Gå til innhold

Sykemelding i slutten av graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ganske vanlig å være sykemeldt etter uke 30 i graviditeten?

Får man stort sett gradert sykemelding først, eller kan man gå rett fra 100% jobb til 100% syk?

Anonymous poster hash: 15382...4fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var 50% sm fra ca uke 22 og til permisjon pga bekkenet - klarte ikke sitte på jobb i mer enn 4 t om dagen, så jobbet halve dager og det fungerte for meg :) Er ingen selvfølge at man sykemeldes hvergen gradert eller helt, det kommer jo helt an på om det er et reelt behov for det. Man kan selvsagt gå fra 100% jobb til 100% sykemelding.

Tror ikke det er uvanlig med en iallfall grader sm mot slutten. Ikke uvanlig der jeg jobber iallfall.

Anonymous poster hash: a1ca2...d26
Skrevet

Jeg ble 50% sykemeldt i uke 31 pga falske rier, og fullt sykemeldt etter uke 33 av samme årsak.

Skrevet

Jeg ble 50% sykemeldt pga ekstremt med oppkast i uke 29. Var jeg som sa jeg ville jobbe en del, legen var klar på at det var opp til meg. Ble 100% sykemeldt ut svangerskapet i uke 34. Burde nok ha spurt om 100% litt tidligere (og ikke minst blitt sykemeldt mye tidligere i svangerskapet).

Anonymous poster hash: 5487f...fef

Skrevet

Det er nok ikke vanlig å være sykemeldt på slutten av svangerskapet, nei. Man pleier å bli sykemeldt hvis det er noe som hindrer en fra å jobbe, enten helt eller delvis, ikke bare fordi man er gravid i uke 30. Hvorfor tenker du på sykemelding?

Og man kan gå fra 100% jobb til 100% sykemeldt hvis det er det som trengs.

Anonymous poster hash: 4a04b...17c
Skrevet

Første graviditet: gradert. Først 50, så 70.

Andre graviditet: 100% sykemeldt.

På slutten av graviditeten pga bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...