Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 I korte trekk - hva er den økonomiske forskjellen mellom de på aap og ufør? Anonymous poster hash: e83fa...362
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 For de som har barn og lav samlet inntekt så er det vel barnetillegget som utgjør den største forskjellen. Anonymous poster hash: 6a34e...2b6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 For de som har barn og lav samlet inntekt så er det vel barnetillegget som utgjør den største forskjellen. Anonymous poster hash: 6a34e...2b6 Altså uføre får mer pr i dag? Og det barnetillegget blir redusert for en del? Men man taper ikke penger på å hå fra aap til ufør? Anonymous poster hash: e83fa...362
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 For de som har barn og lav samlet inntekt så er det vel barnetillegget som utgjør den største forskjellen. Anonymous poster hash: 6a34e...2b6 Altså uføre får mer pr i dag? Og det barnetillegget blir redusert for en del? Men man taper ikke penger på å hå fra aap til ufør? Anonymous poster hash: e83fa...362 Ja uføre får ca 3000 per barn hvis den samlede inntekten er lav nok. På aap får man ca 500, men jeg vet ikke om det er uansett eller per barn, for jeg har bare ett selv. Utenom det så får jeg omtrent det samme i uføretrygd som jeg fikk på aap, men jeg vet ikke om det gjelder alle for jeg kjenner ikke detaljene i utregningene. Anonymous poster hash: 6a34e...2b6
HvittHus Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 AAP beregnes på grunnlag av siste år/tre siste års inntekt før man ble syk/skadet. Uførepensjon beregnes på bakgrunn av pensjonspengene man har opparbeidet. AAP har et barnetillegg på 27(?) kr pr barn pr dag fem dager i uken, mens barnetillegget er behovsprøvd på uførepensjon. Slik kan man komme dårligere /bedre ut på de ulike ytelsene, evnt at man står igjen med det samme.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Så etter uførereformen vil uføre sitte med det samme som de på aap? Hvorfor får uføre dette barnetillegget om ikke de på aap får det? Hvilke krav stilles til de på aap i forhold til aktivitet/ jobbsøking? (Jeg regner med at uføre ikke har disse kravene?) Anonymous poster hash: e83fa...362
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Så etter uførereformen vil uføre sitte med det samme som de på aap? Hvorfor får uføre dette barnetillegget om ikke de på aap får det? Hvilke krav stilles til de på aap i forhold til aktivitet/ jobbsøking? (Jeg regner med at uføre ikke har disse kravene?) Anonymous poster hash: e83fa...362 Jeg tror det har noe å gjøre med at aap er midlertidig, mens uføretrygd er det meningen man skal kunne leve av over tid. Men nå vil jo regjeringen endre barnetillegget til det samme som man får på aap. Hvilke krav som stilles til de på aap kommer an på mange faktorer, blant annet hvor/hvordan syk man er, hvor mye som trengs å finnes ut om arbeidsevne, hvilken saksbehandler man har og hvor god tid denne har osv. Anonymous poster hash: 6a34e...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå