Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har 2 barn, ei jente på 11år og en sønn på 7år. Jenta dusjer nesten hverdag, etter eget ønske. Sønnen min dusjer 1 gang i uken, vasker hender å ansikt hver morgen og kveld,bytter til nytt undertøy hver morgen. Er dette lite ? Anonymous poster hash: 6c731...af9
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Jenta på 10 etter hver trening og kamp, minst 4 ganger i uka. Sønnen på 7 hver gang han tisser på seg, omtrent annenhver dag... :/
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Min gutt på 7 år dusjer i utgangspunktet to ganger i uka og mer ved behov. I perioder trenger han tre ganger i uka + evt kamper i helgen og da dusjer han etter hver trening. I tillegg vasker han ansiktet morgen og kveld og underlivet om morgenen. Hender vasker han selvfølgelig mange ganger om dagen, bla morgen og kveld etter han har vært på do. Jeg syns en gang i uka er lite hvis han ikke vasker seg i underlivet i tillegg, da må han jo lukte i løpet av en uke hvis ikke han er ekstremt flink til å alltid tørke av hver minste dråpe etter han har vært på do. Anonymous poster hash: 734c6...def
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Så det betyr at han vasker seg kun EN gang i uken i underlivet? I så fall, ja, det syns jeg er skremmende lite. 8-åringen min dusjer 3-4 ganger i uken, men vasker hender, ansikt og intime steder daglig. 1 og 3-åringen dusjer/bader kanskje i gjennomsnitt 3 ganger i uken, men vaskes også på hender, ansikt og i underlivet hver dag. Anonymous poster hash: 413dd...36e
Plutselig_gravid Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Nei, jeg synes ikke det er lite. Mine vaskes hver dag (ansikt og nedentil) og dusjer ved behov. De yngste (1-5 år) ca 1-2 ganger i uken og 11 åringen minst annenhver dag. Undertøy og sokker skiftes hver dag
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Synes også en dusj i uka er lite. Min 7 åring dusjer/bader minst to ganger i uken og noen ganger mer. Stikkord er sommer, sand og solkrem. Anonymous poster hash: a5cd9...c30
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Alltså har han tydlig spor av urin som en flekk i trusa som det ofte er, så vaskes han nedentil, men tenkte mer på nødvendigheten å dusje hele kroppen mer enn 1 gang i uken. HI Anonymous poster hash: 6c731...af9
Spire nr3 i magen=) Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Min datter på 6 år dusjer annenhver dag og skifter undertøy hver dag. Hun dusjer også to ganger i uka på skola etter gym.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Dusjer han ikke etter gymtimen også da? Nei, ikke lite. Barn svetter ikke så mye som voksne. Underlivet blir det ikke så mye lukt fra heller, mye mer `sekresjon` hos voksne. Mine barn dusjer 3 - 4 ganger i uka. Holder lenge her. Anonymous poster hash: 3c03c...072
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 Dusjer han ikke etter gymtimen også da? Nei, ikke lite. Barn svetter ikke så mye som voksne. Underlivet blir det ikke så mye lukt fra heller, mye mer `sekresjon` hos voksne. Mine barn dusjer 3 - 4 ganger i uka. Holder lenge her. Anonymous poster hash: 3c03c...072 Nei, dem begynner ikke med dusj etter gym før 4.klasse på mine barns skole, dvs etter 2år til. HI Anonymous poster hash: 6c731...af9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 Min 7-åring dusjer to ganger i uken her hjemme og en gang i uken på skolen (svømming). Anonymous poster hash: a347d...691
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. oktober 2014 #12 Skrevet 29. oktober 2014 Jente på 7 år. Dusjer eller bader nesten hver kveld. Hun er veldig aktiv og leker og herjer så hun blir veldig skitten hver dag.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #13 Skrevet 29. oktober 2014 Har 5-åring og 8-åring. Begge dusjer ca 1 gang i uka. Eldste bør nok begynne å gjøre det oftere pga mye trening. Men problemet er at treninger og kamper ofte er såpass seint om kvelden at jeg føler det blir viktigere at hun får lagt seg og får nok søvn enn at vi bruker lang tid på dusj, hårføning etc, Anonymous poster hash: 1c0ec...967
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #14 Skrevet 29. oktober 2014 Dusjer han ikke etter gymtimen også da? Nei, ikke lite. Barn svetter ikke så mye som voksne. Underlivet blir det ikke så mye lukt fra heller, mye mer `sekresjon` hos voksne. Mine barn dusjer 3 - 4 ganger i uka. Holder lenge her. Anonymous poster hash: 3c03c...072 min 7 åring svetter veldig etter aktivitet Anonymous poster hash: bdc28...e3a
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #15 Skrevet 29. oktober 2014 Har 5-åring og 8-åring. Begge dusjer ca 1 gang i uka. Eldste bør nok begynne å gjøre det oftere pga mye trening. Men problemet er at treninger og kamper ofte er såpass seint om kvelden at jeg føler det blir viktigere at hun får lagt seg og får nok søvn enn at vi bruker lang tid på dusj, hårføning etc, Anonymous poster hash: 1c0ec...967 8 åringen dusjer ikke etter hver trening ?? Min 8 åring er svett etter fotballtrening. Selvsagt dusjer han. Uansett synes jeg det er viktig læring å dusje etter trening Anonymous poster hash: bdc28...e3a
mamma_bergen Skrevet 29. oktober 2014 #16 Skrevet 29. oktober 2014 Min dusjer vanligvis 2-3 ganger i uken hjemme, samt etter svømmingen. De har ikke begynt å dusje etter gymmen ennå, tror de begynner med det neste år, altså 4. klasse. Ellers er det etter behov
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #17 Skrevet 29. oktober 2014 Har 5-åring og 8-åring. Begge dusjer ca 1 gang i uka. Eldste bør nok begynne å gjøre det oftere pga mye trening. Men problemet er at treninger og kamper ofte er såpass seint om kvelden at jeg føler det blir viktigere at hun får lagt seg og får nok søvn enn at vi bruker lang tid på dusj, hårføning etc, Anonymous poster hash: 1c0ec...967 8 åringen dusjer ikke etter hver trening ?? Min 8 åring er svett etter fotballtrening. Selvsagt dusjer han. Uansett synes jeg det er viktig læring å dusje etter trening Anonymous poster hash: bdc28...e3a Min 8-åring dusjer heller ikke etter hver trening, hun svetter ikke noe særlig. Hvis hun skulle ha dusjet (inkl hårvask og føning), ville hun vært i seng minst en time for sent. Anonymous poster hash: 29102...5cb
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #18 Skrevet 29. oktober 2014 6 og 8 år. Dusjer hver 2 eller 3 dag. Helst hver 2 dag. Anonymous poster hash: 7fc33...e5e
NoN Skrevet 29. oktober 2014 #19 Skrevet 29. oktober 2014 5-åring og 2-åring dusjer eller bader annenhver dag nå. Vasker håret samtidig. Om sommeren hver dag fordi mer svett og sand, solkrem klor, saltvann etc.. Skifter undertøy og sokker hver dag. Dusjing etter trening tenker jeg også har en oppdragende/vanedannende effekt. En dag per uke synes jeg er for sjelden for mine barn. Synes barna kan lukte "uvasket" om det er sjeldnere enn annenhver dag. Men barn kan sikkert være ulike der.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #20 Skrevet 29. oktober 2014 9åringen dusjer tre ganger i uka. Etter trening og gymtime. Har hun kamper eller noe annet som gjør at hun svetter må hun dusje. Begynt å få litt mer lukt på svetten nå, så da må hun presses litt til å dusje etterr hver trening. 11åringen dusjer en gang i uka, og vasker seg med klut hver dag. Atopisk eksem så huden hennes er ikke glad i å dusje. Men i de værste smøreperiodene må hun dusje oftere for det lukter ekkelt av all kremen, så godt å få skylt det bort innimellom. Hun trener ikke, men går i korps. Har hun vært ute på masjering så går hun i dusjen, for det blir varmt og slitsomt. Men nå er hun flink til å vaske seg med klut, og så lenge hun gjør det hver dag skal jeg ikke mase på at hun må dusje mere. Anonymous poster hash: fdbda...e52
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2014 #21 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg synes det er hakket lite med 1 gang i uka. Eldste skal dusje hver dag, eller annen hver dag og grundig kroppsvask de andre dagene. Foretrekker dusj foran vask, men sluntrer ofte unna. Prøver å sette inn tiltak. Lillebror dusjer eller bader ca hver 3.dag. Dusjer han oftere får han ikke vaske seg med såpe, bare olje pga atopisk allergi.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #22 Skrevet 30. oktober 2014 5 år, dusjer hver dag fordi han er sengevæter. Målet er å legge seg på annenhver dag når han har sluttet å tisse seg ut. Han svetter en del allerede og bl.a. føttene lukter fort dårlig. Anonymous poster hash: ff986...cfe
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #23 Skrevet 30. oktober 2014 Min 8 åring dusjer hver kveld stort sett. Vasker seg kjapt om morgenen, så jeg synes en god dusj er på sin plass om kvelden. Hun storkoser seg i dusjen også, så det er ikke så mye pes å få henne til å gå på badet. Bruker såpe, men har aldri irritert hud eller noe, så det fungerer bra og så deilig med en nydusjet 8 åring i pysj da :-) Anonymous poster hash: 12f2c...f6e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #24 Skrevet 30. oktober 2014 Når det er sommer og sol så dusjer de hver dag. På denne tiden av året dusjer de 3-4 ganger i uka, helst annenhver dag. Ungene er 4, 6 og 8 år. Tenåringen dusjer OFTE Ang å dusje etter trening så ser jeg på det som en selvfølge. Man må få rutinen på plass tidlig, mener jeg. Å innarbeide god hygiene er viktig, så selv 6 åringen må dusje etter trening. Han svetter jo ikke slik de eldre barna gjør, men han blir jo varm og klam. Anonymous poster hash: 7a41e...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå