Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Sjekk nedenstående lenke: Snakk om gode forbilder! Synd at mange mater babyene med babyglass mat og fabrikkert pulvermat tilsatt vitaminer og mineraler i form av babygrøt. Sara Lossius skriver så vanvittig bra om dette i nedenstående lenke: http://www.paleoliv.no/ Anonymous poster hash: 82096...1f7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Synd at alle ikke er like perfekte som deg Anonymous poster hash: 9eae4...68b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Gudbedre, jeg er så lei av alle disse selvutnevnte ekspertene på kosthold. La nå folk få gjøre som de vil og spise hva de vil! God lørdag, sjokolade er godt:) Anonymous poster hash: e101c...2b6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Du om det, HI. Anonymous poster hash: 95643...e73
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Gudbedre, jeg er så lei av alle disse selvutnevnte ekspertene på kosthold. La nå folk få gjøre som de vil og spise hva de vil! God lørdag, sjokolade er godt:) Anonymous poster hash: e101c...2b6 Ja, selvfølgelig skal folk få spise hva de vil, men å fore et barn med feil mat, et barn som ikke vet sitt eget beste, DET er trist. Alle vil vel gi barna det beste fundamentet? Det får de ikke med fabrikkert pulvermat tilsatt diverse skvip. Ren og naturlig mat er alfa omega! Det er så standard at når noen mennesker er flinke på ett område, skal de rakkes ned på. Sara Lossius gjør en formidabel jobb med å gi datteren optimal, ren og naturlig mat, i motsetning til majoriteten. Hvorfor rakke ned på henne når hun er så flink? Kanskje ett snev av missunelse som er ute og går. Anonymous poster hash: 82096...1f7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Gudbedre, jeg er så lei av alle disse selvutnevnte ekspertene på kosthold. La nå folk få gjøre som de vil og spise hva de vil! God lørdag, sjokolade er godt:) Anonymous poster hash: e101c...2b6 Ja, selvfølgelig skal folk få spise hva de vil, men å fore et barn med feil mat, et barn som ikke vet sitt eget beste, DET er trist. Alle vil vel gi barna det beste fundamentet? Det får de ikke med fabrikkert pulvermat tilsatt diverse skvip. Ren og naturlig mat er alfa omega! Det er så standard at når noen mennesker er flinke på ett område, skal de rakkes ned på. Sara Lossius gjør en formidabel jobb med å gi datteren optimal, ren og naturlig mat, i motsetning til majoriteten. Hvorfor rakke ned på henne når hun er så flink? Kanskje ett snev av missunelse som er ute og går. Anonymous poster hash: 82096...1f7 Jeg synes også sjokolade/potetgull/kjeks/is/kaker er godt, men spiser det aldri, pga er avvent. Jeg har selvdisiplin i motsetning til flertallet og er dermed avvent med søtsaker. Jeg koser meg med bakst med kun sunne ingredienser og god mat Er så glad jeg ikke trenger søtsaker for å kose meg For meg går det glimrende å leve uten søtsaker En jernhelse kommer godt med Anonymous poster hash: 82096...1f7
valkyrien Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Godt jeg ikke hadde sånne ideer da guttungen var liten, da hadde han ikke blitt gammel... Lite allergivennlig diett.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Godt jeg ikke hadde sånne ideer da guttungen var liten, da hadde han ikke blitt gammel... Lite allergivennlig diett. Paleo er ikke noe diett, men en livsstil. Det er ikke snakk om "ideer", men snakk om å ha resultater å vise til samt at mye nyere forskning viser at det mennesket er best egnet til er å spise ren og naturlig mat, i motsetning til hva mange pakker innpå med i dag, diverse kornprodukter og fabrikkert mat proppet med ulike rare ingredienser. Hva mener du med lite allergivennlig diett? Anonymous poster hash: 82096...1f7
Hjertefru Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Har ikke så mye peil på paleodietten, men er det ikke sånn steinaldermat, altså rent kjøtt,fisk? Nøtter frukt og bær...sånn som de spiste for 10000 år siden når vi var jegere og samlere. Jeg tviler ikke på at det er den beste maten for oss, men husk at i steinalderen var vi betydelig færre. ikke nok mat til alle på jorda hvis alle skal spise sånn.. Bare et tankekors..
valkyrien Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Godt jeg ikke hadde sånne ideer da guttungen var liten, da hadde han ikke blitt gammel... Lite allergivennlig diett. Paleo er ikke noe diett, men en livsstil. Det er ikke snakk om "ideer", men snakk om å ha resultater å vise til samt at mye nyere forskning viser at det mennesket er best egnet til er å spise ren og naturlig mat, i motsetning til hva mange pakker innpå med i dag, diverse kornprodukter og fabrikkert mat proppet med ulike rare ingredienser. Hva mener du med lite allergivennlig diett? Anonymous poster hash: 82096...1f7 Jeg mener at hvis jeg hadde gitt guttungen det da han var liten, da hadde jeg tatt livet av han. Lite allergivennlig i forhold til egg og nøtter.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 Gudbedre, jeg er så lei av alle disse selvutnevnte ekspertene på kosthold. La nå folk få gjøre som de vil og spise hva de vil! God lørdag, sjokolade er godt:)Anonymous poster hash: e101c...2b6 Ja, selvfølgelig skal folk få spise hva de vil, men å fore et barn med feil mat, et barn som ikke vet sitt eget beste, DET er trist. Alle vil vel gi barna det beste fundamentet? Det får de ikke med fabrikkert pulvermat tilsatt diverse skvip. Ren og naturlig mat er alfa omega! Det er så standard at når noen mennesker er flinke på ett område, skal de rakkes ned på. Sara Lossius gjør en formidabel jobb med å gi datteren optimal, ren og naturlig mat, i motsetning til majoriteten. Hvorfor rakke ned på henne når hun er så flink? Kanskje ett snev av missunelse som er ute og går. Anonymous poster hash: 82096...1f7 Feil mat? Hvem som bestemmer hvilken mat som er feil og riktig? Like mange meninger der som "dietter" eller "livsstiler" eller hva man velger å kalle det. Jeg har aldri sagt noe for å rakke ned på dette mennesket. Skjønner bare ikke vitsen med å prøve å prakke på alle andre sine egne greier hele tiden. La folk velge selv hva de ønsker å gjøre!! Hun er sikkert en superflink mamma og hun gir sikkert barnet sitt akkurat det hun trenger av næring, men synes da ikke det er greit å fremstille det som alle andre gjør "feil". Kanskje majoriteten vokser opp på halvfabrikat og "diverse skvip", men så blir det friske mennesker av majoriteten også da. Og helt ærlig, ikke en dråpe misunnelse. Svært fornøyd med eget og mine barns kosthold, men har ikke behov for å prøve å konvertere resten av befolkningen over på mine vaner. Anonymous poster hash: e101c...2b6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 Flott at du legger ut lenken, HI Dessverre så når man ikke gjennom på dette forumet når det gjelder kosthold. Årsaken tror jeg er at kunnskapsnivået om optimalt kosthold er minimale, likeså viljen til å tenke selv og sette seg inn i det og skaffe seg kunnskaper. Man bombarderes av alle mulige typer "dietter" og folk evner ikke å skille optimalt kosthold fra dietter. Veldig synd. Men heldigvis er det flere og flere som begynner å se verdien av et optimalt kosthold! Anonymous poster hash: a8aaa...1de
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Flott at du legger ut lenken, HI Dessverre så når man ikke gjennom på dette forumet når det gjelder kosthold. Årsaken tror jeg er at kunnskapsnivået om optimalt kosthold er minimale, likeså viljen til å tenke selv og sette seg inn i det og skaffe seg kunnskaper. Man bombarderes av alle mulige typer "dietter" og folk evner ikke å skille optimalt kosthold fra dietter. Veldig synd. Men heldigvis er det flere og flere som begynner å se verdien av et optimalt kosthold! Anonymous poster hash: a8aaa...1de Det er ikke det det går på i det hele tatt. Vi er bare ikke enige med dere i hva som er 'optimalt kosthold'... Det finnes flere 'sannheter' der ute skjønner du. Anonymous poster hash: 95643...e73
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Blir du aldri lei? For du er hun opphengte dama som gnåler om paleo i hver eneste mat-tråd, ikke sant? Du er verre en Jehovas Vitner med paleopropagandaen din. Anonymous poster hash: 0080c...144
Luksusdyret Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Flott at du legger ut lenken, HI Dessverre så når man ikke gjennom på dette forumet når det gjelder kosthold. Årsaken tror jeg er at kunnskapsnivået om optimalt kosthold er minimale, likeså viljen til å tenke selv og sette seg inn i det og skaffe seg kunnskaper. Man bombarderes av alle mulige typer "dietter" og folk evner ikke å skille optimalt kosthold fra dietter. Veldig synd. Men heldigvis er det flere og flere som begynner å se verdien av et optimalt kosthold! Anonymous poster hash: a8aaa...1de Det er ikke det det går på i det hele tatt. Vi er bare ikke enige med dere i hva som er 'optimalt kosthold'... Det finnes flere 'sannheter' der ute skjønner du. Anonymous poster hash: 95643...e73 Signerer. Vi har god helse alle mann og spiser da både melkeprodukter, kornprodukter, kjøtt, grønnsaker, fisk (myyyye fisk), nøtter, bær osv. Koser oss også i ny og ned med en is eller en dessert. Vi er nesten aldri syke, er i god form, slanke og friske. Jeg er drittlei at folk skal fortelle meg, voksent menneske, at det og det jeg gjør er feil fordi de selv vet så mye bedre. Dere paleofanatikere, hold deres livsstil for dere selv, ellers ligner dere på Jehovas vitner som absolutt må preke og prakke synet sitt på andre. Vente til noen spør dere om råd neste gang kanskje? Ellers er dere kun irriterende og arrogante, verken mer eller mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå