Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Lang historie kort, jeg ble seksuelt misbrukt da jeg var lita, det holdt på i flere år. Fikk aldri noe avslutning, turte ikke si noe til noen, så jeg var voksen da det kom ut, var da voldtektsmannen som avslørte seg selv og det hele ble plutselig like vondt igjen. Uansett, har klart meg veldig bra. Har selvfølgelig ikke glemt det, og er lei meg for barndommen jeg ikke fikk, men jeg er i dag ei selvstendig kvinne, har barn, kjæreste, eier egen leilighet og er ganske lykkelig Problemet mitt har vært de gangene jeg ikke lenger har hatt kontroll over min egen kropp. F.eks da jeg gikk gravid, alle slike ting gjør at jeg gravet meg litt ned, og jeg er veldig sårbar. Fant for en liten tid siden ut at jeg trenger briller, gikk veldig greit den dagen, men i en ukes tid nå har jeg vært litt nedfor uten å skjønne hvorfor. Så gikk det plutselig opp for meg; det er pga jeg må bruke briller, i hodet mitt er det det samme som at jeg ikke har styring på egen kropp. Jeg føler meg så uendelig teit og barnslig, så jeg håper noen kan hjelpe meg med å se hvor dumt det faktisk er! Jeg er lei av å reagere slik og hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle reagere sånn på noe så utrolig teit, føler meg svak rett og slett, psykisk sett altså.. Anonymous poster hash: 789c6...b8f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Stakkars deg. Jeg forstår godt det å ikke ha styring på egen kropp. Slet spesielt med dette i graviditet. Jeg styrer unna alt som har med lege og undersøkelser å gjøre, føler også da at jeg ikke har kontroll. Kanskje ikke mye hjelp for deg dette, men du er ikke unormal Anonymous poster hash: 07702...30c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Stakkars deg. Jeg forstår godt det å ikke ha styring på egen kropp. Slet spesielt med dette i graviditet. Jeg styrer unna alt som har med lege og undersøkelser å gjøre, føler også da at jeg ikke har kontroll. Kanskje ikke mye hjelp for deg dette, men du er ikke unormal Anonymous poster hash: 07702...30c Har vært utsatt for det samme som deg i barndommen. Anonymous poster hash: 07702...30c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for svar På en måte godt å høre at det ikke bare er meg, men samtidig vil jeg ikke ha disse reaksjonene!! Noen som har en mirakelkur? Anonymous poster hash: 789c6...b8f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Ingen mirakelkur jeg heller. Kjenner meg godt igjen i det du skriver om graviditeter. Det var grusomt for meg å gå gravid. Noen ganger skjer det ting som gjør at jeg blir nedfor. Noen gang vet jeg ikke engang hva som utløser det, andre ganger er det ting jeg ser, hører etc som trigger noe. Vanligvis går det heldigvis over av seg selv, en sjelden gang blir det sittende i meg over tid. Som nå. Og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme tilbake til å være glad og lykkelig igjen. Huff, folk skulle bare visst og skjønt hvor ødelagt man blir av overgrep.. Anonymous poster hash: c4b2c...f41
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Uff..jeg vet jo at ikke noe noen sier hjelper når man er slike perioder som du er nå siste anonym.. Eneste som funker for meg er å telle positive ting, finner en ny ting hver dag, klarer jeg flere er det bare bonus Det er vondt og urettferdig at man skal ha det med seg for alltid! Min overgriper går fritt rundt i byen jeg bor i, ganske tøft å se han på butikken, på cafeer osv.. Sparer penger for å kunne flytte, det gleder jeg meg veldig til! Hi Anonymous poster hash: 789c6...b8f
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har lært å fokusere på "her og nå" når det står på som verst. Altså hvis jeg får minner, flashbacks, dårlige følelser så gjør jeg det jeg kan for å fokusere på at vi er i 2014, jeg er voksen, her er det trygt og jeg bestemmer over eget liv... det kan høres ut som brillene var en trigger for deg, hvilken ressurs trenger du for å mestre det på en positiv måte? Jeg skal egentlig bruke briller selv, men siden jeg ikke fikser å ha noe i ansiktet, har jeg fått linser i stedet. Det hjelper meg. Kan du få bestemme det selv? Innfatning er også et valg du tar, og fordelen med å ta i mot råd fra optiker er at du faktisk får bedre syn og slipper den hodepinen som ofte kommer når man ser dårlig og ikke bruker brillene sine klem til deg Anonymous poster hash: 50f42...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå