Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 denne ble betalt så fort jeg fikk inkassobrevet. Dette var i August. For litt siden tok jeg kontakt med tv"bolaget"? som hadde sendt regning og ikke fikk betalt, og derfor gikk det til inkasso. Jeg syns det var rart at jeg ikke fikk regning etter inkassosaken var betalt og avsluttet. Blir fortalt der (tvbolaget) at jeg skulle ta kontakt med inkassoselskapet for å se om de har avsluttet det fra dems side. Noe jeg gjorde. Og den er avsluttet fikk jeg beskjed om. Hva skjer nå da? Får jeg en kjempe regning nå? Og er det min feil eller er det misforståelser i mellom tvbolaget og inkassoselskapet? Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Hvis du har fått beslked om at saken er avsluttet og du har betalt kravet så vil du jo ikke få noen flere fakturaer. Regner med at du også har betalt renter/salær. Anonymous poster hash: 8cdee...067
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 I med det er regning ang tv-abonnement vil jeg få regning. Ikke er kanalene stengte heller..Skrev kanskje ikke så tydelig i hovedinnlegget.. hi Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Men du skriver at du betalte regningen med engang du fikk inkassokravet. Så skjønner ikke helt problemstillingen her..... Anonymous poster hash: 8cdee...067
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg betalte den ja. Men har ikke fått regning for september og oktober måneden. Altså, den normale regningen man betaler for å ha kanaler på tven. Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Da må du snakke med selskapet du har abonnement med og gi beskjed om at du ikke har mottatt regning for aktuelle periode da. Inkassoselskalpet kan ikke hjelpe deg med dette. De tar seg bare av saker som er forfalt og sendt over til de fra det aktuelle tvbolaget. Anonymous poster hash: 8cdee...067
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Vet selv at inkassoselskapet ikke kan hjelpe meg. Men tvbolaget sa at jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet, og det gjorde jeg. Avsluttet sak. Men spørsmålet mitt er hva som skjer. Om det er min feil eller om det er misforståelser der i mellom?Vil jeg f.eks motta veldig høy regning av noe som ikke er "min feil"?Skal ta kontakt med de, men lurer her inne først, imed det ikke går ann å ta kontakt før mandag. Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Da får du bare vente til mandag da veit du... Men husk at den første regningen som har gått til inkasso og den siste du skulle hatt er 2 forskjellige saker. Så er ikke sikkert inkassoselskapet har noe med den siste å gjøre enda. Den første hadde du jo betalt så den er jo som sagt avsluttet. Anonymous poster hash: 8cdee...067
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 Vet selv at inkassoselskapet ikke kan hjelpe meg. Men tvbolaget sa at jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet, og det gjorde jeg. Avsluttet sak. Men spørsmålet mitt er hva som skjer. Om det er min feil eller om det er misforståelser der i mellom? Vil jeg f.eks motta veldig høy regning av noe som ikke er "min feil"? Skal ta kontakt med de, men lurer her inne først, imed det ikke går ann å ta kontakt før mandag. Anonymous poster hash: 75578...2fc Men, altså... Regninger for andre måneder har jo ingenting med inkassosaken å gjøre. Det er jo TV-selskapet som må sende ut de neste regningene. Så det må jo være de du må snakke med. Hvis du forklart problemstillingen slik du har gjort her når du har snakket med tv-selskapet, vil jeg tro deharogsåparacetitilbehørsmenyen misforstått deg rett og slett. For den forklaringen din var ekstremt rotete... Anonymous poster hash: 431f7...fbb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #10 Skrevet 31. oktober 2014 Vet selv at inkassoselskapet ikke kan hjelpe meg. Men tvbolaget sa at jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet, og det gjorde jeg. Avsluttet sak. Men spørsmålet mitt er hva som skjer. Om det er min feil eller om det er misforståelser der i mellom? Vil jeg f.eks motta veldig høy regning av noe som ikke er "min feil"? Skal ta kontakt med de, men lurer her inne først, imed det ikke går ann å ta kontakt før mandag. Anonymous poster hash: 75578...2fc Men, altså... Regninger for andre måneder har jo ingenting med inkassosaken å gjøre. Det er jo TV-selskapet som må sende ut de neste regningene. Så det må jo være de du må snakke med. Hvis du forklart problemstillingen slik du har gjort her når du har snakket med tv-selskapet, vil jeg tro deharogsåparacetitilbehørsmenyen misforstått deg rett og slett. For den forklaringen din var ekstremt rotete... Anonymous poster hash: 431f7...fbb Takk til deg anonym nr 2 som svarer her. Trodde jeg var helt på bærtur når jeg svarte HI, virket ikke som om hun skjønte meg. Men syntes også forklaringen hennes var rotete. Skal sies at jeg jobber med fordinger og inkasso så man får jo mye rare spørsmål Anonymous poster hash: 8cdee...067
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Hvordan skal jeg forklare det bedre da? Jeg fikk inkassoregning i august. Betalte den og trodde det var i orden. Men disse månedene har jeg ikke fått tv-regningen. De regningene jeg savner er regningene for de 2 mnd her. Noe som er i fra tvselskapet og IKKE inkassoselskapet. Jeg vet at det ikke har NOE med inkassoselskapet at jeg ikke har fått regningene. MEN tvselskapet sa jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet fordi siste fakturaen ifra tvselskapet var i august, og det ble da sendt til inkassoselskapet. Derfor sa tvselskapet at jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet i tilfelle inkassosaken ikke hadde avsluttet saken. (Dette fordi tvselskapet ikke har sendt ut noen andre fakturaer etter august) Er to forskjellige saker ja. Vet det er tvselskapet som skal sende ut regninger og at det er de jeg skal ta kontakt med nå når jeg har fått bekreftet at saken er avsluttet. Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Hvordan skal jeg forklare det bedre da? Jeg fikk inkassoregning i august. Betalte den og trodde det var i orden. Men disse månedene har jeg ikke fått tv-regningen. De regningene jeg savner er regningene for de 2 mnd her. Noe som er i fra tvselskapet og IKKE inkassoselskapet. Jeg vet at det ikke har NOE med inkassoselskapet at jeg ikke har fått regningene. MEN tvselskapet sa jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet fordi siste fakturaen ifra tvselskapet var i august, og det ble da sendt til inkassoselskapet. Derfor sa tvselskapet at jeg måtte ta kontakt med inkassoselskapet i tilfelle inkassosaken ikke hadde avsluttet saken. (Dette fordi tvselskapet ikke har sendt ut noen andre fakturaer etter august) Er to forskjellige saker ja. Vet det er tvselskapet som skal sende ut regninger og at det er de jeg skal ta kontakt med nå når jeg har fått bekreftet at saken er avsluttet. Anonymous poster hash: 75578...2fc Men jeg skjønner fremdeles ikke hva som er problemet da. Hvis TV-selskapet ikke har sendt ut flere regninger så er det jo derfor du ikke har fått noen regninger. Spørsmålet her er jo hvorfor TV-selskapet ikke har sendt ut flere regninger. Det er altså ikke vanlig at selskaper/bedrifter venter ned å sende ut flere regninger (for abonnementer, som i dette tilfellet), selv om en regning er forfalt og gått til inkasso (dersom det ikke er snakk om seriøst mislighold, men da ville du hatt svart TV-skjerm snarere enn mangel på krav fra dem). Det er ikke slik at de sender ut krav kvartalsvis da? Eller via nettbank eller epost? Anonymous poster hash: 431f7...fbb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #13 Skrevet 31. oktober 2014 Problemet er jo hvorfor OG om det er misforståelser i mellom inkasso og tvselskapet? Eller om det er MIN PLIKT å si ifra etter en avsluttet inkassosak til tvselskapet at den er avsluttet? Nei, får regning hver måned. Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Problemet er jo hvorfor OG om det er misforståelser i mellom inkasso og tvselskapet? Eller om det er MIN PLIKT å si ifra etter en avsluttet inkassosak til tvselskapet at den er avsluttet? Nei, får regning hver måned. Anonymous poster hash: 75578...2fc Er saken avsluttet hos inkassoselskapet så skal inkassoselskapet gi beskjed til tv selskapet. Er saken avsluttet hos tv selskapet skal tv selskapet gi beskjed til inkassoselskapet. Men såklart det kan jo skje feil så da får du ringe tv selskapet og gi beskjed at saken er betalt da. Og når den er betalt til inkassoselskapet. Så tar jo tv selskapet kontakt med inkasso for å sjekke om dette stemmer. Men du skriver jo om andre regninger som ikke er betalt. Ikke lett og skjønne deg..... Anonymous poster hash: 8cdee...067
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Hvilket tv firma er det? Anonymous poster hash: 60e4d...e39
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #16 Skrevet 31. oktober 2014 Det med andre regninger som ikke er betalt - er jo sept og okt. (De regningene jeg ikke har fått, det er det jeg mente)Riks tv. Anonymous poster hash: 75578...2fc
Mandala Skrevet 31. oktober 2014 #17 Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Da må du jo ringe tv-selskapet og si at du ikke har fått regning for de to siste mnd. Ikke bland inn inkassosaken når du snakker med dem. Endret 31. oktober 2014 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Skal ringe de på mandag. Anonymous poster hash: 75578...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå