Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Hva tenker dere om alkohol hos ungdom i 16 - 17 års alderen? Helt uakseptabelt eller noe man må "godta "? Anonymous poster hash: 266f1...8f9
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg tenker at det er noe man må forby og vise at man ikke godtar, men samtidig være flink til ikke å ferske ungdommen når de lurer seg til å drikke. Anonymous poster hash: 512ea...216
Guttaboys Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg drakk selv første gang da jeg var 13. Ville aldri akseptert det med egne barn, selvfølgelig. Når de er 16-17 så har jeg større forståelse for (og kanskje forventninger om) at de tester ut alkohol. Men jeg ville ikke vist dem at det var akseptabelt. Tvert imot.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Det er ikke greit, men er allikavel på en måte greit siden de er så gamle.. Jeg tenker at det selvsagt ikke er greit, men siden det vil skje, så kan man allikevel godta det på en måte, sånn at de tør å ringe hjem om det skulle være noe.. Men man trenger ikke sende med dem alkohol. Anonymous poster hash: b182c...6b0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har noen år på meg til det er en realitet i mitt hus, men de reglene jeg vokste opp med skal videreføres: ingen alkohol før du er gammel nok til å kjøpe selv, foresatte kjører og henter på festlige lag, alene hjemme fest utgår og privatliv er et privilegie i den foratand at rom kan gjennomgås hvis det har vært episoder hvor tenåringen har blitt tatt i direkte løgn ang alkohol og tobakk. Virker kanskje umoderne og strengt, men jeg drakk ikke før jeg var russ, har aldri prøvd narkotika og aldri vært i nærheten av miljøer hvor dop eller mindreårige fyllekuler har vært trend. På tross av de strenge reglene hadde jeg mange venner og var veldig mye ute med dem, og jeg fikk lov til å dra på.fester. Anonymous poster hash: 3ed79...d16
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg begynte å drikke når jeg var en 12 år, det likte ikke foreldrene mine. Jeg var nok litt sånn "wild child" Jeg var 16 når jeg fikk gå på fest. Men om jeg vil tillate det selv når ungen blir på den alderen er jeg aldeles ikke sikker på. Jeg tror grunnen til at foreldrene mine sa ja til at jeg fikk gå på fest når jeg var 16 var at de visste at de ikke klarte å holde meg i tøylene og heller ønsket at hvis det faktisk var noe så fikk de tak i meg, visste hvor jeg var og at jeg turte å ringe hvis det var noe. Anonymous poster hash: 88bab...827
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg og mannen har prata litt om det med ungdom og fyll, han har en 15 åring så er ikke så lenge til det blir en realitet. Enn så lenge er det kun data som står i hode på den gjengen. Men det vi tenker er at vi skal ikke hjelpe med å skaffe alkohol, eller oppfordre til å drikke. Men vi prater av og til om press fra venner når det gjelder røyking og drikking, om fornuftig alkohol bruk, og at hvis han går på en smell skal han aldri være redd for å ringe hjem. Han er en fornuftig gutt så tror ungdoms åra vil gå bra og at han vil ta fornuftige valg. Er mer bekymra for den dagen søstera blir litt eldre, ho er naiv og ett surre hue, og veldig umoden for alderen. Anonymous poster hash: 05af1...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå