Gå til innhold

Barn som får gråteanfall i søvne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 år som fra han var ca 2,5 år av og til har hylgrått på natta/kvelden. Det kan vare fra 10 min til nesten en time og det er umulig å få kontakt med han. Helt krakilsk, klarer ikke skjønne om han har vondt eller har drømt. Vrææler og kan godt sparke og lignende dersom vi løfter han opp. Er utrolig frustrerende å ikke vite hva det skyldes! Neste dag husker han ingenting. Er dette normalt?? Når det står på så blir jeg nesten redd for at han skal ha noe form for diagnose nesten.. 😣 Helt hysterisk..

Anonymous poster hash: 55c18...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om nattskrekk,høres ut som det kan være det.

Anonymous poster hash: de0fa...7bc
Skrevet

Syns det høres ut som nattskrekk.

Da blir det gjerne verre om du tar barnet opp eller stryker på han.

Det er helt vanlig at de ikke husker noe dagen etterpå hvis det er nattskrekk.

Skrevet

Syns det høres ut som nattskrekk.

Da blir det gjerne verre om du tar barnet opp eller stryker på han.

Det er helt vanlig at de ikke husker noe dagen etterpå hvis det er nattskrekk.

Uff, men hva skal jeg gjøre da? Bare la han hyle seg ferdig? 😔 HI

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hvis vi er borti barnet under anfall så blir det verre og det var ofte lengre da,for du blir en del av marerittet.

Du bør snakke rolig til barnet så han vet du der,men ellers er det dessverre ikke så mye å gjøre.Pass på at han ikke har mulighet til å skade seg,ettersom det kan skje under anfall.

Anfallene kan komme av at barnet er overtrøtt.

Skrevet

Konflikter fra barnehagen eller søskenkrangler er eksempel på ting som kan føre til nattskrekk.

Skrevet

Hmm ser nå at nattskrekk pleier å vare mellom 5 og 15 minutter så da kan det vel ikke være det,var bare mange likhetstrekk i det du forteller.

Har selv ett barn som i perioder har vært plaget av natteskrekk men aldri lengre enn 15 minutter da.

Skrevet

Jeg har også ei på 3,5 som av og til begynner å vræle sent på kvelden, noen timer etter hun har sovnet. Hun er ikke redd, men får ikke 'kontakt' nok til å få noe svar på hvorfor hun vræler og er sint. Det er ganske lenge siden hun slutta med smokk, men smokken er det eneste som får henne til å bli stille. Ellers vekker hun hele huset. Lurer også på hva det egentlig er...

Anonymous poster hash: 1e5ba...8ad

Skrevet

Som oftest varer det ca 10-15 min. Men om vi har prøvd å trøste og vekke kan det drøye. Fælt å se barnet sitt sånn egentlig. Så en filmsnutt av et barn med nattskrekk igår og det var identisk med slik vi opplever det. Han er et barn med sterke følelser, så tipper det er det vi ser.. :( HI

Skrevet

Her går det mye fortere over hvis jeg ikke rører han.

Jeg setter meg ved siden av han å snakker rolig til han så han vet at jeg hvertfall er der,å da går det over etter ca 15 minutter.

Småen er veldig glad i smokken til vanlig men når han har disse anfallene så kaster han smokken vekk å blir hysterisk hvis jeg prøver å gi han den.

Så får ikke gjort så mye mer enn å bare være der for han,å passe på at han ikke skader seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...