Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette? Ang. Halloweenfest.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min går i 4. Klasse, og de er ti gutter.

De er på en måte litt delt mlm idrettsgutta og de andre.

Vi har alltid invitert alle i bursdager osv, men ikke på Halloweenfesten i år.

Hovedgrunnen er at spesielt 3-4 av de andre guttene er rabiate og finner på mye tull. Guttene her synes de ødelegger mye men er forsåvidt glad i klassekompisene sine.

Nå har det seg slik at 4 av guttene i klassen som min sønn er i samme gjeng og bestevenner med skal trene fotball sammen på fredag. Etter dette har jeg invitert fotballguttene hjem, altså disse 5!

De skal kle på seg i garderoben og vi hente dem.

Det er også noen flere fra fotballen som skal være med, de som går i C klassen, 3 stk.

Derfor har jeg prøvd å lage litt sånn fotball-halloweenfest for disse guttene.

Men, er litt skeptisk om ikke et par av de andre mødrene ikke kommer til å like dette...

Men, jeg synes de må tilpasse seg de andre hele tiden. Hver og en av fotballgutta har en bråkmaker ved sin side.

De bråker i timen, i bursdager og friminutt!

Og for å være ærlig, nå tenkte jeg at de som går så godt sammen kan få ha en fest jeg vet blir utelukkende hyggelig:)

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 1fba1...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En Halloweenfest er jo ikke som en bursdag der man inviterer "alle".

Så det hadde ikke jeg reagert på.

Anonymous poster hash: 9770c...a79

Skrevet

Signerer den over meg!

Du trenger ikke føle noe press her. Det er ikke en bursdag

Anonymous poster hash: 5726c...6fa

Skrevet

Men ; hvordan hadde du følt det om ditt barn hadde vært den som ikke ble bedt? Du skriver at de andre er urolige ol, kanskje det er en grunn for det . Og det er vel ikke sikkert at ditt barn er like søtt som du tror heller !

Men å utestenge på den måten , ja da har du ihvertfall lært barnet ditt at det er helt greit å utestenge de som er annerledes ( annerledes på den måten du ikke liker )

Anonymous poster hash: 8afac...050

Skrevet

Men ; hvordan hadde du følt det om ditt barn hadde vært den som ikke ble bedt? Du skriver at de andre er urolige ol, kanskje det er en grunn for det . Og det er vel ikke sikkert at ditt barn er like søtt som du tror heller !

Men å utestenge på den måten , ja da har du ihvertfall lært barnet ditt at det er helt greit å utestenge de som er annerledes ( annerledes på den måten du ikke liker )

En av de andre guttene hadde nylig en bursdag hvor min sønn ikke var invetert i, og det synes han var helt greit.

Jeg er for inkludering og det gjør disse guttene her ofte, hver dag, hver skoledag, hver time. De blir brukt som buffere for de svakere. De har blitt slått med pinner, blitt dyttet på og tålt mye gjennom årenes løp.

Vi har snakket mye om annerledeshet og sønnen min snakker aldri nedlatende om noen. Men jeg ser jo kroppsspråket dems, lettelsen når jeg spurte om vi skulle invitere fotballguttene.. Han sank sammen og tittet på meg og så bare: -Jaaaa, mamma!

De andre guttene har ødelagt mye i bursdager, revet opp presanger, sloss osv. De andre har stått skrekkslagne og sett på dette.

Så synes virkelig de fortjener en fest hvor de kan senke skuldrene og bare ha det gøy.

Anonymous poster hash: 1fba1...7eb

Skrevet

I første innlegg hørtes det mer ut som de var mer viltre, at du ikke ønsket din sønn rundt dette på en måte ( om du forstår hva jeg mener ) .

Men i siste innlegg forstår jeg deg bedre . Disse guttene har jo en elendig oppførsel om det er sånn de er . Altså rett og slett motbydelig oppførsel.

Har en sønn med ADHD, derfor reagerte jeg nok raskt når du nevnte at det er fordi de er rabiater. Min sønn kan bli veldig sint og kan gjøre ting som ikke er ok. Men å sloss i bursdager , rive opp Andres gaver ol ville han aldri ha gjort . Det er jo bare rett og slett slemt.

Nei inviter til fest :) med god samvittighet :)

Skrevet

Uansett hva det gjelder inviterer du akkurat de du vil, så mange du vil, i hvilke former du vil.

Skrevet

Du inviterer jo en naturlig gruppe (fotballguttene på tvers av klassene), så jeg ser ikke problemet. Skal man dra ut "alle eller ingen"-prinsippet bør man da til enhver anledning invitere alle guttene i klassen i tillegg til alle fotballguttene utenom klassen (det er ofte en minst like viktig sosial arena), og da selvfølgelig de andre guttene i klassene til disse fotballguttene, slik at ingen føler seg utenfor. Blir fort mange på fest da!

Skrevet (endret)

Jeg synes det må kunne være greit å invitere de han gjerne vil ha i en slik setting.

Endret av Nyttårs barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...