Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Han har alltid pratet med henne da jeg er borte, ellers går han et annet sted for å ta tlfen hvis hun ringer. Dette synest jeg er rart, slik har han gjort siden starten og nå begynner det gå innpå meg. Jeg kan forstå at han ikke ville ¨bry meg¨ med at xen ringte i starten av forholdet, men nå burde det vel ikke være et problem? Innimellom kommer ting frem som at han vet ting om henne osv som er ikke relevante. Hun kan finne på å ringe han om at han skal snakke med nabokona hennes om at hun lar sine barn spille det og det spillet som barna er for små til. Skal sies, hun er gift og har 3 barn med den nye mannen sin. Hvorfor kan ikke hun ringe til sin mann om problemene? Hun kan også ringe sambo fordi hun har glemt ditt og datt til sønnen deres og han må da kjøre ekstra for å hente det selv om hun er på vei og må passere hjemmet sitt da hun skal levere sønnen hos oss. Da må han fortelle henne at hun må hente det selv, også blir det surt. Det er 8år siden det ble slutt mellom dem. Jeg forstår ikke hvorfor dama gjør dette? Siden jeg aldri har fått inntrykk av mannen min av at han er noe spesiellt god venn med henne, hadde han sagt fra dag en at dem hadde et godt forhold der dem pratet om alt mulig, men det har han aldri sagt. Vi har bodd sammen i 2 år og vert kjærester i 3år, fikk i år vårt første felles barn. Jeg tar like mye ansvar for barnet hans da han er her 50% av tiden som han tar selv da han er her, han kan like gjerne spør meg om hjelp som pappaen sin selv om vi begge er hjemme. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke blir mer inkludert og informert? Er det jeg som gjør noe galt her, hvem gjør noe galt?? Jeg er i hvertfall i ferd med å bli gal, for jeg føler han sjuler ting for meg og det er ikke greit.. Anonymous poster hash: 0ab04...634
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Dersom min søster eller venninner, eller andre for den saks skyld, så trekker jeg meg vekk fra mannen. Finner det irriterende selv om mannen blir sittende i nærheten av meg i telefonsamtaler. Han informerer deg vel om det er noe han mener du skal vite. Jeg har ikke samme problem som deg (vi har kun felles barn) men jeg ser for meg at ved et Evt brudd og nye partnere vil jeg prate privat med barnas far om det som berører barna vedrørende flere saker. Anonymous poster hash: 67b45...d8e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg kan forstå hvordan du opplever det, men har du snakket med han om det og hvordan du opplever det? Det er utrolig sårt at man som ny partner ofte "kun" er grei nok å ha til å ta "like mye ansvar" for barnet når det først er der for så å bli "holdt utenfor" når det ellers måtte passe for far (i dette tilfellet). Slik er det også her. Jeg kan få kommentarer om at stebarnet må behandles som et likeverdig medlem av vår familie, men mann og svigerforeldre har tydeligvis ikke innsikt nok til å behandle meg som det samme. Jeg er jo voksen så jeg skal visst kunne behandles som de finner det for godt. Jeg ønsker naturligvis det beste for partnerens barn fra tidligere, men det er ikke lett å unngå å bli lei/frustrert - og at dette går utover barnet - slik det forventes at jeg til enhver tid skal stille opp og bidra uten at jeg kan stille noen spørsmål/krav tilbake. Blir trolig brudd her... Anonymous poster hash: c494f...690
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Er vel berre å ta det opp med han. Men sjølvsagt må dei få lov å snakke i lag . Anonymous poster hash: 431da...6bf
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg er litt i samme situasjon som eksen hans. Er gift og har barn med mannen min, men har et barn fra før. Jeg prøver å involvere barnefar i alle avgjørelser som har med vårt barn å gjøre, rett og slett fordi han er faren og jeg vil ikke gå over hodet på han. Har ikke tenkt på at hans kjæreste kan tenke som du gjør, så vil tro at eksen din heller ikke tenker på det. Si det som det er så går det nok fint:) Jeg hadde aldri ringt eksen min om det ikke gjaldt barnet, men vi går sammen på alt fra foreldremøter til fotballkamper. Og ofte alle sammen. Vet at mannen min ikke elsker eksen min, men sånn er det når man har valgt en med barn fra før:) Anonymous poster hash: a4d85...739
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Problemet er vel at hun ringer om ting som ikke gjelder ungen også. Har prøvd seg på å suttre om forholdet sitt med nåværende mann til min mann men da måtte han gi henne beskjed at det fikk hun ikke. HI Anonymous poster hash: 0ab04...634
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Problemet er vel at hun ringer om ting som ikke gjelder ungen også. Har prøvd seg på å suttre om forholdet sitt med nåværende mann til min mann men da måtte han gi henne beskjed at det fikk hun ikke. HI Anonymous poster hash: 0ab04...634 Hvorfor ikke? Selv om du ikke syns de virker som gode venner, så kan det jo hende denne xen anser din mann som en god venn? Anonymous poster hash: 29f7a...265
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Øh...What? Anonymous poster hash: ccc25...e94
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Dette hadde jeg overhodet ikke vært komfortabel med. Flott at de samarbeider bra, men å skulle gå andre steder når hun ringer og prate om alt annet enn barnet? Snakk med mannen din om hvordan du opplever det. Anonymous poster hash: 3ce54...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå