Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg ønsker å høre andre sine meninger om den nye vaksinen som babyer får på 6 ukerskontrollen mot rotaviruset. Alltid vært for vaksiner som går inn under vaksinasjonsprogramnet men denne gjør meg litt usikker. Så ønsker å høre hva andre mener om denne Anonymous poster hash: 73e09...fcb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg tok nettopp den på min baby og da fikk jeg opplyst at der var en gammel og godt testet vaksine, det er bare nytt at den er blitt obligatorisk i norge først nå. Den skal altså være like trygg som de andre vaksinene som gis. Anonymous poster hash: c0f4b...0cd
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 En vaksine som er tillagt det norske vaksineprogrammet først og fremst av økonomiske hensyn. Sykehusene sparer penger og arbeidsgiverne sparer penger (-sykefravær). Media reklamerer for vaksinen med artikler om hvor bra denne vaksinen er, og hvor utprøvd den er, som om det er noe kvalitetsstempel, i stedet for å diskutere det faktiske behovet vi har for den. Denne vaksinen tar du ikke først og fremst for barnet ditt, men for staten og "de som dør av rota i fattige land". Dette er en vaksine jeg hadde valgt bort, og jeg ser på den som like nyttig som influensavaksinen er for "folk flest". Lurer på hvor mange år det går før de skal dytte den også inn i vaksineprogrammet. Anonymous poster hash: 1a7f5...2a4
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Den er relativt ny i vaksinasjonsprogrammet i Norge, men andre land som Sverige har brukt den i årevis. Jeg kommer til å gi den til mitt barn, er ikke interessert i mulig dehydrert baby på sykehus. Anonymous poster hash: 963f2...e88
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Denne vaksinen har vært i bruk i årevis i andre europeiske land. Min fikk rotavaksinen for 2 uker siden. Fikk litt illeluktende bæsj i to bleier etterpå, og ble litt gulpete og småkvalm, men ikke så han gråt eller ble urolig. Du vaksinerer jo ikke bare for eget barn, men også for andre. Tar alle ungene denne vaksinen så er rotaviruset snart historie!!!! Anonymous poster hash: 5fa85...67b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 En vaksine som er tillagt det norske vaksineprogrammet først og fremst av økonomiske hensyn. Sykehusene sparer penger og arbeidsgiverne sparer penger (-sykefravær). Media reklamerer for vaksinen med artikler om hvor bra denne vaksinen er, og hvor utprøvd den er, som om det er noe kvalitetsstempel, i stedet for å diskutere det faktiske behovet vi har for den. Denne vaksinen tar du ikke først og fremst for barnet ditt, men for staten og "de som dør av rota i fattige land". Dette er en vaksine jeg hadde valgt bort, og jeg ser på den som like nyttig som influensavaksinen er for "folk flest". Lurer på hvor mange år det går før de skal dytte den også inn i vaksineprogrammet. Anonymous poster hash: 1a7f5...2a4 det er nettopp derfor jeg er usikker på å gi den til mitt barn. Virket ikke som at det var for barnets beste at vi burde ta den, men heller for å spare penger. Men tviler ikke på at denne vaksinen er godt testet og like god som de andre vi får tilbud om. Men ser ikke poenge med å vaksinere kun for å vaksinere. Hi Anonymous poster hash: 73e09...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå