Skylander Skrevet 1. november 2014 #26 Skrevet 1. november 2014 Kunne ikke 9 åringen bare ha dratt med dere?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #27 Skrevet 1. november 2014 Ytterst merkelig at de aller fleste her syns det er helt greit å ikke følge opp de eldre barna når man får et til barn. Og ikke bare mens barnet er nyfødt, men i år etter år. Veldig nysgjerrig på hva du mener her??? Kan du utdype? Jeg er hun som responderte tidligere i tråden (med barnet som skulle på instrumentalundervisning). Mener du at "sånne som meg" ikke følger opp barna pga småsøsken? Anonymous poster hash: 1eb9b...374
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #28 Skrevet 1. november 2014 Ytterst merkelig at de aller fleste her syns det er helt greit å ikke følge opp de eldre barna når man får et til barn. Og ikke bare mens barnet er nyfødt, men i år etter år. Jeg tror du må lære litt om hva som regnes å følge opp barn. Slik som å gi de mat, tak over hodet, klær, hjelpe de med lekser, oppdragelse osv. Det at de ikke kan være med på alt av aktiviteter på fritiden kommer ikke under her. Anonymous poster hash: 07c8a...581
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #29 Skrevet 1. november 2014 Mine er 5 og 8 år, og jeg synes det er mer enn vanskelig nok å være alene med de. Når 8-åringen spiller kamp på bortebane f.eks, er klokka ofte rundt 20 når vi kommer hjem. Kveldsmaten blir gjerne spist i bilen på vei hjem, men kveldsstellet må jo tas hjemme. Klokka blir da fort 20.30 før det er sengetid. Dersom 5-åringen skal være med, kommer hun i seng 1,5 time for sent, og det blir et mareritt dagen etter. En gang iblant er det greit nok, men ikke for ofte. Så jeg skjønner godt at det ikke er så enkelt. Med babyer går det helt fint, men med barn som absolutt trenger søvnen sin er det verre. Anonymous poster hash: d27e2...a38
LittLykkelig Skrevet 1. november 2014 #30 Skrevet 1. november 2014 Lurer mer på hvorfor ikke dere bare kunne ta med niåringen? 😉
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2014 #31 Skrevet 1. november 2014 Faren til min eldste er litt sånn. Han har henne pluss to til med nydama. Hvis de bare er en voksen i hus må eldste ha barnevakt. De klarer jo ikke 3 barn alene! Jeg er mye alene med mine 3 og han på 15 mnd må jo bare henge på. Det er ikke sånn at livet stopper opp fordi man får flere barn
Mandala Skrevet 1. november 2014 #32 Skrevet 1. november 2014 Ytterst merkelig at de aller fleste her syns det er helt greit å ikke følge opp de eldre barna når man får et til barn. Og ikke bare mens barnet er nyfødt, men i år etter år. Veldig nysgjerrig på hva du mener her??? Kan du utdype? Jeg er hun som responderte tidligere i tråden (med barnet som skulle på instrumentalundervisning). Mener du at "sånne som meg" ikke følger opp barna pga småsøsken? Anonymous poster hash: 1eb9b...374 Ytterst merkelig at de aller fleste her syns det er helt greit å ikke følge opp de eldre barna når man får et til barn. Og ikke bare mens barnet er nyfødt, men i år etter år. Jeg tror du må lære litt om hva som regnes å følge opp barn. Slik som å gi de mat, tak over hodet, klær, hjelpe de med lekser, oppdragelse osv. Det at de ikke kan være med på alt av aktiviteter på fritiden kommer ikke under her. Anonymous poster hash: 07c8a...581 Leser dere hva hi skriver i det hele tatt? Dette er et gjentakende problem. Det skjer ikke kun til Halloween fordi mor var ekstra trøtt da. Det er ofte alle må bli hjemme fra aktiviteter fordi to-åringen "alltid" må være hjemme med en voksen. Om ikke det er brist i å følge opp barna så har vi definitivt ulikt syn på det ja. Og du først anonym med instrumentalundervisningen - jeg tror du er veldig klar over om du følger opp barna dine godt eller ikke. Jeg har absolutt ingen formening om det. Hadde det eldre barnet ditt derimot måttet sluttet helt med alle aktiviteter, fordi du aldri kunne følge han dit pga en to-åring, så hadde det vært ganske uforståelig for meg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #33 Skrevet 1. november 2014 Gutten her var i hvert fall ikke typen man tok overalt med seg som 2-åring. Vi fikk den mega krevende trassig-sta-og-egenrådige modellen, og selv om han var enebarn, var jeg svært sjeldent ute blant folk med han i perioden 2-3,5 år. Han var forøvrig også en effektiv prevensjonsmiddel og det er først nå som han nærmer seg 6 år at vi vurderer å få flere barn (han er forøvrig helt herlig nå). Kanskje yngstemann i denne flokken er krevende? Da er det ikke kjekt å være ute med han og de eldste hvis man må uansett bare ta seg av minstemann. Dessuten blir man fryktelig sliten, er moren mye alene med de 3 kan jeg forstå at hun ikke har så lyst til å komme seg ut. Min mann ukependlet en stund, og jeg ble helt utkjørt av det selv om jeg bare hadde den lille djevelen (oups! gutten!). Anonymous poster hash: 00722...01a
Hjertefru Skrevet 1. november 2014 #34 Skrevet 1. november 2014 Skjønner godt familien jeg . Har selv stor aldersforskjell på barna, og prøver jo å inkludere alle på alt. Men hvis fex denne to-åringen er så aktiv at ikke mor får gjort noe annet på arrangementet enn å fotfølge ham må jo han på 9 greie seg selv. Da er det bedre at han får være med noen andre. En av grunnene til ar folk ofte vil ha tette barn er jo nettopp slike problemstillinger. Synes det må være greit å spørre om hjelp, særlig når dere er familie. Kan jo bare si nei hvis det ikke passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå