Gå til innhold

De svarer meg ikke, mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på sengekanten og snakket om løst og fast i kveld med 10 åringen min. Kom inn på noen avtaler han måtte huske med noen venner ang Halloween.

Han ser på meg og sier at det trenger han ikke snakke med dem om på skolen, kan ta det på sms når han kommer hjem.

Kjente jeg stusset litt, og spør hvorfor.

De svarer meg ikke !

Jeg ba ham forklare meg hva han mente. ( kjente hjerte holdt på briste)

Du forstår det mamma, mange av guttene svarer ikke når jeg spør eller snakker til dem. Jeg vet jeg ikke er så populær og det går fint. Får svar på ting på skype og sms.

Kjenner tårene brenner her for den nydelige gutten min. Skal han bare måtte tåle slikt? Han er god nok til å spille med og være med når ikke de kule gutta er i nærheten.

Heldigvis har han 2 til 3 stk i klassen som ikke er slik, og han ville ikke jeg skulle lage noe sak av dette til læreren.

Hva ville du gjort / sagt ?

Anonymous poster hash: 3755d...610
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist :( Unger kan være så grusomme. Dette er vanskelig å svare på, fordi gutten din mest sannsynlig heller ønsker å oppleve dette dag etter dag framfor å oppleve ydmykelsen ved at mamma har snakket med læreren og at de andre får vite det. Det er uansett de voksnes ansvar å påse at ungene oppfører seg som de bør og skal, og skal man lage omelett må man knekke noen egg....

Jeg tror jeg ville snakket med læreren hans. Kanskje.

Anonymous poster hash: 06596...a46
Skrevet

Herregud, hjerte brist ikke!

Hadde ringt læreren og bedt de om diskret å sette samhold og vennskap som mål de neste ukene..

Uff😢😢😢

Skrevet

Jenta mi er bare 6 år, og hun opplever det samme. "Ingen på hele skolen sier navnet mitt, mamma"

Stor klem til deg. Kjenner følelsen så alt for godt :(

Anonymous poster hash: e28a9...946

Skrevet

Uff, stakkars :( Hadde også kontaktet læreren og bedt de ha litt fokus på dette.

Skrevet

Får vondt i hjertet av gutten din.

Jeg ville tatt det opp med læreren. Han trenger si det videre at du har snakket med han. Han kan observere i friminuttene og jobbe med bedring av det sosiale miljøet i gruppen. Har selv om gutt på samme alder og de har jobbet mye med sosiale temaer/ hvordan være mot hverandre/ inkludering osv og de har et veldig godt klassemiljø.

Anonymous poster hash: 74444...861

Skrevet

Synes du skal snakke med læreren. Dette er skolens ansvar. På skolen til mine barn har de veldig fokus på dette helt i fra 1. trinn og det gir gode resultater. Din sønn bør kanskje oppfordres til å tilbringe mest tid sammen med de greie guttene, og ikke kaste bort tid på de som ikke bidrar positivt i livet i hans.

Anonymous poster hash: b8f19...8fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...