Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg lurer på hvor mye mat en hund trenger... Er hundepasser, og tenkte jeg husket mengde fra sist gang, men hunden virker så sulten etter måltidet. Jeg gir pedigree hundepølse, halvparten fordelt på to måltider til en stor tibetansk spaniel. Og hundeeier sitter i flyet nå, så jeg kan ikke bare ringe. Virker det som en grei mengde? Hunden er lite i aktivitet, to halvtimes turer om dagen + lufting utenfor huset 3-4 ganger. Anonymous poster hash: f9546...d06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Forstår du er usikker. Ikke unormalt at en hund virker like sulten etter ett måltid. Men spørsmålet ditt er i gata "hvor mye spiser et menneske" Om det er mengden du husker fra sist er det nok riktig. Dog synes jeg valg av mat ikke er optimalt. Anonymous poster hash: b60c9...2a4
klg,2 boys now:) Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Tenker pga typen mat at hunden kan spise veldig mye,men det meste kommer ut igjen.lite næring. Så må du avgjøre hvor mange bæsjeturer vil du på
sug lut Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Det står angitt på foret vanligvis, tror det gjør det på pedigree også, hvor mye mat pr kg hund pr dag. (Google vekt på bikkjas rase.)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Hvis hunden får bare Pedigree, så er det ikke rart den er sulten! Elendig mat! Men den dør ikke av å være sulten en dag eller to. Ta kontakt med eieren når du kan, og få svar. Anonymous poster hash: 03144...be6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg er helt klar over at pedigree er 'lite' mat og ikke bra for hunder... men det skal vel mette hunden, ihvertfall en ukes tid? Det er eier som står for mat og har sendt denne maten med hunden. Hjemme får den litt middagsrester i tillegg, og det har jeg også prøvd å følge opp her. Anonymous poster hash: f9546...d06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Forstår du er usikker. Ikke unormalt at en hund virker like sulten etter ett måltid. Men spørsmålet ditt er i gata "hvor mye spiser et menneske" Om det er mengden du husker fra sist er det nok riktig. Dog synes jeg valg av mat ikke er optimalt. Anonymous poster hash: b60c9...2a4 Tenkte på det mens jeg skrev, og måtte le litt av din kommentar. Skjønte jo nå at det var et veldig vanskelig spørsmål:D Men en veiledende pekepinn kanskje. .. bare et hint om jeg er på riktig spor. Har hatt folk på besøk her mens jeg har hunden som mener jeg gir aaaaltfor mye mat til en så liten hund, men gir jeg mindre virker den jo så sulten. Anonymous poster hash: f9546...d06
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Jaggu ikke rart den er sulten hvis den får kun pedigree.. Er jo ikke mat i det skvipet! Anonymous poster hash: cb784...94d
Cat.68 Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Vi har ei Cavalier. Hun får 40 gram tørrfor x2 ( morgen-ettermiddag) det er akkurat passe mengde og hun holder seg fin. Nå er det slik at det er veldig forskjell på sultefølelse hos hunder. Vår første Cavalier hadde ikke sperregrense i hele tatt for mat og kunne spise til hun kastet opp hvis hun fikk lov. Hundvalper som kanskje blitt litt lenge i en kennel og har måttet kjempe om matfatet kan få slik matrang. Ikke gi hunden mere mat bare fordi den ikke virker mett. Ge utfra anbefalinger av vekt og aktivitetsnivå så er du trygg på at du hverken under eller overfører hunden.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 har en hund som er konstant sulten. Om hun fikk viljen sin, så hadde hun sett ut som en stappet pølse med fire bein (det er en dachs). Vil derfor si det er vanskelig å bedømme ut i fra appetitt. Jeg gir hunden vår et halvt målebeger (kanskje tilsvarende 1,5-2 desiliter) tørrfôr per dag. Bruker ikke pedigree, mulig porsjon må være litt større da. Det skal vel stå noe veiledende på pakkene. Anonymous poster hash: fe1d3...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå