mrs sparrow Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Ga dere noen gang underveis avkall på ting som kaffe, lakris, soya, alkohol og lignende ting?? Og i såfall når ga dere det opp? Og tror dere det var avgjørende? Jeg foreksempel ga avkall på kaffe og lakris fra starten. Soya droppet begge helt etter over 5 pp uten resultat. Nå er vi på over 10 pp.. Jeg drikker alkohol en sjelden gang i blandt, typ under mens eller like etter. Vi er som sagt på over 10 pp, men har gått uten prevensjon i to år uten å bli gravide.
Fru Monalisa Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Ingen gode råd dessverre. Prøvde selv rundt 20 pp. Gjorde ikke noe spesielt den gangen det klaffa... Eneste var vel at jeg hadde bestemt meg for å kontakte lege den mnd. Lykke til. Håper det klaffer for dere snart.
Fru Monalisa Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Altså, jeg har drukket både kaffe og litt vin/øl, spist som vanlig osv. Prøvde grapefruktjuice et par pp uten effekt.
kiri92 Skrevet 26. januar 2015 #4 Skrevet 26. januar 2015 Hei. Slutta på p-pillen for 3 år siden. Har prøvd alt fra slimløsende hostesaft, grapefruktjuice, ikke alkohol ja you name it. ingenting funka. Vi startet med utredning for ufrivillig barnløshet. Mannen ble sjekka, og jeg ble satt på hormontabletter for å få fart på eggløsningen ( selv om jeg visste at jeg har eggløsning regelmessig, da jeg har tatt hjemmetester). Jeg var sikker på at jeg haddebfientlig livmor eller noe slikt. Masseblodprøver ble tatt. Å tilslutt skulle jeg da få innkalling til kikhullsoperasjon for å sjekke om egglederne var rette. Jeg ga opp alt håp om å bli gravid på eget vis. Rett etter at jeg hadde snakket med legen om dette testet jeg positivt på 3 graviditetstester, og er nå 10+6 Mirakler skjer! <3 krysser fingre for deg å håper dere får fulltreffer!
emma1405 Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Ga dere noen gang underveis avkall på ting som kaffe, lakris, soya, alkohol og lignende ting?? Og i såfall når ga dere det opp? Og tror dere det var avgjørende? Jeg foreksempel ga avkall på kaffe og lakris fra starten. Soya droppet begge helt etter over 5 pp uten resultat. Nå er vi på over 10 pp.. Jeg drikker alkohol en sjelden gang i blandt, typ under mens eller like etter. Vi er som sagt på over 10 pp, men har gått uten prevensjon i to år uten å bli gravide. Vi hadde nesten tre år uten prevensjon og for oss ble løsningen til slutt Rikshospitalets Ivf avdeling . Men på veien merket vi at og holde kroppe unna nikoton koffein sukker og hvete og ikke minst alkohol samt å holde seg frisk unngå feber sykdom og pencelin Hadde stor effekt på begges produktivitet. At kun kvinnen lar hver er vel egentlig til ingen nytte, og gi mannen yoghurt og frukt 😉 det sies jo også at man som regel etter å ha slutter med p piller enten blir gravid ned en gang ellers tar det en stund ca 1 år å for kroppen tilbake til sin naturlige rytme. Lykke Til
**Cayenne** Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Spiste sunt fra før (masse grønnsaker og fisk) men kuttet nesten alt av lyst hvetemel og sukker, og da satt den ganske fort - etter 3,5 års prøving (er 42).
Mrs.Steel Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Vi prøvde i nesten to år med nr 1. Klaffa den gangen jeg var influensasyk... Det sies (har jeg hørt) at kroppen er mer mottakelig for "fremmedlegemer" (les:sæd) når den er syk, for da har den et annet fokus... ikke vet jeg, og ikke var jeg syk med vilje heller, men i kombinasjon med eggløsning ble det positiv test
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå