jeg hadde med eksen...føler d er så urettferdig mot barna jeg har fra før.

Andre som har vært i eller er i lignende situasjon? Er det dumt å stikke før barnet er født? Mine andre barn var 3og 6 da det skjærte seg med pappan.. D var vanskelig for dem.. Vil ikke vente til ungen her er så gammel, men allikavel ikke bare gi opp... Uff. Dagens hjertesukk..! :(

Anonymous poster hash: b639b...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du 14? Beklager, men seriøst? Tror du bør vurdere psykolog!

Anonymous poster hash: 9f9cc...84d

Skrevet

Hmmmm.

Forstår deg. Hormoner og i ubalanse. Men jeg må bare si. Skjerp deg. Du er voksen og har barn og venter enda en.

Anonymous poster hash: f7e99...457

Skrevet

Er du 13? For et usympatisk, barnslig svar!

Anonymous poster hash: a5b5c...7a1

Skrevet

Er du 13? For et usympatisk, barnslig svar!

Anonymous poster hash: a5b5c...7a1

Jeg venter i spenning på ditt voksene og sympatiske svar!

I motsetning til deg, hi og tydelig mange flere er ikke det å ha familie og få barn noe man leker med mener jeg! Å opptre så vinglete og å få barn kort tid etter bekjentskap osv osv vitner om umodenhet. Tåler man ikke høre det bør man gå i seg selv å se fakta!

Skrevet

?? Hva er det med dere, damer?? Innlegget er hverken barnslig eller fjortis, svar som "skjerp deg" er helt fjerne.

HIs innlegg er gjennomtenkt, hun er bekymret for barnets framtid, hun ser fortid i nytt lys og er faktisk reflektert.

I alle sine hormoner tenker hun at det muligens er bedre å avslutte forholdet før barnet er født (noe hundrevis av dere her på bim har gjort før henne!) fordi hun ikke ønsker å utsette et barn for et traume hun ikke tenker at hun kan unngå.

HI, ha tro på at det du håper vil skje er sannere enn det du frykter vil skje!

Anonymous poster hash: 170c6...924

Skrevet

Er kanskje barnslig, ja.. Ikke slik jeg trodde d skulle bli i det hele tatt! Var ikke en planlagt graviditet, men jeg klarte ikke å ta abort og forholdet med ny kjærest var jo helt perfekt.. D er nå jeg er usikker, redd, lei meg og jeg har ikke lyst å utsette dette barnet for det mine barn ble utsatt for. Jeg har mistet så mye av gnisten til å fortsette, men er redd det bare er "graviditets"problemer...? Altså hormoner, følelser for å få et til barn når det ikke gikk med happy family for de forrige...

Takk for svar..:)

Skrevet

Det verste med å få barn med flere, er jo at barna ikke får vokse opp som søsken på heltid.

Synes det var et gjennomtenkt innlegg, og skjønner at du har det vanskelig følelsesmessig nå.

Hva med å gi forholdet et år hvor du gir alt? Fungerer det fortsatt ikke, så er det like greit å gå. Da er ikke barnet så stort heller.

Har lyst til å spørre deg, hvordan er dine følelser for eksen? Ønsker du mest av alt å gå tilbake til han, og er det en mulighet for at det kan bli dere to igjen på sikt?

Lykke til, uansett hva du velger :)

Anonymous poster hash: 0c769...5f9
Skrevet

Oj, så mange ufordragelige damer her på morningen, som sikkert er aldeles perfekte selvfølgelig.

Uansett HI, som du sier så er du nok ekstra sårbar og hormonell som du selv sier nå, selv de bunnsolide parene kan oppleve unntakstilstander i svangerskapet og i småbarnstiden. Jeg tenker at det er bra å ikke forhaste seg, ikke ta noen avgjørelser mens du er mest frustrert og ubestemt om du skjønner. Hva med å ta noen timer på familievernkontoret? Kanskje arrangeres det parkurs der du bor?

Tror og at det er viktig at dere prater ordentlig sammen, det løser ofte mye.

I værste fall bo for dere selv en periode, uten å stenge døra for godt..

Trives barna dine med sin stefar og går det samarbeidet greit?

Lykke til

Anonymous poster hash: 5bcc5...5d2
Skrevet

Altså, du har blitt gravid med ny mann. Du går jo selvsagt ikke fra han nå i frykt for å utsette barnet for et eventuelt brudd senere! Du må ansvar for dine handlinger og gjøre det beste ut av det!

Anonymous poster hash: fcc6f...a32

Skrevet

Tusen takk for et godt svar! ;) du har sikkert rett i at jeg bør gi det litt tid.. Så jeg ikke må sitte å lure på dette igjen om et år eller to..:(

Jeg er nok egentlig ferdig med eksen, har vært 100% sikker hele veien, men nå de siste ukene så er alt bare kaos og da farer tankene faktisk litt tilbake..Tror hele dette med å skulle ha dette barnet har satt tankene og følelsene ute av kontroll.

Jeg som var så sikker den gangen jeg dro fra eksen, lurer nå på om jeg gjorde alt jeg kunne..? Alt blusser liksom opp igjen... :(

Skrevet

Stefar fungerer godt sammen med barna og de liker han..:)

I starten etter det ble slutt mellom faren og meg så var de ofte lei seg, men nå er de fornøyde og glade barn!

Jeg må nok prøve å legge bort litt hormoner og jobbe litt med forholdet som dere sier..:)

Skrevet

Tusen takk til alle med gode og konstruktive råd..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...