Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 prøve beregnet for 8.klasse. Regner ikke med at det er vanlig? Han har tilpasset undervisning i matte, men visste ikke han var så flink...!! Han rettet til og med på "fasiten". Aner ikke hva som er normalt hos barn. Deres 3 klassinger, hva synes de om matematikken på skolen? For lett? Anonymous poster hash: 1059e...f75
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Har en førsteklassing som regner gange..... han tar det kjapt i hodet. Han kan også stille opp regnestykker i pluss og minus og regne ut. Leser tall opp til 100 000. Han forstår også regnestykker med desimaler og kan regne med de. Regner også regnestykker med flere ledd. Han er 6 år. Anonymous poster hash: e52d9...f9d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Det er selvfølgelig ikke vanlig, da hadde det jo vært pensum i 3. og ikke i 8. !! Min 3.klassing synes noe er veldig enkelt og noe litt vanskeligere. Men 8.klasse-pensum? Regner han ligninger og full pakke?? Anonymous poster hash: 2418b...867
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Det er selvfølgelig ikke vanlig, da hadde det jo vært pensum i 3. og ikke i 8. !! Min 3.klassing synes noe er veldig enkelt og noe litt vanskeligere. Men 8.klasse-pensum? Regner han ligninger og full pakke?? Anonymous poster hash: 2418b...867 Han kan ikke stille opp riktig, men han skjønner det aller aller meste, ja!Han tar ting raskere enn meg! Bare ser på stykket, sier Hmmm, så riktig svar! Anonymous poster hash: 1059e...f75
Mandala Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 (endret) Så artig! Jeg har en 9-årig stesønn som også er helt rå på matte. Mine barn er ikke det. De er på gjennomsnittet Men det her er 8.klassepensum, og hvis 8-åringen din regner det, så vil jeg kalle han helt eksepsjonell og kanskje en Norgesmester? http://matte.grunnstoff.net/klassetrinn/klasse08/ Endret 1. november 2014 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Så gøy! Gutten min på fem år regner matte for fjerde klasse. Vi har fått bøker fra skolen og han synes det er enkelt. 😃 Anonymous poster hash: cdd30...c8b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Det som er så fint nå er at barn har lov til å være flinke, og at skolene er blitt flinkere til å følge opp også de skolesterke. Sønnen min går i femtetrinn nå, men hospiterer til syvendetrinn i mattetimene. Slik husker jeg ikke at det var på skolen der jeg gikk. Hjemme drev han med Pythagoras, andregradslikninger og flere ligninger med flere ukjente da han gikk i tredjetrinn. I fjor startet han med trigonometri, og nå er det integraler/derivasjon, altså matematikk for videregående skole. De lærer utrolig fort i den alderen, spesielt når interessen er til stede og de har dyktige lærere og stimulerende miljø både hjemme og på skolen. Anonymous poster hash: 29d55...a14
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Andregradsligninger i 3.klasse!! Og jeg som syntes min 3.klassing var flink som klarer å plusse sammen to 3-sifra tall 😂 Anonymous poster hash: 2418b...867
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Andregradsligninger i 3.klasse!! Og jeg som syntes min 3.klassing var flink som klarer å plusse sammen to 3-sifra tall Anonymous poster hash: 2418b...867 Og det er han helt sikkert også! Men det er så utrolig stor forskjell på interesse, modenhet konkurranseinstinkt. Gutten her legger mye i skolearbeidet og får positiv forsterkning når han ser at resultatene kommer raskt og lett. Ikke bare uproblematisk det heller, for før eller siden møter han motstand, og må lære seg å takle den. Anonymous poster hash: 29d55...a14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå