Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Det er jo sykt langt. Hvordan holder dere barna i sjakk?? Anonymous poster hash: 67289...f1f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Vet at søsteren min og mannen reiste til Thailand med to gutter som da var ca 4 og 5, og hun mente det gikk strålende og ungene oppførte seg eksemplarisk. Nå har jeg og hun totalt ulik oppfattelse av hva som er greit og ikke, så er usikker på hvor urolige de egentlig kan ha vært. De underholdt ungene litt med film av diverse slag, ipad og ds og sannsynligvis noe leker de hadde med seg i sekken Er jo også en fordel om ungene er sånn at de sovner lett på reise Anonymous poster hash: e1fa1...3ee
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Vi hadde med jenta vår til Thailand da hun var 5. Syns det gikk ganske greit. Hadde med tegnesaker, film osv på flyet, hun sov også ett par timer på slutten av flyturen. Anonymous poster hash: 616bf...ce8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 5,5 åring. Hun holdt på med skjermen eller skravlet mesteparten av tiden. Sov en halvtimes tid. Gikk greit. MEN jeg synes det var ille med de barna i 1-5 års alder rundt oss. Det var mye kav for foreldrene med utilpasse unger. En 8åring vil skjønne greia. MEN du trenger å prate med henne på forhånd og turen bør være minst 2 uker for at det skal bli en hyggelig tur pga tidsforskjellen. Anonymous poster hash: 3ff7a...a67
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har reist to ganger med barna mine (alene som voksenperson) for å besøke andre slektninger son har vært der lengre på ferie. Da var de 3 og 5 og 5 og 7 år. Gikk veldig greit for barna! De tegnet og så på filmer. Eneste var at de sov på skift.. aldri samtidig.. så jeg sov en hel dag når vi kom frem:) Anonymous poster hash: 156b9...4d7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Ikke til Thailand, men har vært til Mauritius 2 ganger med gutten (han var 3,5 år første gang og 5 år andre gang), det tar også litt over 12 timer fra Paris (må også til Paris først). Vi skal til Japan i april, da er han 6 år. Har dessuten reist 7 ganger til Amerika med han fra han var 6 mndr gammel. Derav en gang der han fløy alene som unaccompanied minor. Man man vet aldri om en flytur med barn kommer til å gå veldig bra, bra eller til helvete. Men det er mulig å planlegge for at det skal gå best mulig. Først hjelper det veldig om barnet har tatt fly litt før og vet hva det går til. Også skal reglene være klar i forveien: strengt forbudt å sparke i setet foran og rolig lav stemme er de to reglene vi holder fast på. Neste, velg avreisetid med omhu. Jeg betaler heller litt mer for å fly sent på kvelden så han kan sove på flyet fremfor å tilbringe 12 timer på flyet på dagtid. Vi har gjort det, og det gikk veldig geit, men man er veldig sliten med ankomst. Flyr mann nattestid, sover gutten min ganske godt, det hjelper også mot jetlag ved ankomst. Så jeg velger senest mulig avreisetid og som regel sovner han med en gang flyet er i lufte. Passer på at han får mat FØR boarding. Mens vi snakker om mat, jeg har nokså lave forventninger til at han skal spise maten som er servert på flyet, og passer på at han får mat på flyplassen dersom vi er der på et tidspunkt der det er naturlig å spise. På selve flyet har jeg alltid nøtte blandning med meg: det griser ikke, tar lite plass og metter godt. Det har reddet oss et par ganger når vi satt fast i ombookingskø etter kansellert avgang eller når sulten har meldt seg på et upassende tidspunkt. Jeg kjøper også vann etter sikkerhetskontroll. Også tar jeg med det han liker uten å henge meg opp i reglene vi har hjemme. Før fikk han smokk så mye han ville mens vi var på flyet, nå er det iPad som gjelder. Har kjøpt god hodetelefon av typen noise cancelling til han, han har filmer, lydbøker og spill på padda og klarer å betjene den selv. Sist, ikke ta mer bagasje enn det du klarer å håndtere. Jeg har som regel bare en litt stor håndveske (med min iPad, hodetelefon, lesestoff og sjal i tilfelle det blir kaldt), pluss evt. pc-veske om jeg trenger det. Han har en ryggsekk eller liten trillekoffert med: klær i tilfelle uhell, iPad og hodetelefon, og lekene og bøkene han vil ha med på turen. Han velger selv, men det må få plass i bagasjen og han må kunne bære den. Bagasjen fungerte som drivanker når han var mindre (vanskelig å løpe fra oss med den), nå gir det han mer fokus siden han må passe på den. Vi har aldri hatt en dårlig reiseopplevelse pga gutten. Det verste var et kansellert fly når han var 2,5 år, der turen hjem til min familien tok 19 timer i stedet for 14. Ellers har vi klart oss gjennom kansellerte avganger, mistet bagasjer og forsinkede fly uten dramatikk. Jet-lag derimot er fremdeles litt tilfeldig hvor bra vi takler. Den ene turen glir han inn rett i den nye døgnrytmen, den andre har vi 1 uke med helvete. Det er i hvert fall mye enklere østover enn vestover. Anonymous poster hash: dbff9...4c3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Har reist med både et, to og tre barn. Fra baby og oppover... Det går gjerne mye bedre enn du frykter. Mange nye inntrykk og ting som skjer gjør at de minste blir slitne og sover godt på fly. Som i bil... Anonymous poster hash: 98867...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå