Gå til innhold

Julebukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse Halloween tider. Hvor gamle var dere barn når de begynte å gå julebukk?

Anonymous poster hash: 6f870...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker at det var veldig populært å gå jukebukk da vi var mellom syv og ti år gamle. Det var kjempekoselig. Vi fikk mandariner, julekaker og av og til sjokolade - da var det stas, da.

Haha, nå hørtes jeg skikkelig gammel ut!

Anonymous poster hash: ab14b...9a3

Skrevet

Jeg husker at det var veldig populært å gå jukebukk da vi var mellom syv og ti år gamle. Det var kjempekoselig. Vi fikk mandariner, julekaker og av og til sjokolade - da var det stas, da.

Haha, nå hørtes jeg skikkelig gammel ut!

Og mine barn har aldri gått julebukk! Har bare hatt julebukk på døra én gang de siste fem årene!

Synd!

Skrevet

Her går barna nyttårsbukk, og det er kjempekoselig (bor i Bergen). Nesten alle barna er med, fra ca 1 til 14 år. Flott tradisjon, som jeg håper vi får beholde.

Anonymous poster hash: 309a0...abd

Skrevet

Var vel kanskje et par ganger fra jeg var 5 - 7 eller noe. Tradisjonen er i ferd med å dø ut. Synd. Men skjønner ikke hvorfor folk hisser seg opp over halloween og bruker julebukk som argument. La nå barna kose seg med begge deler om de vil.!

Anonymous poster hash: 4b9e0...63e
Skrevet

Våre gjekk for første gang i fjor. Då var dei 3 og 4. Har sett yngre barn som har vore med storesøskena sine. Her i Bergen er det nyttårsbukk, og det kjem fleire då enn i kveld.

Skrevet

Var vel kanskje et par ganger fra jeg var 5 - 7 eller noe. Tradisjonen er i ferd med å dø ut. Synd. Men skjønner ikke hvorfor folk hisser seg opp over halloween og bruker julebukk som argument. La nå barna kose seg med begge deler om de vil.!

Anonymous poster hash: 4b9e0...63e

Ja, lurer på om alle disse som legger ut FB-statusen "drit i Halloween - gå julebukk", faktisk går julebukk... Har aldri sett en eneste julebukk før.

Anonymous poster hash: 3152f...d87

Skrevet

Våre gjekk for første gang i fjor. Då var dei 3 og 4. Har sett yngre barn som har vore med storesøskena sine. Her i Bergen er det nyttårsbukk, og det kjem fleire då enn i kveld.

Vi var oss søsteren min på Eleveneset å hadde kjøpt inn enorme mengder med snop for å gi til nyttårsbukkene men der kom det ikke en eneste,til tross for at det bare er barnefamilier som bor rundt.

Men godt at det kommer nyttårsbukker andre steder i Bergen da :)

Anonymous poster hash: c618b...fc5

Skrevet

Ungene i gata her går julebukk sammen en kveld i romjula, de er 3-9 år.

MEN, vi går "omvendt julebukk". Barna kler seg ut som engler eller nisser, så går de rundt på dørene og synger julesanger og deler ut pepperkaker :)

Har holdt på med dette i 3 år (blir 4. gangen denne jula), virker som om det er stor stas blant naboene :)

Anonymous poster hash: 3f08c...348

Skrevet

Mine barn går julebukk, begynte vel da de var 3 og 5 hvis jeg ikke husker feil. Begge to elsker å synge, danse og opptre og holder gladelig show av dimensjonerog blir godt tatt i mot hos alle vi ringer på hos :-). De har også gått knask eller knep i kveld. Det ene utelater ikke det andre ;-)

Skrevet (endret)

Vi hadde vår første jul i Bergen i fjor, og må si at det kom som julekvelden på kjerringa da huset ble nedringt nyttårsaften med nyttårsbukker Hadde aldri hørt om det før, og rensket skapene for det jeg kunne finne av julegodtrester Synes det var veldig koselig, så i år skal vi være bedre forberedt :) Hit vi har flyttet har de åpenbart tradisjoner for den type feiring, for her har det også vært utrolig mange Halloweenpyntede hus!

Alderen her har vært fra 3-14 cirka :)

Endret av piranha
Skrevet

Vurderer å gå med minsten som er 3,5 og høre med noen av nabo barna som er jevngamle vil være med. Litt usikker på om det er i det tidligste laget?

Anonymous poster hash: 6f870...b91

Skrevet

Jeg tenkte å gå nyttårsbukk i år men gutten min på 3 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...