Gå til innhold

Førstesamtale hos ppt

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal på førstesamtale ang min datter. Er jeg og barnehagen sammen som har søkt, hun er ganske forsinket for alderen.

Men skal innrømme at selv om jeg ønsker hjelp, er jeg nervøs for denne samtalen og hva som skal skje

Anonymous poster hash: 8afe7...eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bra:) Dere går nok igjennom hva din datter henger etter med, stiller deg gjerne en del spm og evt henviser dere videre til f.eks utredning hvis de mener det er nødvendig.

Har bare gode erfaringer med ppt, en gjeng med dyktige folk som er der for å hjelpe:)

Lykke til

Skrevet

Da jeg var på en slik samtale, gikk vi igjennom henvisningen som barnehagen hadde skrevet og jeg lest igjennom og samtykket til. Jeg kom med innspill innimellom der jeg hadde noe å tilføye. Det var litt sårt på grunn av mine egne bekymringer for barnet og det kom noen tårer, men ble møtt med empati og nøye forklaring på fremgangsmåte. Var en fin opplevelse den gang og har vært veldig fornøyd med ppt i de to årene barnet mitt har fått oppfølging av dem. 

Anonymous poster hash: 7fab2...df1
Skrevet

Ikke noe å være redd for! Jeg var også redd og det kom noen tårer. Var mest redd for BUP, og det kom mange tårer der også.

Nå var ikke mitt barn lite, men ganske stort. Det var vanskelig å innse at vi trengte hjelp, jeg hadde klart å hjelpe selv i mange år.

Men nå har de faktisk ikke hjulpet så mye heller da! En diagnose, og mulig en til, (under utredning) to år inn i det. Men tilrettelegging har tatt tid, mye pga tverr skole. Noe som ikke er BUP eller PPT sin skyld altså, men de starter ikke med medisinering eller annen behandling over natta. Sånn er iallefall min erfaring :)

Ta tårene som de kommer, du får luftet deg ;)

Anonymous poster hash: 31601...505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...