Gå til innhold

Regler ved overtagelse av hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal jeg få nøklene til huset mitt :)

Alt formelt er ordnet og nå lurer jeg på hva som er vanlig/forventet i dag? Skal jeg gå gjennom huset med eierene?

Noen som har peiling?

Anonymous poster hash: 751eb...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dere skal gå gjennom huset så og så skal du skrive under på div angående det. ( om du godtar vaskingen, ryddingen osv)

Anonymous poster hash: 571a3...4d9
Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå nøye gjennom huset, er det noe som du ønsker å sette finger på f.eks dårlig vasking, feil og mangler som du oppdager i dag ol. ( var skjult på visning pga mye møbler og ting som sto i veien) ta det opp der og da med nåværende eier før du skriver under protokollen. Avtale gjerne hvordan eieren skal ordne opp der og da, og få det skriftlig i overtagelsesprotokollen. Er det graverende feil, hold gjerne igjen en del kronasjer. Du som kjøper har rettigheter å gjøre det. Og uansett hva du finner ut av, dokumenter det på overtagelsesprotokollen selv om gammel eier er uenig. Utrolig viktig. Vi har dessverre brent oss på,det, daværende eier var så imøtekommende, men når det kom til stykke uten skriftlig dokumentasjon så henviste de bare til eierskiftforsikring.

Anonymous poster hash: 648c6...b22

Skrevet

Gjør deg selv en tjeneste og sjekk grundig om det er vasket godt nok. Et hus kan være veldig skittent uten at det ses med en gang. Tro meg, jeg har brent meg på dette før. Hvis det ikke er vasket skikkelig, ikke skriv under protokollen og krev at det vaskes skikkelig før du overtar.

Anonymous poster hash: 65c89...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...