Gå til innhold

Hvor mange julegaver får barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere sier de ikke trenger kjøpe til evne barn pga de får så mange gaver av andre.

Hvor mange gaver får barna totalt og hvor gamle er de?

Her er de 10 og 12 år og får ca 10 gaver hver totalt på julaften.

Anonymous poster hash: ef026...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det virkelig voksne mennesker som teller antall gaver...?

Skrevet

ca 10 pakker tenker jeg.

Han er 3 år.

Er omtrent bare familie ettersom vi ikke kjenner så mange andre.

Anonymous poster hash: e46ff...3c0
Skrevet

Finnes det virkelig voksne mennesker som teller antall gaver...?

Inspirert av den andre tråden om verdien man kjøper til egne barn. Det har faktisk litt å si om man kjøper for 300kr til eget barn som får 40 andre gaver til jul eller om man kjøper for 10.000 og barnet får 3 gaver totalt.

Jeg synes det er litt spennende å se forskjellene. Og ja, de fleste vet jo hvem barnet pleier få gave av til jul! :-)

Anonymous poster hash: ef026...82f

Skrevet

3 barn her, og de får 6 gaver hver.

1 pakke fra oldemor, 1 pakke fra bestemor og bestefar, 1 pakke fra onkel og tante, 1 pakke fra hver av de andre 2 søsknene og 1 pakke fra oss foreldre.

De har bare min side av familien.

Anonymous poster hash: 55a5c...21f
Skrevet

De får 7 stk hver.

Anonymous poster hash: db535...a87
Skrevet

6-7 pakker tilsammen??? Seriøst? Kjøper dere da en stor dyr ting da siden de kun får en fra dere. Tror nok mine får ca 20

Anonymous poster hash: 28f5b...8a9

Gjest lillehi
Skrevet (endret)

14 år, får ca 5 gaver😃 dette inkluderer to små venninnegaver.

Endret av lillehi
Skrevet

Minst 12 gaver, men det blir ofte 14-16 fordi noen kjøper to gaver. F.eks kan oldemor kjøpe en pysj og et puslespill og pakke i to gaver.

1. Oldemor

2. Mormor

3. Morfar (de er skilt)

4. Bestemor og bestefar

5. Min ene søster med familie

6. Min andre søster med familie

7. Min bror med familie

8. Mannens bror med familie

9. Min gudmor (mammas venninne)

10. Oss foreldre

11 og 12 er rimelige kompisgaver.

Anonymous poster hash: e5491...1c1
Skrevet

Vi ønsker at han ikke skal få mer enn én gave per familie, dvs. totalt 7. Men svigerfamilien min er veldig opptatt av kvantitet, så det blir som regel nærmere 10-12 hvilket jeg synes er akkurat på grensen.

Beløp er ikke så nøye, men vi er opptatt av å finne ting som han vil ha bruk for i lang tid. I år tror jeg at det blir Lego siden han har begynnt å interessere seg for det. Eller Playmobil som han er veldig glad i. Han er snart 6 år.

Anonymous poster hash: f4fcd...364

Skrevet

6-7 pakker tilsammen??? Seriøst? Kjøper dere da en stor dyr ting da siden de kun får en fra dere. Tror nok mine får ca 20

Anonymous poster hash: 28f5b...8a9

Hvorfor må det være dyre gaver kun fordi det er få gaver? Du har virkelig skjønt poenget med gaver ser jeg  :) De får noe de ønsker seg eller behøver. Jeg ser ikke logikken i at de skal få mer enn en gave fra hver part.

Anonymous poster hash: 55a5c...21f

Skrevet

1. tante og onkel på farside

2, fetter

3. onkel 2 på farside

4. bestemor

5.oldemor

5. farmor

6. tante 1

7. tante 2

8. tante 3

9. fra oss foreldrene

10. gave fra en vennine

Anonymous poster hash: e46ff...3c0
Skrevet

De får fra oss, foreldrene mine, tante og onkel, tante og onkel, kansje fra bestefar på fars siden ( varierer fra år til år) Og minste får fra noen av vennen sine ( våre venners barn på samme alder)

Så blir minimum 7 gaver, men som regel gjør vi det sånn i familien at gaver som er mulig å pakke hver for seg gjør vi det med så det blir mer å pakke opp for ungene. 

Minste får litt ekstra av oss i år for å ha noe å pakke opp på nyttårsaften når de eldre søskna får sine gaver

Anonymous poster hash: 69cb2...699
Skrevet

Altså.ut i fra hvor mange jeg VET kommer til å kjøpe gave så får barna hvertfall 8 gaver. Men så er det jo mange som kommer med flere enn 1 ting, og da pakker dem de gjerne inn vær for seg. Så det blir vel kanskje en 15-20stk å pakke opp da muligens..

Skrevet

3 år, 12 gaver hvis alle holder seg til en hver, og det gjør de som regel. Pluss julefilm og pysj i julestrømpa. :)

Anonymous poster hash: 95413...020
Skrevet

Nå sitter jeg og teller over hvem vi pleier å utveksle gaver med og mine tre kan regne med ca 15 hver.

Anonymous poster hash: 2a834...02f

Skrevet

Får vel ikke mer enn 1 eller 2 fra oss. Så er det onkler, tanter og besteforeldre. Mer enn nok tenker jeg.

Anonymous poster hash: 8b068...650

Skrevet

Barna er ett og fem. De kan nok regne med å få 18-20 julegaver hver, i tillegg til gave fra foreldre og eventuelt hverandre.

Anonymous poster hash: f6cbb...70e
Skrevet

Ca 25

Anonymous poster hash: 569bc...c26

Skrevet

6-7 pakker tilsammen??? Seriøst? Kjøper dere da en stor dyr ting da siden de kun får en fra dere. Tror nok mine får ca 20Anonymous poster hash: 28f5b...8a9

Fordi han har mer enn nok fra før og han leker stort sett alltid med de samme ting. Som tilleggsmomentnhar du at vi bor langt fra familien, og julegavene må kunne passe i koffertene.

Gavene trenger ikke å være dyre, men det er klart at det blir viktigere å treffe riktig når det blir færre pakker. Blir fort veldig synlig når f.eks. svigerinne sender noe som overhodet ikke er riktig for gutten (ekte Lego til 2-åring, really?). Men vi er fornøyde med bøker, småpakker med Lego eller morsomme pysjer.

Fordelen med færre gaver er at han har alltid full oversikt og husker enda at dinosaurboken var julegave fra mormor og morfar for 2 år siden.

Anonymous poster hash: f4fcd...364

Skrevet

Altfor mange til at de klarer å pakke opp alt på julaften.. Det er helt sykt! Ber på mine knær om at hver husstand begrenser seg til 1 eller 2 pakker hver, men neida. Det er pakker fra katten og hunden og nissen og sikkert fra fandens oldemor. Det er ikke nødvendig å pakke hvert eneste klesplagg i hver sin pakke! Sånn, der, ferdig å blåse ut og minner seg selv på å be familien begrense seg i år igjen :P

Skrevet

De får gaver fra 7 familier. Noen ganger blir det mer enn en fra hver. I tillegg får de gaver fra noen barn (småting de har leget eller kjøpt i 5.30 kr klassen)

Anonymous poster hash: 05f5d...00c
Skrevet

Tja si det, vi har stor familie, kanskje 25-30.

Eldstejenta på 8 får Lego friends shopping mall, furreal-bjørnen og noe minecraftdill fra oss.

Minstejenta på 4 får playmobile dyrehospitale, furreal-bjørnen og crayon magic tegnematte+tusjer fra oss.

Tenåringen får en haug med klær og sminke , deksel til tlf og kameraveske.

Jeg vet mamma har kjøpt 3-4 gaver til hver men ellers får de stort sett en av hver familie.

Ungene har 6 sett onkler og tanter, 3 sett besteforeldre , 2 oldeforeldre, stefamilie,

Så det drar seg til...

Vi koser oss dønn ihjel på julaften, gaver , mat og godis for alle penga.

De er verken lei eller ønsker mer når det er over.

De elsker å se over hva de har fått, sparer på til/fra lapper og skriver takkekort i romjula.

De får ting de ønsker seg og ting de trenger, bare det er i en pakke , er det gøy ;)

Skrevet

Dei får frå 6 familiar, men hender dei får to pakkar frå oss. Vi får og pengar og kjøper frå besteforeldra, men ofte kjem dei med ein liten tilleggspakke sjølve, så totalt 8 - 10 gåver. Noko nyttig og noko moro. Det synes eg er heilt passeleg.

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvordan vet dere to måneder før julaften hvor mange gaver barna får? Bestemmer dere hva og hvor mange gaver, eller fra hvem de skal få gaver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...