Gå til innhold

synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som er en del ute på kveldstid med hobbyer. Det er helt i orden for meg så det er ikke det. Men er det jeg eller han som har rett? En rekke gang har han sagt at han ikke kommer hjem til middag da han har en del han må gjøre ferdig. Jeg tenker og svarer at det er helt i orden, bryk den tiden du trenger. Men plutselig er kl 23 på kvelden og han er hos kompiser.. jeg synes dette er greit, men det hadde vært ok med en mld som; hei, vi er ferdige på jobb, men jeg blir med opp til en kompis om du synes det er ok:) jeg er alltid hjemme uansett det er ikke det, men jeg synes det kunne vært hyggelig med beskjed. Jeg ble litt oppgitt og sint, men mannen mener jeg er eiersyk og burde gå til psykolog.. er jeg virkelig heeelt på bærtur???

Anonymous poster hash: 8e532...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper han utnytter din velvilje til at han skal få gjøre som han vil, maks. Du skriver flere ganger at alt er helt i orden for deg, og det har han også fått inntrykk av. Når du setter ned foten, så oppfører han seg som en bortskjemt unge! Du er for snill og hvis ikke han ser den friheten han faktisk allerede har, så er det HAN som har et problem.

Dette vet jeg, fordi jeg har vært klin lik deg. Alt mannen ville gjøre og skulle gjøre, var alltid greit for meg. Det ble oftere og oftere, og jeg nøt tiden alene hjemme også. Men da jeg merket at han bare dro friheten sin lengre og lengre, så ble jeg til slutt irritert. Det endte med at han var på tur men noen kompiser og ikke gadd å komme hjem da han hadde sagt han skulle. Han syntes jeg var skikkelig kjerring som hadde kjeftet på ham i telefonen.

Jeg følte ikke jeg nådde fram med å prate om hva jeg syntes om "utnyttingen" hans, så derfor tok jeg igjen i praksis. Plutselig hadde jeg også lagt planer, og var blant annet ute i helgene. Da var det som om det gikk opp et lys for ham, og han har roet ned siden.

Kanskje du også skulle gjøre det?

Anonymous poster hash: 37690...a91
Skrevet

Jeg har en samboer som er en del ute på kveldstid med hobbyer. Det er helt i orden for meg så det er ikke det. Men er det jeg eller han som har rett? En rekke gang har han sagt at han ikke kommer hjem til middag da han har en del han må gjøre ferdig. Jeg tenker og svarer at det er helt i orden, bryk den tiden du trenger. Men plutselig er kl 23 på kvelden og han er hos kompiser.. jeg synes dette er greit, men det hadde vært ok med en mld som; hei, vi er ferdige på jobb, men jeg blir med opp til en kompis om du synes det er ok:) jeg er alltid hjemme uansett det er ikke det, men jeg synes det kunne vært hyggelig med beskjed. Jeg ble litt oppgitt og sint, men mannen mener jeg er eiersyk og burde gå til psykolog.. er jeg virkelig heeelt på bærtur???

Eg hadde ikkje syntes det var greit, og synes han er respektlaus overfor deg og familien. Eg hadde heller ikkje syntes det var greit om mannen var så mykje fråverande på "moro" som mannen din høyres ut til å vere. Vi prioriterer å få tid til å ete middag saman som familie. Støttar ho som foresler å byrje å oppføre deg på same måte, tenkjer han ikkje vil synes at det er greit.
Skrevet

Men problemet her er at jeg rett og slett ikke har overskudd til å dra ut når kvelden kommer.. jeg jobber hver dag inkl helg i ett krevende yrke. Jeg orker rett og slett ikke tanken på å dra fra barna mer enn jeg gjør i jobben.. noe annet lurt jeg kan gjøre? For at han skal forstå? Det er så vanskelig dette:(hi

Skrevet

Hvis dere har barn sammen synes jeg ikke det er greit at han er så mye borte. Jeg kunne ikke akseptert en mann som ikke prioriterte familien sin.

Jeg synes du fremstår som altfor tolerant. Jeg hadde ikke godtatt dette.

Anonymous poster hash: ed1a7...49e

Skrevet

Dette handler vel mest om dårlig kommunikasjon dere imellom. Du sa at han kunne bruke den tida han trengte, han oppfattet det som at da er det ikke så viktig akkurat hva, hvor og hvor lenge.

Så tror han alt er i sin skjønneste orden når han kommer hjem, og så blir det krangel.

Du må bli tydeligere på hvordan du vil ha det, siden han ikke skjønner det av seg sjøl. Du må si f.eks 'ja, klart det går bra, men fint om dunken være hjemme da og da, for jeg er ganske sliten i dag og trenger hjelp til å legge ungene. Eller liknende.

Skrevet

*du kan*, ikke dunken!

Skrevet

Jeg ville ikke syntes at dette var noe ok nå som vi har barn. Da har man jo forpliktelser. Når han er borte, innebærer det at han dropper sine forpliktelser og at du må passe barna. Mannen min avtaler alltid på forhånd om det er noe han vil være med på om kveldene, og tar ikke for gitt at det er greit. Han spør, og så sier jeg om det passer/går greit for meg å ta henting/middag/legging osv den dagen.

Skrevet

Det er stor forskjell fra familie til familie om hva man bør si fra om. Det som er en selvfølge for en kan virke helt tøvete på en annen, men jeg synes at det å gi beskjed om omtrent hvor lenge han blir borte er noe han bør gjøre når det betyr noe for deg.

Anonymous poster hash: 19a22...119
Skrevet

Vi har diskutert dette titalls ganger før og han vet at jeg vil at han skal gi beskjed.. det er alltid jeg som må spørre han hva planen er.. om ikke jeg spør lever han sitt eget liv til jeg sier noe på det. Ja vi har barn, 2 stk! Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...