Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Alltså jeg forstår jeg kan, men er det vidre smart ? Jeg å x flyttet fra hverandre for 8mnd siden, vi har en sønn sammen på 10år som vi deler omsorgen 50/50 for. Min x og jeg bodde sammen 12år så han er veldig godt kjent med hvordan vi oppdro vår sønn når vi bodde sammen. Greia er at, han vil absolutt ikke samarbeide med meg, om noe. Det er den evige brus debatten, hos meg så har vi brus på lørdager mens hjemme hos sin far får han brus hver dag. Jeg har sagt til x at jeg håper han forstår at det er helt uaktuelt, da får jeg ting mot meg som at han har vært far like lenge som jeg har vært mor til vår sønn å at 2-3 glass brus hver dag ikke øddlegger han. Så er det godteri, samme med brus er det bare lørdager, min sønn kan fortelle at det ofte hender han får sjokolade osv midt i uka. Jeg blir så irritert, at han nå får alt som vi har jobbet med til å gå helt ut av kontroll. Jeg har prøvd om å om igjen, men det virker som det er tett der oppe, for han nekter å høre å jeg er så lei. Kan jeg melde inn bekymringsmelding på han ? Jeg føler dette er med på å øddlegge utviklingen til vår sønn jeg, brus hver dag en hel uke og 2-3 sjokolader midt i uka tilegg til goderi på lørdagene. Anonymous poster hash: 62405...de9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Du har ikke helt forstått hva barnevernet er til for, har du vel? Anonymous poster hash: 71969...4f8
klg,2 boys now:) Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Å hjelpe meg...ikke rart det er krig i verden
ærlig talt Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Nei, du kan ikke melde ham til barnevernet pga dette. X'en din gjør dumt i å gi sønnen deres mye sukker i hverdagen, men det er langt ifra omsorgssvikt.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Nei, nei og atter nei. Hvis du er uenig i MÅTEN far oppdrar barnet på, eller hva ungen spiser og du og far ikke snakker godt nok sammen til å bli enig får du innkalle til et møte via familievernkontoret. Brus og godteri er ikke omsorgssvikt. Dette er jo ting som enkelt la. Løses og barnevernet tar seg ikke av den biten. Anonymous poster hash: 4e4c6...045
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Vet det høres veldig overhysterisk ut, men det er noe som jeg anser som viktig for vår sønn og jeg føler meg bare så maktesløs når samboer ikke orker å høre på det jeg sier. Han har alltid hatt totalt forskjellig syn på ting enn hva jeg har, det er vell mer eller mindre hvorfor vi ikke kunne fortsette å være sammen. Hadde håpet disse tingene ga seg når vi flyttet fra hverandre men jeg ser at han faktisk bare blir værre nesten. HI Anonymous poster hash: 62405...de9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Kan du ikke heller ringe familievern kontoret som kanskje kan få dere til å samarbeide bedre? Anonymous poster hash: 14d10...aa4
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Vet det høres veldig overhysterisk ut, men det er noe som jeg anser som viktig for vår sønn og jeg føler meg bare så maktesløs når samboer ikke orker å høre på det jeg sier. Han har alltid hatt totalt forskjellig syn på ting enn hva jeg har, det er vell mer eller mindre hvorfor vi ikke kunne fortsette å være sammen. Hadde håpet disse tingene ga seg når vi flyttet fra hverandre men jeg ser at han faktisk bare blir værre nesten. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Dersom det plager deg veldig mye (noe jeg godt kan forstå), ville jeg kanskje heller vurdert å få til en annen løsning på samvær. Kanskje mer vanlig ordning med annen hver helg og en dag i uken? Du kan ha en god sak dersom du på en eller annen måte kan grunngi hvorfor du mener at det ikke er til barnets beste å tilbringe så mye tid hos far som nå. Det er jo også litt spørs om dette er det eneste som er galt, eller om det er andre ting, f.eks. at far ikke følger opp lekser, treninger osv. Barnevernet er til for å gripe inn ved omsorgssvikt der barn virkelig har det ille. De skal hjelpe barn som blir mishandlet, er utsatt for overgrep osv, og de trenger ikke enda lenger venteliste pga at de blir fylt opp med "fillesaker" som dette. Det er allerede mer enn nok av barn som har det helt jævlig og ikke får hjelp i tide fordi det er for mange saker som det er. Anonymous poster hash: 71969...4f8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Ehh... Du er vel ikke helt i vater. Du høres ustabil ut. Faren ved å sende bekymringsmelding til barnevernet er at det kan slå tilbake på deg selv. Hvis du melder far pga litt brus og godteri midt i uka så kan man begynne å lure hva som feiler hvem. Far eller faktisk deg. Anonymous poster hash: ce556...909
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 Om du melder denne saken til barnevernet så håper jeg nesten de vurderer din evne til å foreta relevante beslutninger. BV har ikke ubegrenset med kapasitet og ressurser, det finnes barn som lever under vold, rus og psykiatri. At ungen din får brus og sjokolade i hverdagen er som et lite ion i hele verdensrommet. Om du er oppriktig bekymret for denne filletingen så får du kontakte fmvk å be om meklingsmøte. Jeg kan med hånda på hjerte si at vi har det altfor altfor godt her i Norge.
Todii Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 Nei, det har rett og slett ikke noe for seg. Ville heller fått til et møte på familiekontoret eller få helsesøster til å prate med han. Det er ikke bra for et barn å spise godteri og drikke brus hver dag. Men bekymringsmelding blir liksom i meste laget.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #12 Skrevet 29. oktober 2014 Til dere som mener jeg overdriver, hvorfor det ? Jeg vil ikke at mitt barn skal ha i seg en halv liter med brus hverdag, og heller ikke sjokolade midt i uka ? Min x og jeg hadde klare grenser og rutiner på dette når vi bodde sammen, hvorfor er det plutselig så vanskelig for han å forstå det at barn har ikke godt av så mye sukker. Ikke har dem dirkte variert kosthold heller, jeg har spurt min sønn hvordan middag osv dem har å da sier han taco,pizza, selv om det ikke er helg. Han hadde kjøpt ny ipad til han for par mnd siden også, enda jeg klart hadde sagt i fra at jeg skulle kjøpe det i bursdagsgave til vår sønn. Alt han gjør er for å irritere meg, det er ikke det at jeg må ha viljen min men når han heletiden går bevist inn for å jobbe mot meg istedenfor med meg så blir jeg bare så oppgitt. HI Anonymous poster hash: 62405...de9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #13 Skrevet 29. oktober 2014 Til dere som mener jeg overdriver, hvorfor det ? Jeg vil ikke at mitt barn skal ha i seg en halv liter med brus hverdag, og heller ikke sjokolade midt i uka ? Min x og jeg hadde klare grenser og rutiner på dette når vi bodde sammen, hvorfor er det plutselig så vanskelig for han å forstå det at barn har ikke godt av så mye sukker. Ikke har dem dirkte variert kosthold heller, jeg har spurt min sønn hvordan middag osv dem har å da sier han taco,pizza, selv om det ikke er helg. Han hadde kjøpt ny ipad til han for par mnd siden også, enda jeg klart hadde sagt i fra at jeg skulle kjøpe det i bursdagsgave til vår sønn. Alt han gjør er for å irritere meg, det er ikke det at jeg må ha viljen min men når han heletiden går bevist inn for å jobbe mot meg istedenfor med meg så blir jeg bare så oppgitt. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Jeg er lærer og har meldt en del saker til barnevernet. Den siste saken jeg meldte var fordi en elev hadde en mor som drakk hver dag og slo datteren sin. Det ble tilfeldig oppdaget da en gutt på tull trakk opp genseren til jenta litt og avslørte digre blåmerker på magen. Alle barna jeg har meldt har vært utsatt for ting vi helst ikke vil tenke på at et barn utsettes for en gang. Det er snakk om å bli neglisjert, slått, voldtatt osv. At barnet ditt får litt brus og sjokolade er musepiss i havet i forhold til hva de barna som virkelig trenger barnevernet har å stri med. Jeg skjønner ikke at du ikke kan forstå dette selv? Nå begynner jeg nesten å bli litt enige med de som sier at du kanskje ikke er helt kvalifisert selv dersom du ikke en gang forstår at noen bli sjokkert over at du tenker barnevernet for noe så "lite. Anonymous poster hash: 71969...4f8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #14 Skrevet 29. oktober 2014 Øhhh... Barnevernet er til for alvorlige ting... Men du kan ringe anonymt til barnevernet i kommunen din og spørre hva de tenker om saken. Kanskje de har kapasitet og tar den... Da jeg og x flyttet fra hverandre meldte jeg x til Bv. MEN, det var fordi far drakk seg fra sans og samling omtrent hver dag og ennå verre i helgene. Jeg satt igjen livredd når barna var hos far. Heldigvis tok Bv tak i dette og nå er x fri for alkohol. Men likevel etter 2 år er jeg obs på alle tegn på om han skulle begynt å drikke igjen. Bv er til i tilfeller der det kan være fare for barnas liv eller helse. Dette med godterier og brus er jo ikke bra for helsa, men om det holder mål til å bli barnevernssak vet jeg ikke.... Anonymous poster hash: 53feb...ad7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #15 Skrevet 29. oktober 2014 Til dere som mener jeg overdriver, hvorfor det ? Jeg vil ikke at mitt barn skal ha i seg en halv liter med brus hverdag, og heller ikke sjokolade midt i uka ? Min x og jeg hadde klare grenser og rutiner på dette når vi bodde sammen, hvorfor er det plutselig så vanskelig for han å forstå det at barn har ikke godt av så mye sukker. Ikke har dem dirkte variert kosthold heller, jeg har spurt min sønn hvordan middag osv dem har å da sier han taco,pizza, selv om det ikke er helg. Han hadde kjøpt ny ipad til han for par mnd siden også, enda jeg klart hadde sagt i fra at jeg skulle kjøpe det i bursdagsgave til vår sønn. Alt han gjør er for å irritere meg, det er ikke det at jeg må ha viljen min men når han heletiden går bevist inn for å jobbe mot meg istedenfor med meg så blir jeg bare så oppgitt. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Herregud, det virker som ting er ikke helt som de skal i hodet ditt altså! Hva med å være glad for at sønnen din fikk en Ipad? Stakkars barnet altså Anonymous poster hash: 0f7fc...ccb
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #16 Skrevet 29. oktober 2014 Et godt råd HI: Meld i fra til stortinget og regjeringen. De kan vedta lover mot dette slik at din x kan puttes i fengsel for å ha brutt loven. Anonymous poster hash: 128c2...bc4
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #17 Skrevet 29. oktober 2014 Du kan sende en melding, men jeg vil anbefale deg å la være. Familievernkontoret er rett instans. Hilsen barnevernspedagog. Anonymous poster hash: e5953...7eb
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #18 Skrevet 29. oktober 2014 Til dere som mener jeg overdriver, hvorfor det ? Jeg vil ikke at mitt barn skal ha i seg en halv liter med brus hverdag, og heller ikke sjokolade midt i uka ? Min x og jeg hadde klare grenser og rutiner på dette når vi bodde sammen, hvorfor er det plutselig så vanskelig for han å forstå det at barn har ikke godt av så mye sukker. Ikke har dem dirkte variert kosthold heller, jeg har spurt min sønn hvordan middag osv dem har å da sier han taco,pizza, selv om det ikke er helg. Han hadde kjøpt ny ipad til han for par mnd siden også, enda jeg klart hadde sagt i fra at jeg skulle kjøpe det i bursdagsgave til vår sønn. Alt han gjør er for å irritere meg, det er ikke det at jeg må ha viljen min men når han heletiden går bevist inn for å jobbe mot meg istedenfor med meg så blir jeg bare så oppgitt. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Nå virker du bare kort... Du har jo fått svar av de fleste her på hvorfor. Brus er ikke omsorgssvikt. Ta det på familievernkontoret, evt helsesøster som ei annen foreslo. Anonymous poster hash: 4e4c6...045
3døtre1sønn Skrevet 29. oktober 2014 #19 Skrevet 29. oktober 2014 Dette har iallefall INGENTING his barnevernet å gjøre!! D er til for bl.a. grov omsorgssvikt! At eks'en din ser på ting på en annen måte enn deg, d er en annen sak... Og en sak for familuevernkontiret, siden dere tydeligvis ikke blir enige dere i mellom. Er enig i at brus og godteri er en uting i hverdagen, men d kan jo være at far kanskje 'kjøper' seg litt bedre samvittighet... Dersom de er overvektige bør d absolutt taes tak i. Er gutten normalt bygd og flink til å pusse tenner, så er d mer irriterende, enn alvorlig... Lykke til!
Plutselig_gravid Skrevet 29. oktober 2014 #20 Skrevet 29. oktober 2014 Til dere som mener jeg overdriver, hvorfor det ? Jeg vil ikke at mitt barn skal ha i seg en halv liter med brus hverdag, og heller ikke sjokolade midt i uka ? Min x og jeg hadde klare grenser og rutiner på dette når vi bodde sammen, hvorfor er det plutselig så vanskelig for han å forstå det at barn har ikke godt av så mye sukker. Ikke har dem dirkte variert kosthold heller, jeg har spurt min sønn hvordan middag osv dem har å da sier han taco,pizza, selv om det ikke er helg. Han hadde kjøpt ny ipad til han for par mnd siden også, enda jeg klart hadde sagt i fra at jeg skulle kjøpe det i bursdagsgave til vår sønn. Alt han gjør er for å irritere meg, det er ikke det at jeg må ha viljen min men når han heletiden går bevist inn for å jobbe mot meg istedenfor med meg så blir jeg bare så oppgitt. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Go ahead. Meld til barnevernet... Personlig tror jeg at du ødelegger barnet ditt mer ved å lage konflikter utav ingenting og drive avhør med han hver gang han har vært hos faren sin, enn far gjør ved å gi det brus og taco. Bevare meg vel...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #21 Skrevet 29. oktober 2014 Du må anmelde meg og mange andre til barnevernet og. For her kan barna få is, kake eller godteri midt i uka. Brus drikker vi omtrent aldri da. Men uansett. Så er jeg langt fra noe nazi på det. Og begge mine barn spiser sunt, og trener. Så om de får noe klin 2-3 ganger i uken, bryr meg virkelig ikke. Og jeg tror nesten jo mer du protesterer, jo mer klin kommer han til å servere barnet. Jeg slet med nøyaktig det samme. Far ga barna bare pizza, brus og godis. Jo mer jeg protesterte, jo verre ble det. Nå får de det i mindre grad. Etter at jeg sluttet å mase om det. Anonymous poster hash: 11237...798
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. oktober 2014 #22 Skrevet 29. oktober 2014 "Han er veldig godt kjent med hvordan vi oppdro vår sønn" Den setningen får meg raskt til å tenke "Han er veldig godt kjent med hvordan jeg har bestemt at vår sønn skal oppdras". Dere er to om dette, og du kan ikke bestemme hva far skal gjøre så lenge det ikke dreier seg om direkte omsorgssvikt. Ro ned, så roer kanskje far seg ned også.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #23 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for svar til dere som gadd å svare meg seriøst. Jeg har forstått at barnevernet ikke er veien å gå, og at jeg igjen må igjennom en mekling på familievernskontoret til ingen nytte. Vi har desverre prøvd dette i lengre tid å vi kommer ikke til enighet i det heletatt. Jeg tror jeg kommer til å gå til advokat for å prøve å få omsorg på heltid å barnefar annen hver helg og en gang i uken. HI Anonymous poster hash: 62405...de9
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. oktober 2014 #24 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for svar til dere som gadd å svare meg seriøst. Jeg har forstått at barnevernet ikke er veien å gå, og at jeg igjen må igjennom en mekling på familievernskontoret til ingen nytte. Vi har desverre prøvd dette i lengre tid å vi kommer ikke til enighet i det heletatt. Jeg tror jeg kommer til å gå til advokat for å prøve å få omsorg på heltid å barnefar annen hver helg og en gang i uken. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Jeg vet ikke om du er seriøs, men om du så er, du kan virkelig ikke mene at du skal forsøke å sabotere ytterligere samvær mellom barn og far fordi han lager taco på hverdagen, og barnet får et par glass brus om dagen og litt sjokolade!?!?Jeg mister troen på menneskeheten! Denne karusellen blir bare mer og mer spinnvill!! Og om sønnen din er ti år så fortjener han i det minste at du gir ham en sjangse til selv å unngå disse tingene som går mor på nervene. Flere dager med pappa må være gjevere for ham enn noen usle brusglass!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #25 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for svar til dere som gadd å svare meg seriøst. Jeg har forstått at barnevernet ikke er veien å gå, og at jeg igjen må igjennom en mekling på familievernskontoret til ingen nytte. Vi har desverre prøvd dette i lengre tid å vi kommer ikke til enighet i det heletatt. Jeg tror jeg kommer til å gå til advokat for å prøve å få omsorg på heltid å barnefar annen hver helg og en gang i uken. HI Anonymous poster hash: 62405...de9 Kan man miste deler av omsorg for et barn på grunnlag av at barnet får brus midt i uka? Anonymous poster hash: 4ca4a...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå