Gå til innhold

Bananfluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips for å bli kvitt bananfluer? Har fått noen intense kryp her som vi ikke blir kvitt. Har fjernet frukt og annen mat, det er ikke noe tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 4420c...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar også i mot tips!

Er nøye med renhold på flater, har ikke mat, tomgods osv fremme. Sluk er også renset. Alikevel er de her :o

Aldri vært plaget med dette før.

Skrevet (endret)

Ta et glass med EPLECIDERedikk, og litt zalo. Jeg gjorde dette, og det lå sikkert 20 fluer oppi der etter få timer.. 

Også fjern all frukt, alle tomflasker osv. Saft, pålegg eller andre ting som står fremme som er åpent!

Endret av Bustetroll
Skrevet

Samme her. Jeg knerter i gjennomsnitt 4-5 stykker hver eneste dag, men de vrimler likevel rundt. Intense, små jævler... Jeg skjønner ikke hvor de kommer fra. Trodde de kom fra tomatplanten, men nå er den kastet, og fluene er her like mye...

Anonymous poster hash: 04c50...d02
Skrevet

Epleeddik er jo kanskje tingen, prøver det jeg. Noen som har prøvd fluepapir, noe tess?

HI

Anonymous poster hash: 4420c...15c

Skrevet

Jeg tar er glass med en dæsj eddik og en dæsj honning. Ta plast over og stikk små hull i den. Sett den ved siden av frukten, blir en kirkegård iløpet av et par dager!

Skrevet

Jeg fikk et tips om eple juice og zalo. Var plaget med bananfluer på benken enda det var helt ryddig og rent. De storkoste seg i søppelkurven. Satte frem tre glass på benken, tror jeg telte 40 fluer på tre dager. Ble kvitt problemet. De formerer seg noe voldsomt så greit å ta fatt i det så raskt som mulig.

Anonymous poster hash: 90b62...7d9

Skrevet

Evt kutt opp en banan, legg den i en skål, ha plast over og stikk små hull i plasten. De fanges og dør som fluer!

Skrevet

Jeg bruker å koke opp sukkerlake og tilsette zalo. Det tar knekken på de fleste. De er glad i alt som er søtt og ting med gjær fks.

Anonymous poster hash: 2634a...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...