Gå til innhold

Har sendt en bekymringsmelding til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg har gjort det rette ved å sende bekymringsmelding, men allikevel så har jeg vondt i magen og synes det er vanskelig. Mor blir nok veldig sint på meg (har ikke meldt anonymt), og jeg er engstelig for hvordan dette går utover barnet hennes... Hvor lang tid tar det før mor blir kontaktet av barnevernet, vet dere det?

Anonymous poster hash: c7a82...b2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid det tar kommer ann på hvilken bekymring som er meldt inn. Er det grunn til stor bekymring da? Litt vanskelig og svare mer konkret når jeg ikke vet noe om situasjonen rundt barbet. Håper alt løser seg:)

Anonymous poster hash: 5423a...468

Skrevet

Når bv. mottar melding, har de en uke på å beslutte om de skal henlegge den eller åpne undersøkelse. Hvis det blir åpnet undersøkelse har bv. 3 mnd på å gjennomføre denne. Så er det opp til saksbehandleren som får saken når hun/han vil kalle inn foreldrene til en førstegangssamtale. Det gjøres som regel ganske fort, siden det som sagt kun er tre mnd de har til rådighet.

Anonymous poster hash: d1079...638

Skrevet

Hva går bekymringen din ut på ? Og hvilken relasjon har du til familien ?Og har du pratet med mor/far om at du er bekymret for barnet ?

Anonymous poster hash: 327d2...860
Skrevet

Det kommer an på hvor alvorlig det er :) De skal ha drøftet saken internt og bestemt om de skal gå videre med den innen en uke. Undersøkelse skal gjennomføres innen 3 mnd. Hvor fort mor kontaktes kommer som sagt an på hvor alvorlig saken er og ressurser (dessverre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...