Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Full hyl over babycallen, men faren sitter der oppe. 7 mnd om ei uke, og det er to uker til jeg skal i jobb! Hvor lang tid tok det førbabyen deres sluttet å våkne for mat? Anonymous poster hash: 0556f...e3c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 11 mnd..... Lykke til Anonymous poster hash: c3af2...6c8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Anonymous poster hash: 0556f...e3c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Men gjelder nattavvenning helt fra leggetid til morgen? Her må jeg alltid amme litt i 10 tiden (10 mnd) Kan ikke være godt å ignorere den hylingen Morsintinktet kjenner det nok på seg nå. Anonymous poster hash: adfcb...a34
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Mente ikke å ta motet fra deg Vi trodde nok at det kom til å skje av seg selv, men det gjorde det ikke. Da vi først startet ved ca 10 mnd, tok det 14 dager før hun ga seg på natta. Anonymous poster hash: c3af2...6c8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 Men gjelder nattavvenning helt fra leggetid til morgen? Her må jeg alltid amme litt i 10 tiden (10 mnd) Kan ikke være godt å ignorere den hylingen Morsintinktet kjenner det nok på seg nå.Anonymous poster hash: adfcb...a34 Får grøt+flaske i 7tiden.. Så tenker jeg at hun børklare seg uten mat til i 4-5 tiden.. I natt våkna hun tre ganger!! For flaske.. Det er vondt og høre henne gråte da:( Anonymous poster hash: 0556f...e3c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Men gjelder nattavvenning helt fra leggetid til morgen? Her må jeg alltid amme litt i 10 tiden (10 mnd) Kan ikke være godt å ignorere den hylingen Morsintinktet kjenner det nok på seg nå.Anonymous poster hash: adfcb...a34 Får grøt+flaske i 7tiden.. Så tenker jeg at hun børklare seg uten mat til i 4-5 tiden.. I natt våkna hun tre ganger!! For flaske.. Det er vondt og høre henne gråte da:(Anonymous poster hash: 0556f...e3c Men nå har hun grått en stund og vi ga henne flaske. Får prøve i natt, nå virka hun faktisk sulten. Anonymous poster hash: 0556f...e3c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg brukte flaske med vann under natt-avvenningen. Det fungerte veldig bra, for man blir ikke direkte mett av vann, man slukker tørsten. Dessuten mye lettere tilgjengelig enn å stå opp og lage en melkeflaske. Anonymous poster hash: 03f00...696
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 Sluttet å våkne for mat da han var 3 mnd..men kanskje ikke det du ville høre begge mine har sluttet med mat om natta av seg selv, så har dessverre ingen råd. Håper det går seg fort til! Anonymous poster hash: 70a48...ce0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 Mi er ti mnd straks og ikke nattavvent, hadde også håpet det skulle skje av seg selv, men det gjør det absolutt ikke. Her spises det annenhver time fra jeg legger meg ca 00. Begynner på jobb igjen til uka, og det må nok gjøres på den "tøffe" måten da. Jeg får krype på gjesterommet for noen dager. Orker ikke så mange oppvåkninger når jeg skal tidlig på'n og funker heller ikke med mine nattevakter. Anonymous poster hash: 4b3bd...3c9
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #11 Skrevet 30. oktober 2014 Min sluttet å våkne når han var 1 mnd Men det gikk over rundt 6 mnd, når vi flyttet han til eget rom som 10 mnd så ga vi han vann når han våknet og fra første dag gikk det greit. Prøvd vann? (Kan jo nevne at dagsoving har vært et mareritt her, så vi har ikke bare hatt det enkelt. Har vært mye nekting å sove på dagen og så en overtrøtt baby som fortsetter å nekter å sove ) Anonymous poster hash: ea089...e9b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Min sluttet å våkne når han var 1 mnd Men det gikk over rundt 6 mnd, når vi flyttet han til eget rom som 10 mnd så ga vi han vann når han våknet og fra første dag gikk det greit. Prøvd vann? (Kan jo nevne at dagsoving har vært et mareritt her, så vi har ikke bare hatt det enkelt. Har vært mye nekting å sove på dagen og så en overtrøtt baby som fortsetter å nekter å sove ) Anonymous poster hash: ea089...e9b Tror forresten det tok 5-6 ager fra vi begynte med vann til han sluttet å våkne/si i fra at han er våken. Anonymous poster hash: ea089...e9b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #13 Skrevet 30. oktober 2014 6 mnd. Tok et par dager før hun sov igjennom. Nå sover hun fra 19-08 hver natt uten mat Anonymous poster hash: fa1e0...0c6
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #14 Skrevet 30. oktober 2014 Hvor mye fast føde i løpet av dagen da? Anonymous poster hash: 9610e...2d8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #15 Skrevet 30. oktober 2014 Full hyl over babycallen, men faren sitter der oppe. 7 mnd om ei uke, og det er to uker til jeg skal i jobb! Hvor lang tid tok det førbabyen deres sluttet å våkne for mat? Anonymous poster hash: 0556f...e3c Helt ærlig tror jeg det er få Babyer fra den alderen som er sulten på natten, det handler nok mer om kos og trygghet.. Vi brukte et par netter på minste mann her, og da fikk hun sove sammen m pappan og jeg på gjesterommet. Etter dette sov hun i egen seng inntil vår og i det jeg hørte hun våknet så la jeg hånden på henne, da sovnet hun videre. Det må jo en liten avvenning og kamp, de har jo ikke vært vant til noe annet disse søte små, så er nok en stor overgang for de. Masse Lykke til...❤️ Anonymous poster hash: ae136...475
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #16 Skrevet 30. oktober 2014 Men er det ikke veldig tidlig å begynne med nattavvenning når baby bare er 7 mnd? Min er 7 mnd om to dager, og han spiser vel ca 3-5 ganger fra han legger seg kl 19 til han våkner kl 06. Og enda til spiser han tre til fire måltider med fast føde i tillegg til pupp når han ønsker på dagen. Synes det hørtes tidlig ut å slutte. Og med tanke på at baby våkner ca 3 ganger hver natt og faktisk drikker flaska si, da vil jeg si at din baby er sulten fortsatt på natta, og at hun ikke er klar for å slutte med nattmat. Anonymous poster hash: ac5b5...b93
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #17 Skrevet 30. oktober 2014 Men er det ikke veldig tidlig å begynne med nattavvenning når baby bare er 7 mnd? Min er 7 mnd om to dager, og han spiser vel ca 3-5 ganger fra han legger seg kl 19 til han våkner kl 06. Og enda til spiser han tre til fire måltider med fast føde i tillegg til pupp når han ønsker på dagen. Synes det hørtes tidlig ut å slutte. Og med tanke på at baby våkner ca 3 ganger hver natt og faktisk drikker flaska si, da vil jeg si at din baby er sulten fortsatt på natta, og at hun ikke er klar for å slutte med nattmat. Anonymous poster hash: ac5b5...b93 Kan tilføye at det ikke ville falt meg inn å kutte ned på nattmaten her ennå. Han får pupp når han vil ha. Anonymous poster hash: ac5b5...b93
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Men er det ikke veldig tidlig å begynne med nattavvenning når baby bare er 7 mnd? Min er 7 mnd om to dager, og han spiser vel ca 3-5 ganger fra han legger seg kl 19 til han våkner kl 06. Og enda til spiser han tre til fire måltider med fast føde i tillegg til pupp når han ønsker på dagen. Synes det hørtes tidlig ut å slutte. Og med tanke på at baby våkner ca 3 ganger hver natt og faktisk drikker flaska si, da vil jeg si at din baby er sulten fortsatt på natta, og at hun ikke er klar for å slutte med nattmat. Anonymous poster hash: ac5b5...b93 Det er bare et spm om å tilrettelegge for at matinntaket er på dagen. Er de vant med å spise natt gjør de det. Blir de vant til at mat er på dag, vil de spise mer på dagen og ikke trenge mat på natta. Anonymous poster hash: 9610e...2d8
PartyOfFour Skrevet 31. oktober 2014 #19 Skrevet 31. oktober 2014 Det er jo alt for tidlig når baby tydeligvis ikke er klar :-O . Noen sover gjennom fra de er født, noen trenger mer nærhet og mat fordelt utover.. Når baby er6 mnd spiser den jo nesten bare melk.. Det holder ikke sulten unna lenge.. Nei, du får stålsette deg for babys skyld, du tåler å våkne et par ganger om natten selvom du jobber. Og det er IKKE gitt at baby slutter å våkne bare fordi den får mat. Det kan hå på trygghet rett og slett. Vite at dere er i nærheten. Går ut i fra at dette er første barn..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #20 Skrevet 31. oktober 2014 Det er jo alt for tidlig når baby tydeligvis ikke er klar :-O . Noen sover gjennom fra de er født, noen trenger mer nærhet og mat fordelt utover.. Når baby er6 mnd spiser den jo nesten bare melk.. Det holder ikke sulten unna lenge.. Nei, du får stålsette deg for babys skyld, du tåler å våkne et par ganger om natten selvom du jobber. Og det er IKKE gitt at baby slutter å våkne bare fordi den får mat. Det kan hå på trygghet rett og slett. Vite at dere er i nærheten. Går ut i fra at dette er første barn.. Nei, dette er mitt andre barn. Har en til på snart 6 år, men er det relevant? Vi fikk beskjed fra helsestasjonen at hun var fysisk klar for nattavvenning. Hun får tre måltider på dagtid med fast føde, + flasker så derfor fikk vi beskjed om at nattmat var unødvendig. Men nå gikk det veldig greit i natt da, fikk en flaske og så sov hun nærmest resten av natta igjennom. Mistenker jeg at hun er sulten skal jeg selvsagt mate henne. Nå prøvde vi også byssing og bæring i natt. Vi lar henne ikke gråte i timesvis om det er det folk her tror. Anonymous poster hash: 0556f...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå