Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 For et rykte Kvinneklinikken på Haukeland har! Vanskelige når det gjelder å få innvilget KS, sure og tverre ansatte som gir de fødende dårlige opplevelser, og nå også et av de sykehusene hvor flest revner. Jeg hadde skjemmes over å jobbe der! Synes det sier sitt når ekspertene uttaler dette: "Forskjellene er neppe tilfeldige, mener eksperter – og de handler slett ikke bare om sykehusstørrelse eller hvem som håndterer flest fødsler. Det er nemlig både store og mindre sykehus både på topp og bunn i rifte-statistikken fra Medisinsk fødselsregister. Nei, forskjellene handler mer om fødselspersonalets holdninger og arbeidsmetoder, mener eksperter: – For å få til endringer og forbedringer på dette området, må den enkelte sykehusavdeling våge å gå litt i seg selv, man må se på egne arbeidsmetoder og holdninger, kanskje også kulturen man jobber i, sier Hjelle." http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/paa-disse-sykehusene-har-kvinner-stoerst-fare-for-aa-revne/a/23325281/ Haukeland - skjerp dere. Anonymous poster hash: b49b3...bfa
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Er veldig fornøyd med Haukeland jeg! Jeg var veldig deprimert å da satt en av de ansatte med meg å trøstet meg og holdt rundt meg. Fikk aldri inntrykk av at hun ikke hadde tid til meg. Anonymous poster hash: 10862...72d
amandine Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Vi er mange som har hatt gode fødsler på Haukeland, også. Selv har jeg hatt tre. Det er vel bare som med så mye, de som er fornøyde leser du ikke om i vg.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg fødte på KK og har bare positive erfaringer. Jordmødrene var fantastiske, var opptatt av at jeg skulle ha det bra, hvordan jeg ville fødselen skulle være og prøve å tilrettelegge etter ønsker, passet på at jeg ikke skulle revne så mye. Jeg revnet nesten ikke, kun pyntesting. Ingen press til amming. Kommer definitivt til å føde der igjen. Så klart er ingen jordmødre like, noen burde jobbe med holdningen sin. Tror det gjelder de fleste sykehus. Anonymous poster hash: 23869...2c9
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Det er nok riktig at KK må gå i seg selv, se på rutiner og finne ut hvorfor de har disse tallene og tilbakemeldingene. Likevel, som fødende på KK, kunne jeg ikke hatt bedre oppfølging, hverken da jeg var innlagt på observasjonsposten med svangerskapsforgiftning, eller når jeg fikk ks etterpå, eller når jeg, far og barn var innlagt i 6 dager etterpå (det var en spesiell situasjon med sykdom hos meg). Jeg jobber på en annen del av Haukeland Universitetssykehus, og selv om vi også har utfordringer innimellom, må jeg si meg stolt over å jobbe der! Og vi får ofte gode tilbakemeldinger både fra pasienter og pårørende! Anonymous poster hash: a0a07...a4b
Mamalarma Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Nå er det vel bare skrekkeksemplene som kommer fram i slike saker. Alle de som er misfornøyd med HUS. Men der er, heldigvis, mange som også er fornøyd med KK på HUS, jeg er en av de.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Joda, skjønner at det er mange som er fornøyde også. Men det er påtakelig hvor mange som er misfornøyde med Haukeland vs for eksempel Ullevål, og det gjelder som sagt på flere områder. Anonymous poster hash: b49b3...bfa
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg hadde fryktelig på KK, som satte dype spor selv to år etter. Jeg var førstegangsfødene og ble behandlet som dritt og fikk kjeft når jeg hadde spørsmål. Neste fødsel blir på Voss, takk og pris svigers bor der. Anonymous poster hash: 30e81...17e
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 Hadde en kjempe fin fødsel på kr jeg også :-) det kommer nok mye an på jordmoren man får og da, så en del av disse surr gamle kjerringene der, glad jeg ikke hadde en av de :-p
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #10 Skrevet 31. oktober 2014 Mange flotte jordmødre og leger på Haukeland. Anonymous poster hash: 9f7e5...970
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Er kjempe fornøyd med Haukeland 😃 bare positivt synest jeg. Anonymous poster hash: 9d8f6...ab4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Men var ikke denne artikkelen om statistikk mer enn om personer som forteller om dårlige opplevelser? Anonymous poster hash: 106b6...c13
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Min erfaring med kk er ikke bra. Jeg hadde et katastrofesnitt som skulle ha vært et ks fra begynnelsen av. Barnet holdt på å dø og jeg ble veldig syk. Men det gikk bra I etterkant har jeg hatt to exu, og begge møtene jeg hadde med kk i forbindelse med de har vært dårlig. Jeg føler jeg ikke ble hørt når det gjaldt, og da er man ganske maktesløs. Jeg er selv sykepleier, men de valgte å ikke høre på meg når det gjaldt min kropp. Anonymous poster hash: e2bfa...288
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har født tre barn der og er fantastisk fornøyd!! Utrolig flotte alle som jobber der. De tok seg tid både før under og etterpå! Anonymous poster hash: 73cc8...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå