Gå til innhold

soving i egen seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby på 6 uker. Hun har egen sprinkelseng på soverommet vårt. Vi har en "babynest" hun kan sove i slik at det blir som et "reir". Hun trives ikke med å sove i sprinkelsenga. Spurte jordmor om det og hun sa at det var normalt pga babyer like å være nær foreldre, høre pusten osv.

Jeg og baby bruker og legge oss i dobbelsenga mellom 24:00 og 02:00. Jeg ammer henne alltid først, slik at hun blir søvnig og stort sett sovner hun fort. Senga vår er 150 cm bred så da sover samboer på sofaen i stua, noe han synes er greit. Det blir nemlig litt trangt for alle 3 og sove i dobbeltsenga. Baby sover med egen babydyne.

Når kan vi venne henne til å ligge i sprinkelsenga? Vi kan jo ikke la et spedbarn ligge og skrike.

Hvordan gjør dere det med spedbarn/soving?

Ellers er vi bevisst på å gjøre forskjell på dag og natt. Vi har lyset avslått og hvisker kun til henne hvis hun begynner og skrike.

Anonymous poster hash: 42e5e...308
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min begynte å sove litt i sprinkelsenga ved 4 måneders alder. Sov der fra leggetid til jeg la meg, da sov vi sammen resten av natten. Samsoving og amming er himla praktisk! Sov ikke hele natten i egen seng før vi kuttet nattamming ved ca 8 måneder. Savner den tida <3

Anonymous poster hash: 2f5c2...b01
Skrevet

Vi brukte også babynest. De første månedene mellom pappa og meg i voksensenga, og etter ca 6 måneder i sprinkelsenga. Jeg innbiller meg at babynestet gjorde overgangen til egen seng lettere, hun lå jo fortsatt i det, men ikke sammen med oss.

Jeg vet ikke om du har bestemt deg for at babyen din skal i sprinkelseng nå? Jeg ville nemlig ikke pushet på det, hvis det går bra for deg å ha babyen i senga sammen med deg. Jeg har stor tro på det helsesøstera di sa, at de små helst vil og bør ligge sammen med oss. Vi voksne vil jo helst ligge sammen med kjæresten vår, hvorfor skal vi legge en bitteliten baby alene?

Anonymous poster hash: b050d...49d

Skrevet

Vi brukte også babynest. De første månedene mellom pappa og meg i voksensenga, og etter ca 6 måneder i sprinkelsenga. Jeg innbiller meg at babynestet gjorde overgangen til egen seng lettere, hun lå jo fortsatt i det, men ikke sammen med oss.

Jeg vet ikke om du har bestemt deg for at babyen din skal i sprinkelseng nå? Jeg ville nemlig ikke pushet på det, hvis det går bra for deg å ha babyen i senga sammen med deg. Jeg har stor tro på det helsesøstera di sa, at de små helst vil og bør ligge sammen med oss. Vi voksne vil jo helst ligge sammen med kjæresten vår, hvorfor skal vi legge en bitteliten baby alene?

Unnskyld, ikke helsesøster, men jordmor :)

Skrevet

Vår flyttet aldri over i sprinkelsenga, vi ga den bort etterhvert. :-) hun gikk rett fra vår seng til "stor-jente-seng" som toåring på eget initiativ (vi kjøpte seng, og ga henne valget hver kveld hvor hun ville sove. Tok tre kvelder før hun flyttet permanent inn i "MIN" seng. :-)

Men vi trivdes med samsoving alle tre, og sov i en tett haug, så det var ingen som sov på sofaen. Hadde mannen måtte sovet på sofaen hadde jeg nok mer aktivt flyttet barnet tidligere, men først etter nattammingsperioden var over. Samsoving og amming var genialt, da jeg slapp å våkne, og barnet bare fant fram selv. :-)

Anonymous poster hash: aadf8...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...