Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Vi har ikke felles økonomi. I det siste har han jobbet ekstremt masse overtid. Er det riktig at alle disse pengene blir bare hans? Ja, jeg skjønner at han har jobbet og slitt, men samtidig er det jo jeg som har blitt sittende alene med ansvar for barna, hunden og huset. Anonymous poster hash: d2990...69d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Han får betale deg for barnevakttjenester da. Hvordan orker dere å være i et så smålig forhold? Anonymous poster hash: dc74d...694
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Pengene er selvsagt hans. Ta deg en kveldsjobb eller jobb overtid selv. Anonymous poster hash: 84ddc...7ec
Elsker livet Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Det høres veldig vanskelig ut å løse separat økonomi på en fornuftig måte. Her tenker jeg han bør betale deg 50 % av det barnevaktsbyråer tar betalt.
Gustav Klitt Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Enig med deg. Men her har vi felles økonomi og det er p.t. til min definitive fordel, så mulig jeg ikke er helt objektiv..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Pengene er selvsagt hans. Ta deg en kveldsjobb eller jobb overtid selv. Anonymous poster hash: 84ddc...7ec Så mannen har ikke noe ansvar for barna, huset og hunden? Hvis HI - som du så enkelt foreslår - skal ta seg en kveldsjobb eller jobbe overtid selv... hvem mener du skal ta seg av barna deres og hjemmet? Anonymous poster hash: 5342a...8e2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Pengene er selvsagt hans. Ta deg en kveldsjobb eller jobb overtid selv. Anonymous poster hash: 84ddc...7ec Så mannen har ikke noe ansvar for barna, huset og hunden? Hvis HI - som du så enkelt foreslår - skal ta seg en kveldsjobb eller jobbe overtid selv... hvem mener du skal ta seg av barna deres og hjemmet? Anonymous poster hash: 5342a...8e2 Da må de dele på det. Anonymous poster hash: 84ddc...7ec
smiia Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Vi har ikke felles økonomi. I det siste har han jobbet ekstremt masse overtid. Er det riktig at alle disse pengene blir bare hans? Ja, jeg skjønner at han har jobbet og slitt, men samtidig er det jo jeg som har blitt sittende alene med ansvar for barna, hunden og huset. Anonymous poster hash: d2990...69d Dette er ikke rettferdig en plass, du muliggjør jo at han kan jobbe overtid ved å ta deg av barna deres alene. Det er jo heller ikke rettferdig fordeling av arbeidsbyrden, men kunne jo bli kompensert av at han jobbet inn ekstra penger til dere som familie - dersom dere var enige. Har han i det hele tatt spurt deg om det er greit at han er så mye borte? Må innrømme at jeg får dårlig smak i munnen av en mann som uten å ta hensyn er masse vekke fra AS Heimen, og tar det som en selvfølge både at kona tar ansvar for ungene, og at han sitter igjen med de ekstra pengene selv. Får egentlig dårlige vibber av at han har lyst til å være så egoistisk også, han burde jo ønske å dele det med dere som han er glad i, bruke det på noe positivt for hele familien!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Han har ikke noe valg altså. Det er ikke snakk om frivillig overtid, men pålagt. Og jeg er innforstått med at det er bare for en periode. Men likevell etterlyser jeg en viss form for "fellesfølelse" her. Det er ikke bare han det er noe ekstra for liksom. Har jo ikle lyst til å kreve halvparten av pengene, eller en viss prosent. Blir helt feil for meg å få betalt for å være "barnevakt" på barna mine, det tror jeg ingen mor ville krevd fra partneren sin. Men likevell ønsker jeg at det skal dryppe litt på meg også. Tenk om han f. eks kunne kommet opp med en ferietur for hele familien, eller å tilbydd seg å pusse opp kjellerstua eller noe sånt. Det hadde vært fint!! Anonymous poster hash: d2990...69d
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Omg mener du at du skal ha betalt for 8g være barnevakt for at han må jobbe overtid? Det er da vitterlig dine barn og ditt hus like mye som det et hans, blir helt matt av slike problemstillinger!
Luksusdyret Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 Omg mener du at du skal ha betalt for 8g være barnevakt for at han må jobbe overtid? Det er da vitterlig dine barn og ditt hus like mye som det et hans, blir helt matt av slike problemstillinger! Du sure megge, leste du ikke at de har SEPARAT økonomi? Slik at hun bruker sine penger på seg, og han sine penger på seg? Slik at han kan flotte seg med luksusting, mens hun må spare fordi hun må ta seg av hus og barn, og har dermed ingen mulighet til å øke inntekten sin? Hadde han kommet med penger i familien så hadde HI sikkert ikke klaget?
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2014 #12 Skrevet 1. november 2014 (endret) Omg mener du at du skal ha betalt for 8g være barnevakt for at han må jobbe overtid? Det er da vitterlig dine barn og ditt hus like mye som det et hans, blir helt matt av slike problemstillinger! Du sure megge, leste du ikke at de har SEPARAT økonomi? Slik at hun bruker sine penger på seg, og han sine penger på seg? Slik at han kan flotte seg med luksusting, mens hun må spare fordi hun må ta seg av hus og barn, og har dermed ingen mulighet til å øke inntekten sin? Hadde han kommet med penger i familien så hadde HI sikkert ikke klaget? Leser ingen plass at han flotte seg med luksus mens hun må spare for og ta seg av hus og barn, leser at han jobber pålagt overtid for En periode og hi ønsker ny kjellerstue eller sydentur noe hun må snakke med han om siden de har helt separat økonomi! Jeg er ikke Sur eller meggete men det handler om kommunikasjon.Om hi ikke vill være alene med barn og hus så må hun skaffe barnevakt og hushjelp slik at hun og kan jobbe! Den betaler de likt. Endret 1. november 2014 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #13 Skrevet 1. november 2014 Synes godt det skal dryppe litt på deg selvfølgelig:) Han kunne vel ikke jobbet overtid om det ikke var for deg? Her hos oss er det også ille synes jeg, han jobber nordsjøturnus mens jeg er hjemme med ansvar for en sauebesetning! Jobber, men bare 80 % pga "ekstrajobben". Jeg ser ikke mye av de pengene han tjener altså og gidder han ikke verdsette den jobben jeg gjør snart så kommer jeg til å be han ansette noen til å gjøre det så får jeg se hva han sier da.. Anonymous poster hash: 200eb...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #14 Skrevet 1. november 2014 Jeg hadde ventet med å klage til etter 24/12. Kanskje du får tidenes julegave Anonymous poster hash: e5751...a0e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #15 Skrevet 1. november 2014 Det er vel en av hovedgrunnene til at vi har felles. Vi har nesten lik lønn, men fordi det i perioder kan være mye reise eller jobbing på oss begge er det lettere å akseptere mer husarbeid eller ansvar hjemme når overtidsbetaling kommer fellesskapet til glede. Anonymous poster hash: b428a...421
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #16 Skrevet 1. november 2014 Vi har det også slik i perioder. her endte vi med at overtidsbetalingen går inn på en felleskonto, så får vi begge glede av pengene. Anonymous poster hash: 3932b...374
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #17 Skrevet 2. november 2014 Så lenge dere har delt økonomi så har dere delt økonomi, alt er hans Anonymous poster hash: 6f792...1d4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #18 Skrevet 2. november 2014 Men hvorfor har dere delt økonomi hvis det er såpass skjevfordeling? Vi er gift da så litt anderledes, men her jobber mannen mye og alt annet faller på meg. Skulle bare mangle at vi ikke har felles økonomi. Men nå var også det et krav fra meg at skal vi ha barn så skal vi gifte oss først og ha felles økonomi! Her setter mannen heldigvis gledelig over penger når kortet er tomt! Anonymous poster hash: e4acd...aba
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #19 Skrevet 2. november 2014 Vi har en form for felles økonomi, der vi setter av x antall penger på en regningskonto og en felles brukskonto pr mnd. Han setter over noen tusen mer enn meg, fordi han tjener mest. Men resten av pengene har vi på hver vår brukskonto, fordi vi har følt at det har passet oss greit. Dette er første gang på de ti årene vi har bodd sammen at han har jobbet masse overtid. Som sagt skjer det ikke ofte. Det var derfor jeg ønsket noen tanker rundt hva som vil være vanlig praksis. Jeg ser nå at det er svært forskjellige tanker rundt dette. Det viktigste er nok at jeg tørr å ta det opp med han. Jeg tror ikke han en gang har tenkt på det. Anonymous poster hash: d2990...69d
Mia_73 Skrevet 2. november 2014 #20 Skrevet 2. november 2014 Synes godt det skal dryppe litt på deg selvfølgelig:) Han kunne vel ikke jobbet overtid om det ikke var for deg? Her hos oss er det også ille synes jeg, han jobber nordsjøturnus mens jeg er hjemme med ansvar for en sauebesetning! Jobber, men bare 80 % pga "ekstrajobben". Jeg ser ikke mye av de pengene han tjener altså og gidder han ikke verdsette den jobben jeg gjør snart så kommer jeg til å be han ansette noen til å gjøre det så får jeg se hva han sier da.. Anonymous poster hash: 200eb...0ee Dvs du taper faktisk penger for at han skal kunne tjene enda mer? Du gjør en stor tabbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå