Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Har hørt at det er bra, men forstår ikke helt hvordan man bruker det. Vi har mac, ipad og iphone. Streamer mye serier og bruker netflix. Har tidligere brukt kabel for å få dataen over på skjerm, eller netflix gjennom wii'en. Er Apple TV veldig greit å ha, eller en unødvendig dings? Må man ha HDTV for å bruke den? Anonymous poster hash: 17d00...e0b
*Yuna* Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje? Takk for svar! Vi har en litt gammel TV (kjøpte den for 5 år siden eller noe), så jeg er usikker på om man kan bruke den? Høres veldig bra ut, og deilig å slippe kabelen! Er jo det vi trolig kommer til å bruke den mest til; å se amerikansk netflix og fotballkamper osv. fra macen. Anonymous poster hash: 17d00...e0b
*Yuna* Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje? Takk for svar! Vi har en litt gammel TV (kjøpte den for 5 år siden eller noe), så jeg er usikker på om man kan bruke den? Høres veldig bra ut, og deilig å slippe kabelen! Er jo det vi trolig kommer til å bruke den mest til; å se amerikansk netflix og fotballkamper osv. fra macen. Anonymous poster hash: 17d00...e0b Jeg tror det bør funke, vår tv er fra 2008 Kjempeenkelt å koble til, man bare velger like skjermer på macen også kommer det opp med en gang.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Vær klar over at bilde ikke er like bra som med kabel. Men på selve apple tv så er det apper for nrk, netflix og sumo. Dette gjør at du slipper mac, iphone el. Boksen fungerer som en egen spiller. Vi bruker vår boks mest på denne måten. En skjelden gang bruker vi airplay (tilkobling av mac uten ledning). Boksen er verdt pengene. Så lenge tven deres har hdmi så går det helt fint og det har den nok når den bare er 5 år. Anonymous poster hash: e9566...dfd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje? Takk for svar! Vi har en litt gammel TV (kjøpte den for 5 år siden eller noe), så jeg er usikker på om man kan bruke den? Høres veldig bra ut, og deilig å slippe kabelen! Er jo det vi trolig kommer til å bruke den mest til; å se amerikansk netflix og fotballkamper osv. fra macen. Anonymous poster hash: 17d00...e0b Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje? Takk for svar! Vi har en litt gammel TV (kjøpte den for 5 år siden eller noe), så jeg er usikker på om man kan bruke den? Høres veldig bra ut, og deilig å slippe kabelen! Er jo det vi trolig kommer til å bruke den mest til; å se amerikansk netflix og fotballkamper osv. fra macen. Anonymous poster hash: 17d00...e0b Jeg tror det bør funke, vår tv er fra 2008 Kjempeenkelt å koble til, man bare velger like skjermer på macen også kommer det opp med en gang. Så bra! Da blir det kanskje gave på mannen til jul! Ser nå at det står HDTV 1080p på TVen vår, så da funker det nok! Anonymous poster hash: 17d00...e0b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Vær klar over at bilde ikke er like bra som med kabel. Men på selve apple tv så er det apper for nrk, netflix og sumo. Dette gjør at du slipper mac, iphone el. Boksen fungerer som en egen spiller. Vi bruker vår boks mest på denne måten. En skjelden gang bruker vi airplay (tilkobling av mac uten ledning). Boksen er verdt pengene. Så lenge tven deres har hdmi så går det helt fint og det har den nok når den bare er 5 år. Anonymous poster hash: e9566...dfd Takk for svar! Det høres helt supert ut! Vi har HDMI ja! Anonymous poster hash: 17d00...e0b
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Vår tv er fra 2007 og har apple tv Vet ikke om jeg tenker sånn umiddelbart at jeg overhodet ikke kunne klart meg uten, men når vi først har den så er den veldig kjekk
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 En anna ting som er veldig kjekt med apple tv er å ble gjennom bildene som ligger på macen. Anonymous poster hash: e9566...dfd
*Yuna* Skrevet 31. oktober 2014 #10 Skrevet 31. oktober 2014 Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje? Takk for svar! Vi har en litt gammel TV (kjøpte den for 5 år siden eller noe), så jeg er usikker på om man kan bruke den? Høres veldig bra ut, og deilig å slippe kabelen! Er jo det vi trolig kommer til å bruke den mest til; å se amerikansk netflix og fotballkamper osv. fra macen. Anonymous poster hash: 17d00...e0b Vi syns det er supert. Bruker den til å se amerikansk netflix fra macen, kobler iphonen med spotify på tven osv. I tillegg ligger norske netflix inne og mange radiokanaler. Man overfører trådløst til tven fra Mac og ipaden. Trenger ikke kabel. Jeg vet ikke om vi har hdtv faktisk.. Men kanalen Apple tv står på er hdmi1, så kanskje? Takk for svar! Vi har en litt gammel TV (kjøpte den for 5 år siden eller noe), så jeg er usikker på om man kan bruke den? Høres veldig bra ut, og deilig å slippe kabelen! Er jo det vi trolig kommer til å bruke den mest til; å se amerikansk netflix og fotballkamper osv. fra macen. Anonymous poster hash: 17d00...e0b Jeg tror det bør funke, vår tv er fra 2008 Kjempeenkelt å koble til, man bare velger like skjermer på macen også kommer det opp med en gang. Så bra! Da blir det kanskje gave på mannen til jul! Ser nå at det står HDTV 1080p på TVen vår, så da funker det nok! Anonymous poster hash: 17d00...e0b Det gjør det da, sier mannen Det ligger netflix inne på Apple tv. Men ikke den amerikanske, aner ikke hvordan man kan endre det. Vi syns uansett det er kjekt med en av hver, barna ser på den norske.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Vær klar over at bilde ikke er like bra som med kabel. Men på selve apple tv så er det apper for nrk, netflix og sumo. Dette gjør at du slipper mac, iphone el. Boksen fungerer som en egen spiller. Vi bruker vår boks mest på denne måten. En skjelden gang bruker vi airplay (tilkobling av mac uten ledning). Boksen er verdt pengene. Så lenge tven deres har hdmi så går det helt fint og det har den nok når den bare er 5 år. Anonymous poster hash: e9566...dfd Har kjempe bra bilde vi, tv'en er ca 5-6 år, er hdmi på tv'en og på appel-tv'en. Vi bruker mye netflix, men også noen av de andre appene som radio, leie film, osv Anonymous poster hash: f1066...448
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Vær klar over at bilde ikke er like bra som med kabel. Men på selve apple tv så er det apper for nrk, netflix og sumo. Dette gjør at du slipper mac, iphone el. Boksen fungerer som en egen spiller. Vi bruker vår boks mest på denne måten. En skjelden gang bruker vi airplay (tilkobling av mac uten ledning). Boksen er verdt pengene. Så lenge tven deres har hdmi så går det helt fint og det har den nok når den bare er 5 år. Anonymous poster hash: e9566...dfd Har kjempe bra bilde vi, tv'en er ca 5-6 år, er hdmi på tv'en og på appel-tv'en. Vi bruker mye netflix, men også noen av de andre appene som radio, leie film, osv Anonymous poster hash: f1066...448 Det jeg mener er at når en overfører bilde fra mac så blir bilde bedre med kabel en med airplay. Mange syns sikkert bilde er godt nok, men jeg kobler til med kabel om jeg skal overføre skjermbilde over litt tid og speielt om jeg skal jobbe og bruke tv som skjerm nr 2. Klarer ikke den lille forsinkelsen airplay gir. Om en bruker de innebygde appene så blir bilde perfekt. Anonymous poster hash: e9566...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå