Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Gikk på knask eller knep runde i nabolaget igår med tre barn på 3, 5 og 8 år gamle som hadde gledet seg veldig og somhadde lagt mye tid og energi i å kle seg ut. Av de 10 husene vi gikk til var det 4 som kjeftet høylydt på ungene for at halloween var bare noe tull og rett og slett smelte igjen døren i ansiktet på barna. Er det mulig? Greit nok at ikke alle liker halloween eller ikke har noe å dele ut, men var det virkelig nødvendig å få barna til å gråte? Flere som har opplevd lignende? Hilsen frustrert 3-barnsmor som har tre barn som gråt seg i søvn og sa at de skulle aldri gå halloween igjen Anonymous poster hash: 61018...e0b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Og for de som lurer; utelysene var på i alle husene vi gikk til. Hi Anonymous poster hash: 61018...e0b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Dette var synd for barna dine. Men nå er det nå engang slik at ikke alle liker Halloween og det burde du respektere på lik linje med at andre bør respektere at mange velger å markere denne dagen. Jeg synes det er litt rart å gå rundt på tilfeldige hus når dette ennå ikke er helt utbredt i Norge. Mange steder er der faktisk ingen som går Halloween, og selv i områder hvor dette er utbredt, er det noen som ikke vil være en del av dette. Dette er vel noe du må ha visst om? Jeg foreslår at til neste år så går dere i et nabolag du vet at Halloween er helt akseptert eller at dere bare går til forhåndsplanlagte hus (naboer, venner etc). Det er forresten ikke alle som har fått med seg denne utelysregelen, og dessuten er det nok noen som mener at man bør kunne ha utelys på uten å få barn på døren. Når det er sagt, er jeg enig i at barna ikke burde ha blitt skjelt ut. Anonymous poster hash: db63c...075
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Ja, jeg forstår jo det. Men kunne de ikke bare ha sagt at de ikke feirer halloween og ønsket barna en god kveld videre? At voksne mennesker står å kjefter på små barn aksepterer jeg ikke, så blir nok å ta seg en tur rundt i nabolaget idag og snakke med dem om dette. Og er forresten vanskelig å dra til ett annet nabolag når man bor på landet, dessverre. Hva er det neste? At barn får kjeft for at de går julebukk? Er ikke alle som liker julen heller. Hi Anonymous poster hash: 61018...e0b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Her hos oss tente de som ville ha besøk en utelykt. Vanlige utelys må alle få ha på Anonymous poster hash: 71a7e...44a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Her hos oss tente de som ville ha besøk en utelykt. Vanlige utelys må alle få ha på Anonymous poster hash: 71a7e...44a Jeg tror mye av frustrasjonen rundt Halloween hadde forsvunnet om man hadde klare regler som alle fulgte. Det er jo noen uskrevne regler allerede, men det er langt fra alle som følger dem. Min mening er at det er bedre at de som ønsker besøk på Halloween aktivt foretar seg noe, f.eks. å sette ut noe pynt e.l. Jeg synes utelysregelen er litt dum, for mange vil jo gjerne ha utelysene på selv om de ikke liker Halloween. Jeg har sett mye hærverk og annet faenskap ifb med Halloween de siste årene, så jeg har full forståelse for at mange ikke liker denne skikken. Når det er sagt, så synes jeg det var koselig med besøk i går og jeg delte villig ut godteri. Men jeg synes det er rart at mange foreldre tar det som en selvfølge at folk skal dele ut godteri til barna deres. Hadde jeg bestemt, hadde disse reglene vært "lov" ved Halloween: 1. De som vil ha besøk, setter ut pynt, ekstra lys eller lignende (å bare ha på utelyset er ikke nok) 2. Alle barna skal gå i følge med foreldre 3. Nulltoleranse for hærverk 4. Alle barn og foreldre skal være veldig ydmyke og takknemlige for at folk gir barna godteri, og samtidig ha respekt for at ikke alle ønsker å delta. Anonymous poster hash: db63c...075
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Dette var synd for barna dine. Men nå er det nå engang slik at ikke alle liker Halloween og det burde du respektere på lik linje med at andre bør respektere at mange velger å markere denne dagen. Jeg synes det er litt rart å gå rundt på tilfeldige hus når dette ennå ikke er helt utbredt i Norge. Mange steder er der faktisk ingen som går Halloween, og selv i områder hvor dette er utbredt, er det noen som ikke vil være en del av dette. Dette er vel noe du må ha visst om? Jeg foreslår at til neste år så går dere i et nabolag du vet at Halloween er helt akseptert eller at dere bare går til forhåndsplanlagte hus (naboer, venner etc). Det er forresten ikke alle som har fått med seg denne utelysregelen, og dessuten er det nok noen som mener at man bør kunne ha utelys på uten å få barn på døren. Når det er sagt, er jeg enig i at barna ikke burde ha blitt skjelt ut. Anonymous poster hash: db63c...075 Hvis de blir så sint av at folk ringer på, får de henge opp lapp. Ikke la frustrasjonen gå ut over uskyldige unger. Anonymous poster hash: 02025...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå