Gå til innhold

Blødning i uke 5, bør jeg være bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og er 5 uker på vei. Jeg begynte å få noen dråper rent blod for to dager siden, og litt murringer/veldig svake mensensmerter. Dette varte i to dager, men har ikke vært mye blod (har ikke trengt å bruke ob/bind for å forklare mengden). Idag er det dag nr 3 og det har nå blitt mer brun utflod som har kommet ut. Er heller ikke mye, men litt. Har fortsatt de veldig svake mensensmertene/murringene. Ringte legevakten idag tidlig, og hun sa det kan være både ufarlig og abort. Leste også at det kan skje en blødning når slimhinnen fester seg til livmoren.

Men nå er jeg bekymret siden jeg har tenkt så mye på det, er det noen andre som har opplevd dette? Har det gått bra? Blir gal av å ikke vite sikkert..

Anonymous poster hash: c3002...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det nå i uke 6-7. Mørkt brunt osv i 2 dager.

Men var ingenting :-) ta en ultralyd privat :-)

Anonymous poster hash: 014de...448

Skrevet

Det kan være helt normalt men også ett tegn på abort. Reis til fastlegen i morgen å be om en hcg blodprøve. Den skal dobles hver 48t. Så ta en i morgen og på mandag. Be fastlegen henvise deg til tidlig ultralyd. I uke 6 skal du se at hjertet slår. Lykke til

Anonymous poster hash: 16888...375

Skrevet

Ikke godt tegn her ihvertfall :-( begynte å blø i uke 5 og spontan abortere, begynte å blø i uke 11 og hadde da en MA. Men det kan vel også være ufarlig. Lykke til!

Anonymous poster hash: 13093...514

Skrevet

Tusen tusen takk for svar! Dere er raske :-)! Ja jeg tror jeg må ringe inn i morgen for å få en time, det er bare dumt å drøye tiden og bare tenke på det mye.. Håper alt er bra, og at det ikke er noe SA :-)

Skrevet

Off stakkars :( håper alt er fint med deg!

Takk!

Skrevet

Uff, får vondt av deg, da jeg vet hvordan det føles og hvor altoppslukende det blir når slikt skjer. 

MEN: Jeg har vært gravid 3 ganger. Første gangen blødde jeg brunt blod i ca uke 8, blødde veldig mye, men uten smerter forsåvidt, mistet.

Andre svangerskap kjente jeg klypende/voksesmerte-aktig følelse og blødde litt friskt blod i uke 5, over 2 dager, visste ikke da at jeg var gravid, trodde det var den månedlige som var på vei. Fikk en frisk og fin gutt.

Tredje svangerskap blødde jeg rundt uke 6, det var ikke mye, men nok til beskymring, kjente samme klypingen som ved den andre graviditeten. Friskt blod i 2 dager. Sitter nå me to nydelig jenter på 1,5 år. 

Så det kan fort gå godt! Men ta ultralyd så fort som mulig, så du vet mer og får noe å forholde deg til! 
Det er desverre nokså normalt å miste tidlig, det sies at så mange som 1 av 4 kvinner gjør det minst en gang i livet, men det spekuleres i hvorvidt det er flere pga mørketall angående om kvinnen er bevisst på sin graviditet eller bare tror at det er forsinket mensen.

Det er også relativt vanlig å oppleve en festeblødning og hvor mye blod, eller hvor lenge den varer, kan variere veldig!

Håper alt går bra <3 

Anonymous poster hash: c1f67...96e
Skrevet

Tusen takk for svar! At du har hatt to dager rent blod i uke 5, og fått to jenter og en gutt er som sang i mine ører! Så godt å høre. Ber på mine knær om at jeg også får det <3

Ja en festeblødning har jeg lest om, og håper det er bare det.. Gleder meg ubeskrivelig til uke 12, men bekymringene er vell det alltid om noe "uvanlig" skulle skje.

Takk for du delte di historie <3

Skrevet

Huff, skjønner godt at du blir skremt! Har du smerter i tillegg eller!

Jeg er også godt inni uke 5 nå og er kjempebekymret. Jeg blør ikke men har veldig veldig vondt. Nå har jeg lest at både blødninger og smerter så tidlig i svangerskapet er nokså vanlig, så vi får krysse fingrene for at det går bra med oss begge :) Grattis med baby i magen :)

Anonymous poster hash: 3ee37...34b

Skrevet

Ja det er ikke noe gøy når ting du ikke har kontroll på eller vet noe om skjer :( jeg har svakere mensensmerter kun, 70% av vanlig menssmerter kanskje.

Takk for det, og i lige måde til deg :-) håper vi klarer det begge to!

Skrevet

Jeg har blødd i begge mine svangerskap, er nå 25 uker på vei med nummer to. Og alt har gått veldig bra så langt, både med førstemann og med andremann :) 

Så nei, det trenger ikke være noe farlig i det hele tatt, men få det undersøkt, om ikke annet så for din egen del. Det er ikke noe godt å gå rundt og bekymre seg. Jeg tok kontakt med jordmor i mitt område første gangen,og hun sendte henvisning til sykehuset så jeg fikk komme inn på dagen og ta ultralyd. Dette var i uke 5. 

Har hatt småblødninger nå og da gjennom hele graviditeten, og har skjønt at noen har det bare sånn. 

Anonymous poster hash: fe707...b5e
Skrevet

Så godt å lese det du skriver!! Jeg har snakket med jordmor og hun sier at med mindre det kommer en stor blødning snart med rødt blod og større smerter, så er det sannsyneligvis ikke SA. Blødningene og smertene går mer og mer bort for kvert minutt så satse på dette går fint. Ska ta ultralyd og skjekk når jeg er 6+3 :-) grugleder meg! Men har mange graviditetssymptomer, og disse kan også gå bort raskt om det er en SA.

Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 3ee37...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...