Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Vi bor i et sikkelig 80-talls hus, mørkt, umalt panel, blomstrete tapet her og der og vinylbelegg på golvet..sikkelig lekkert.. Jeg har lyst til å pusse opp litt, male panelet og kvitte oss med blomstrete vegger. Men mannen vil ikke bruke penger på det siden vi kommer til å bygge nytt hus om 3-4 år. Jeg mener det uansett er greit p gjøre det, skal vi leie ut dette huset etter at vi har bygd nytt hus, må vi uansett pusse opp litt. Og dessuten synes jeg skolebarna skal få finere rom, største sa en dag her at hun syntes rommet sitt var så stygt iforhold til venninnenes rom. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 51523...493
Kyllingbein Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg hadde kjøpt maling 😉 og startet med barnas rom.
Optatium Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Du kan jo male litt selv? Har pusset opp masse uten mannens hjelp :-P
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg kjøper selv og maler selv. Har derfor nå ny farge på en av soveromsveggene, trappeoppgang og hele sønnen sitt rom. Orker ikke vente til han vil. Men han er fornøyd når jeg er ferdig;-) Anonymous poster hash: 00c80...ad6
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Du kan jo male litt selv? Har pusset opp masse uten mannens hjelp :-P Joda, det kan jeg jo men litt kjedelig når han ikke vil da.. Hver gang jeg nevner det nå sier han at det er poengløst og at han ialldall ikke vil bruke en krone på det Anonymous poster hash: 51523...493
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Det er 3-4 ÅR til dere skal få nytt hus, hadde aldri orket å bo sånn i flere år! Her skal vi rive kjøkkenet samt en vegg til sommeren, det hindret meg da ikke å male spisestua (som vi da skal rive halve av). Mal! Anonymous poster hash: 5571e...e44
Optatium Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Du kan jo male litt selv? Har pusset opp masse uten mannens hjelp :-P Joda, det kan jeg jo men litt kjedelig når han ikke vil da.. Hver gang jeg nevner det nå sier han at det er poengløst og at han ialldall ikke vil bruke en krone på det Anonymous poster hash: 51523...493 Vi hadde ikke kommet langt hvis heg skulle vente til mannen så poenget, hadde lyst eller var klar :-P
Elsker livet Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Skal dere bo der i kanskje 4-5 år er det jo greit å ha det litt trivelig rundt seg. Et minimum vil jeg si er å få male veggene i nøytrale farger. Det forventer de fleste leieboere også, de har nok heller ikke lyst å bo i blomstertapeter.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Får du pryl om du går ut å gjør det uten hans tillatelse? Da vet du hva du skal gjøre. Om du får kald front, misnøye og drit i lang tid fordi du bruker 500,- kroner på en boks med hvit maling, da bør du vurdere hva du skal gjøre. Har han fullt av andre positive sider, slå de ut hans negative sider. Dere skal være gjevnbyrdige i forholdet. Jeg ville jo tenkt at om man går inn i melt down for noe sånt så er det sikkert andre egositiske sider med denne mannen også. Anonymous poster hash: fd039...148
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Min mann har aldri tatt i malerkosten. Jeg går i butikken, kjøper maling og jeg maler. Eneste han må gjøre er å holde seg unna og ta seg av gutten mens jeg holder på. Med mindre din mann blir helt krakilsk, ville jeg tatt saken i egne hender og malt selv. Jeg ville begynnt med barnas soverom og tatt det litt og litt. Maling er ikke så dyrt, hvis du bare tar et rom om gangen klarer du det med egne penger uten at han mp involveres utover det å kanskje bære noen tunge møbler med deg (jeg klarer 9 av 10 møbler selv, men for de største må han trå til), være ut av veien (og muligens ta seg av eget avkom). Anonymous poster hash: 22034...61e
klg,2 boys now:) Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 Så du sitter og venter på godkjennelse? Hvor mange år har du ventet allerede? Hadde det vært meg hadde jeg spurt,men gått igang. Men du forventer at han skal gjøre det forstår jeg at han ikke orker
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #12 Skrevet 1. november 2014 Sett opp et budsjett for oppussingen slik at han ser at du ikke har tenkt å bruke en formue. Snakk også med et utleiefirma om hva dere kan forvente å få i leigeinntekter med malte flater i forhold til slik det ser ut i dag. Kansje det vil lønne seg økonomisk å gjøre dette. Ikke sett i gang med større oppussingsprosjekter for penger dere har spart til husbyggingen uten å være enige. Det pleier å gå mer penger der enn planlagt. Anonymous poster hash: 119bd...6c5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #13 Skrevet 1. november 2014 Du kan vel bare nevne at verdiøkningen på huset blir høyere om dere pusser opp litt, altså får dere mer egen kapital om dere skal selge huset når dere skal bygge. Det burde vel være ett greit argument for å få han litt i sving også. Men her i huset så må jeg gjøre slikt selv, jeg har ikke tolmodighet til å vente på at han skal få fingeren ut. Jeg er slik som bare starter og gjør meg ferdig. Han er slik som skal tenke ut alle problemer som kan oppstå undervei, regne ut hvor lang tid han skal bruke på ditt og datt og ting koker vekk. Han har kommet hjem til en ribbet stue etter å ha vært borte noen timer, og fått malekosten i hånden med beskjed om å male. Alt er ferdig. Han hater meg der og da, men når vi er ferdige er han veldig fornøyd. Han er litt slik som tar litt her og litt der, jeg vil bli ferdig med en og en ting. Men nå er han med på nesten alt, for han har funnet ut at jeg syns farger han liker er fine. Så for å få han på gli så blir det hans farger når vi maler, selv om det så ut som han datt ned fra månen når vi var i butikken for litt siden. Ungene skulle ha noe og vi surret rundt etterå. Ungene sto og studerte fargeprøvene i malingsavdelingen, det syns de er så kult. Mannen tar en fargestripe og peker på en farge. Den hadde vært kul på huset. Jeg snur meg, snapper fargen fra mannen og sier til mannen i kassa vi skal ha husmaling i den fargen. Så da var prosjekt male huset igang. Høhø! Anonymous poster hash: 65712...695
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #14 Skrevet 1. november 2014 Min mann er lat, så om jeg vil ha noe gjort gjør jeg alt jeg får til selv. Maler, handler inn og monterer opp møbler, kan til og med bruke kappsaga selv Jeg hadde bare satt i gang uten mannen. Anonymous poster hash: b37f0...a1e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #15 Skrevet 1. november 2014 Vell å leie ut et hus uten å ha gjort noen oppgraderinger senker det dere kan få i leieinntekter. Dessuten står det i de fleste leiekontrakter at utleier plikter å male til dagens standard. Kan så klart bruke kontrakt uten at dette står da. Anonymous poster hash: 71baf...b70
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #16 Skrevet 1. november 2014 Jeg hadde bare kjøpt inn maling, og malt. Du tjener vel penger selv, han kan da faktisk ikke bestemme over pengene dine. Og maling er ikke dyrt. Malte nylig selv, og ga 169 kr for 3 l maling. Anonymous poster hash: 9c012...2e8
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #17 Skrevet 1. november 2014 Takk for svar dere:) Jeg forventer ikke at han skal pusse opp altså, det har han rett og slett ikke tid til og jeg er i stand til å gjøre det selv. Vi har heller ikke tenkt å selge huset når vi har bygget nytt, men siden det blir litt nært det nye huset er han vel litt skeptisk til å leie det ut fortalte han meg. Han vil ikke ha naboer så nært innpå seg, vi bor landlig til og litt av poenget med det er å ikke titte inn i naboens kjøkkenvindu. Jeg har nevnt det for han et års tid nå, han sier bare at det ikke er vits å bruke penger på det.. Jeg har vel bare ikke gjort noe med det fordi han er så negativ..tror jo ikke han kommer til å bli krakilsk om jeg gjør det men tror at sier jeg at jeg har lite penger en mnd så kommer han til å si at jeg får takke meg selv eller nå.. Vi har det litt trangt økonomisk nå pga nytt firma, penger kommer inn men det er mest pga prioriteringer som gjøres Anonymous poster hash: 51523...493
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #18 Skrevet 1. november 2014 Huset må jo vedlikeholdes uansett med tanke på f.eks at barn eller evt. andre slektninger skal bo der. Eller tenker han å la det stå tomt, uten strøm, og forfalle til det råtner? Hvor sikkert er husplanene, får dere finansiert det, eller er det en mulighet for at dere blir boende i det nåværende huset? Det er barneårene som legger grunnlaget, og som barna husker. Selvfølgelig skal barna ha et koselig rom. Ville begynt med det. Når det er sagt, så savner jeg faktisk tapeter og strievegger nå som alle hus skal være hvite Kan det være stilig å la en tapetvegg stå igjen i hvert rom? Et 80-tallshus kan faktisk bli så fint når det blir pusset opp, og kanskje endret litt på, at dere ikke trenger å bygge nytt. Anonymous poster hash: 04e72...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå