Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Er det slik at man alltid regner fra siste mens første dag?? Jeg har jo blitt gravid gjennom ivf, så jeg VET at jeg nå er 2+2..... fra den dagen de satte inn.... Syklusen min var jo litt lenger også pga medisiner, så første dag av siste mens var ca 20/9... Hvor langt er jeg offisielt på vei da?? 2+2? (insettdag) 6 uker? (første dag av siste mens) Fosteret er jo ikke 6 uker.... Og disse magiske 12 ukene man vil skal passere pga større abort sjanse, er jeg ikke "trygg" før jeg er i uke 16 eller noe slikt da? (om man sier jeg er 6 uker nå...) Anonymous poster hash: 5bf54...d82
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Når man regner fra mens dato så sier man at fosteret er 2 uker mindre, så hvis det er 6 uker siden sist mens så vil man si at fosteret er 4 uker, men at du er 6 uker på vei. Aner ikke hvordan det blir når man har hatt ivf, men endelig termin vil du få på ul rundt uke 18:) Gratulerer med den lille spiren:)
Daquiry Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Jeg bruker dagen for uttak, de blir jo befruktet den dagen, det stemmer helt på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå