Gå til innhold

Oppbevaring av sveler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppbevarer jeg best sveler som må stekes dagen før de skal spises?

De er jo best nystekte, men det er dessverre ikke mulig å få til.

Anonymous poster hash: 8ad2e...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mine i tette plastposer og legger i kjøleskapet. Men de kan sikkert også fint ligge på kjøkkenbenken. Holder seg veldig godt da, og er like gode dagen etter! :) 

Skrevet

Jeg har mine i tette plastposer og legger i kjøleskapet. Men de kan sikkert også fint ligge på kjøkkenbenken. Holder seg veldig godt da, og er like gode dagen etter! :)

Kan jeg legge de på fat med plastfolie over, og sette i kjøleskapet? Er det "tett" nok?

Skrevet

Kan jeg legge de på fat med plastfolie over, og sette i kjøleskapet? Er det "tett" nok?

Det vil jeg tro. Hva med å sette hele fatet inni en bærepose eller noe sånt da? Bare pass på at svelene er helt avkjølt før du setter de i kjøleskapet, hvis ikke blir det mye fukt inni plasten og svelene kan bli seige og våte.

Jeg prøver å få så lite luft som mulig inn i mine poser, klemmer/suger ut luften og tvinner de før jeg setter på klips, sånn at de skal holde seg helt myke. Men det er helt sikkert mange måter å oppbevare sveler på. Det viktigste er som sagt at de er helt avkjølte før de pakkes inn i noe, så du slipper unna kondens. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...