Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Med min syv uker gamle datter i. Dette er andre gangen dette har skjedd på samme bussrute. Sjåføren lukker dørene mens vogna er halvveis inn. Har begge gangene klart å få vogna inn helt inn slik at det kun var handleposen og hendene mine som ble klemt i døra. Trykte inn åpnedørknappen men bussen begynte å kjøre!! Begge ganger har andre passasjerer reddet vogna ved å ta imot inni bussen mens jeg sprang og hamret på døra utenfor. Bussen kjørte et stykke før sjåføren tilslutt stoppet. Er dette noe mange andre også har opplevd eller har jeg vært Max uheldig? Anonymous poster hash: 581ed...50a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Dette skal ikke skje! Dette må du si fra om. Men det skjer og oftest med de mest stressa sjåførene desverre. Anonymous poster hash: fc2d1...1cd
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Max uheldig. Jeg ville rapportert det til busselskapet og Evt politiet om det er en mulighet. Anonymous poster hash: af313...1a5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Det er ikke snakk om å være uheldig (eller jo, det er det selvfølgelig), det er snakk om sjåfører som ikke passer på og setter passasjerer i fare! Jeg håper inderlig at du har klaget - begge gangene!??! Hvis du har rutenummeret og klokkeslettet så finner de ut hvilken sjåfør som har kjørt på ruten og kan gi denne en advarsel om at situasjonene må regnes som uaktsomhet fra hans side og at han kan bli strafferettslig ansvarlig om det skjer en ulykke! For all del - klag! Ps.. godt det har gått bra med deg og datteren din! Anonymous poster hash: 73c2f...d29
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Enig i det de andre sier! Rapporter det! Det er alvorlig svikt av føreren. Lignende har skjedd med meg, jeg skulle til å gå på bussen med baby i barnevogn og toåring i hånda. I det vi er på vei inn er alle andre så ivrige på å trenge seg på før oss noe som fører til at toåringen blir dratt med mengden så smeller dørene til bussen igjen og kjører avgårde med toåringen min i mens jeg løper med barnevognen, hylende som en gal etter bussen. Fryktelig når sånt skjer!! Anonymous poster hash: a5749...989
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Jeg har også opplevd det to ganger. Riktignok i løpet av tre år, men ille nok. Begge gangene i Oslo. Klaget selvfølgelig, men Ruter tok fint lite selvkritikk. De skyldte på ekstern partner som driftet rutene og påstod de tok det videre. Og slengte på en beklagelse såklart, men det betyr jo ikke så mye. Anonymous poster hash: 05e16...a72
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Ruter har vel en facebook side. Tenker jeg ville skrevet om det der! Anonymous poster hash: a5749...989
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Å klage til ruter er jo håpløst.. De sender ut et standarsvar til alle klager, så hører man ikke mer, og ingenting bedrer seg Anonymous poster hash: 547bf...d2b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Gå til media. Først da blir det tatt seriøst. For dette skal jo virkelig ikke skje. Anonymous poster hash: 5b00b...080
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Å klage til ruter er jo håpløst.. De sender ut et standarsvar til alle klager, så hører man ikke mer, og ingenting bedrer seg Anonymous poster hash: 547bf...d2b Enig, Ruter er helt håpløse! Ruter tar ikke kundene på alvor! Anonymous poster hash: 73c2f...d29
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 Jeg har også opplevd det to ganger. Riktignok i løpet av tre år, men ille nok. Begge gangene i Oslo. Klaget selvfølgelig, men Ruter tok fint lite selvkritikk. De skyldte på ekstern partner som driftet rutene og påstod de tok det videre. Og slengte på en beklagelse såklart, men det betyr jo ikke så mye. Anonymous poster hash: 05e16...a72 Hva mener du de skulle gjort da? Og mener du at de ikke har tatt det videre med sin samarbeidspartner, og har Dubai så fall beviser for dette? Hva mer enn en beklagelse og lovnad om å ta det opp med rette personer vil du egentlig ha? Anonymous poster hash: 8ae06...0e7
MilleMarmelade Skrevet 1. november 2014 #12 Skrevet 1. november 2014 Har heldigvis ikke "mistet" vogn eller barn, men minst to ganger har sjåføren lukket dørene når vogna var i døråpningen. Har skjedd ved på både på- og avstigning for alle andre skal jo alltid presse seg selv først på/av, og så gidder tydeligvis ikke sjåføren å følge med. Jeg har blitt rasende hver gang (særlig på han som lukket, åpnet - og så lukket igjen før jeg fikk vognen unna åpningen). Takk og lov for at jeg har stor og solid vogn!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #13 Skrevet 1. november 2014 De burde ha interesse av å vite om hendelsene, for dørene på bussen skal åpne seg igjen dersom de treffer hinder under lukking... Anonymous poster hash: d059f...0f3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #14 Skrevet 1. november 2014 Hi her igjen. Ser at flere har opplevd det samme som meg. Var i Oslo dette også. Kjenner jeg blir litt livredd for å bruke kollektivtransport når jeg har med barna/vogna. Har også sett at ett barn ble stående igjen alene inni t-banevogna når "dørene lukkes". Han rakk ikke ut og moren prøvde febrilsk å åpne døren igjen når den var halvies lukket, men forjeves. Så kjørte banen med resten av familien på perrongen. Jeg gikk av t-banen på neste stopp med den lille gutten (fire-fem kanskje?) og passet på at han fant igjen foreldrene sine. Ikke ok. T-banesjåføren må jo skjønne at hvis mange er på vei ut av en dør, så må han vente til alle er ute og ikke bare stenge dørene like etter en vilkårlig person. Men har bare opplevd dette en gang med t-banen. Med bussen derimot har jeg nå opplevd det to ganger selv med vogn. Anonymous poster hash: 581ed...50a
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2014 #15 Skrevet 1. november 2014 Buss 751? Der har bussjåfør flere ganger lukket dra før jeg og datteren min er kommet ut hun ble klemt en gang!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #16 Skrevet 1. november 2014 De burde ha interesse av å vite om hendelsene, for dørene på bussen skal åpne seg igjen dersom de treffer hinder under lukking... Anonymous poster hash: d059f...0f3 Hi her igjen. Men hvor hardt presser dørene på bussen før de automatisk går opp igjen? Og har jo sett flere ganger folk som er i klem i dørene og bussen har begynt å kjøre. Har også opplevd busser som har kjørt med helt åpen dør (jeg tuller ikke) og sjåføren har ikke lagt merke til det. Eller at sjåføren vet at døren ikke fungerer, så sjåføren har måttet gå bak og manuelt lukke de...Så har ikke akkurat tillitt til at sjåføren skal legge merke til en barnevogn halveis ut bussdøra. Jeg tar iallfall ikke tjansen. Det er grunnen til at jeg alltid dytter vogna inn i bussen istedenfor å prøve å rive den ut igjen. Skrekken er at sjåføren skal kjøre mens vogna er halveis ute igjen og at ungen detter ut da. Da vil jeg heller at vogna skal velte inni bussen. mens jeg springer hylende og banker på døra utenfor. Dørene virket iallfall ikke særlig bra idag. De lukket seg, åpnet seg og lukket seg igjen slik at vogna kom seg inn, men jeg fikk bæreposen min revet i filler og alt av matvarer deiset utover gulvet inni bussen. Ilag med vogna. Og meg hylende utenfor bussen som begynte å kjøre. Ikke ok. Anonymous poster hash: 581ed...50a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #17 Skrevet 1. november 2014 Buss 751? Der har bussjåfør flere ganger lukket dra før jeg og datteren min er kommet ut hun ble klemt en gang! Nei, buss 76 i Oslo. Anonymous poster hash: 581ed...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå