Gå til innhold

Kroatia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der på ferie?

Hvor er det fint å bo?

Tipstelefonen nettsider vi kan etter feriehus?

Anonymous poster hash: 62eae...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supetar er et nydelig sted på øya Brach.

Der skjer det lite vinter, men mye om sommeren. Har bare bodd på et hotell der osami/ osani (husker ikke nøyaktig) men det er er barnefritt hotell. Så kanske ikke det dere vil ha?

Split var en stor stygg by jeg ille vil til igjen.gamle delen i Dubrovnik er det derimot nydelig, men der leide vi leilighet g ikke hotell og det var helt klart p foretrekke.

Skrevet

Hele Kroatia er fint, synes jeg, så det er nesten helt det samme hvor du bor :P
De fineste plassene jeg har vært er likevel Hvar og Brac, som er øyene utenfor Makarska Riveria, som også er veldig fint. Split, der vi tar fly til, er en helt kurant by, men strendene ikke er de fineste. Mye grov sand osv, men fint er det jo likevel. 

Dubrovnic i sør er en fantastisk fin by. Se bare på google! Min favorittplass er likevel Makarska Riviera, og spesielt Tucepi som er veldig barnevennlig, samtidig som det ikke er pjåtet inn med barnefamilier. Kunne lett hatt sommerhus der fast - elsker stedet. Og landet! Jeg har vært der mange ganger, og vil alltid tilbake. 
De plassene jeg har nevnt er de plassene jeg har vært, så jeg har ikke vært i Zagreb eller innlandet. 

Anonymous poster hash: 2df83...295
Skrevet

Hele Kroatia er fint, synes jeg, så det er nesten helt det samme hvor du bor :PDe fineste plassene jeg har vært er likevel Hvar og Brac, som er øyene utenfor Makarska Riveria, som også er veldig fint. Split, der vi tar fly til, er en helt kurant by, men strendene ikke er de fineste. Mye grov sand osv, men fint er det jo likevel. Dubrovnic i sør er en fantastisk fin by. Se bare på google! Min favorittplass er likevel Makarska Riviera, og spesielt Tucepi som er veldig barnevennlig, samtidig som det ikke er pjåtet inn med barnefamilier. Kunne lett hatt sommerhus der fast - elsker stedet. Og landet! Jeg har vært der mange ganger, og vil alltid tilbake. De plassene jeg har nevnt er de plassene jeg har vært, så jeg har ikke vært i Zagreb eller innlandet.   Anonymous poster hash: 2df83...295

Takk! Har du noen spesielle hoteller å anbefale da? F.eks i tucepi? Barnevennlig og god standard?

Eller det greit å leie hus?

HI

Skrevet

Hele Kroatia er fint, synes jeg, så det er nesten helt det samme hvor du bor :PDe fineste plassene jeg har vært er likevel Hvar og Brac, som er øyene utenfor Makarska Riveria, som også er veldig fint. Split, der vi tar fly til, er en helt kurant by, men strendene ikke er de fineste. Mye grov sand osv, men fint er det jo likevel. Dubrovnic i sør er en fantastisk fin by. Se bare på google! Min favorittplass er likevel Makarska Riviera, og spesielt Tucepi som er veldig barnevennlig, samtidig som det ikke er pjåtet inn med barnefamilier. Kunne lett hatt sommerhus der fast - elsker stedet. Og landet! Jeg har vært der mange ganger, og vil alltid tilbake. De plassene jeg har nevnt er de plassene jeg har vært, så jeg har ikke vært i Zagreb eller innlandet.   Anonymous poster hash: 2df83...295

Takk! Har du noen spesielle hoteller å anbefale da? F.eks i tucepi? Barnevennlig og god standard?

Eller det greit å leie hus?

HI

I Tucepi er Hotel Agra helt suverent. Veldig barnevennlig, med show på kvelden og supert utvalg i restauranten. Vi har leid leilighet der en gang, men jeg likte faktisk hotell bedre. Leiligheten var privat da, så det var ingen vasking eller frokost :P 

Det fine med Tucepi er at hele "byen" ligger langs en strandpromenade. Man har stranden på nedsiden, og små butikker, restauranter og aktiviteter på oppsiden, mens hotellene og leiligheter er like bak. Det er altså ca. syv meter fra hotellet til stranden. Det er ingen stor plass heller, men helt passe om man har barn med, siden det er veldig oversiktlig der, og menneskene er supre! :)

Her er litt bilder, og info om Agra. (Og nei, jeg selger overhode ikke slike reiser, men liker meg så godt der nede at jeg anbefaler stedet på det varmeste)

Fra Tucepi kan man også dra på båtturer ut til øyene, men privateide båter. Det er flere slike båter, og det er en dagstur, men turen i seg selv er veldig bra - både for barn og voksne. Er båter med to etasjer, middag servert ene veien, og musikk og snaps resten av turen. Ungene her elsker "musikkbåten", og med barn er det det beste utflukten man kan ta, synes jeg. 

Det er også mulig å gå til Makarska på en halvtime- tre kvarter. Det er byen i nærheten, og har litt mer utvalg i butikker og restauranter. Fin tur, og kjekt å se noe nytt om man skal være der to eller flere uker. 

Nå er det like før jeg bestiller meg billetter selv, kjenner jeg! Drar du til Kroatia, og da Makarska, og aller helst Tucepi, kommer du aldri i verden til å angre ;)

Anonymous poster hash: 2df83...295

• 1 år senere...
Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Reklame og annonsering for varer og tjenester, også når disse er gratis.

Kira

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...