Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Noen som vet om det er noen uker det er mer vanlig enn andre å spontanabortere i? Anonymous poster hash: 64517...9de
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Jo tidligere jo vanligere vil jeg tro. Mange mistet jo før de hat oppdaget at de er gravide... Anonymous poster hash: eae7f...2d5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Det går vel som oftes galt rundt når hjerte skulle begynt å slå. Enten begynner det å slå eller så begynner det ikke å slå. Dette er bare min personlige teori. Har man en SA så støter jo kroppen ut embryo selv og ved en MA så blir dette ofte oppdaget på tidlig ultralyd ved at man ser at hjerte ikke slår. Vet ikke om dette engang har rot i virkeligheten, men har man sett et hjerte slå på tidlig ultralyd så går det som oftest bra Anonymous poster hash: 67798...56c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Har et inntrykk av at det følger "normal" syklus. Altså 4-8-12. Kam også bare være tilfeldig i min omgangskrets Anonymous poster hash: 93839...2cc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har inntrykk av at det skjer i uke 7 for mange. Selv opplevde jeg MA for ikke lenge siden og da hadde utviklingen stoppet opp i uke 7. Spontanaborten min skjedde i uke 5, men det var nok helst fordi at egget ikke festet seg skikkelig. Anonymous poster hash: bb72e...75b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har inntrykk av at det skjer i uke 7 for mange. Selv opplevde jeg MA for ikke lenge siden og da hadde utviklingen stoppet opp i uke 7. Spontanaborten min skjedde i uke 5, men det var nok helst fordi at egget ikke festet seg skikkelig. Anonymous poster hash: bb72e...75b Merket du noe når du hadde MA? Ikke hi Anonymous poster hash: 64517...9de
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg hadde en MA i uke 6,ble oppdaget på ul i uke 9! Merket at det lille jeg hadde av symptomer stoppet helt opp, derfor ville jeg ha ul! Nå er jeg 5+3 på vei, det er i disse dager den lilles hjerte skal begynne å slå, og gjett om jeg er livredd men i motsetning til da jeg mistet sist, så har jeg tydligere symptomer denne gangen og det ser jeg på som et bra tegn Anonymous poster hash: 883b0...f73
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har inntrykk av at det skjer i uke 7 for mange. Selv opplevde jeg MA for ikke lenge siden og da hadde utviklingen stoppet opp i uke 7. Spontanaborten min skjedde i uke 5, men det var nok helst fordi at egget ikke festet seg skikkelig. Anonymous poster hash: bb72e...75b Merket du noe når du hadde MA? Ikke hi Anonymous poster hash: 64517...9de Nei, ingen fysiske tegn. Jeg hadde symptomer som vanlig. Eneste jeg ikke fikk til å stemme var at livmoren ikke vokste og at jeg ikke fant hjertelyd(har egen doppler) Jeg har også god intuisjon når jeg er gravid så hadde sterk følelse av at noe var galt og ble ikke overrasket på ultralyd når det ikke ble funnet tegn til liv. MA'en ble oppdaget i uke 11. Anonymous poster hash: bb72e...75b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Har et inntrykk av at det følger "normal" syklus. Altså 4-8-12. Kam også bare være tilfeldig i min omgangskrets Anonymous poster hash: 93839...2cc Det samme sa legen min. Anonymous poster hash: 57939...895
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 Du finner statistikk på nett. Vanligst før uke 6, deretter avtar det gradvis Anonymous poster hash: 92629...ffc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 Her kan du fylle ut med riktig dato så det tilpasses deg: http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12 Anonymous poster hash: 92629...ffc
Heltefrøken Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg hadde en ma i uke 12. Oppdaget i uke 13. Endelig var jeg over den magiske grensen og skulle på kontroll. 12 uker gammelt foster uten hjerneslag Jeg følte det på meg i ukene før. At noe ikke var som det skulle . Midt i uke 12 kjentes det ut som livmoren dirret av og på noen dager . Jm mente det var fosterets første merkbare bevegelser . Jeg fikk ingen god følelse og bestilte time for å høre hjertelyd . Min største frykt var en realitet! Og det værste er å ikke vite hva som gikk galt . Symptomene på ma var igrunn ingen utenom min egen dårlige følelse. Kvalmen hadde forsvunnet gradvis de siste ukene men det er jo normalt u uke 11-12, så reagerte ikke veldig på det . Ikke noe blod eller vondt . Ku denne dirringen uka før.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #13 Skrevet 30. oktober 2014 Jo tidligere i svangerskapet, jo større risiko. Mange aner jo ikke at de er gravide, og tror de får mensen, altså typisk i uke fire/fem. Jeg mistet to i uke 6 ved ulike tidspunkt. Anonymous poster hash: b790f...b55
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #14 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg og noen venninner har mistet i uke 6 og 7. Anonymous poster hash: e337f...14d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #15 Skrevet 30. oktober 2014 Er det ikke mellom uke 5 og 8 som er mest "vanlig"? Noe med at det er da de vitale organene blir dannet, og er det noe galt da så ender det ofte i SA? Ikke ta dette for god fisk, altså.. Men dette dukket opp i hodet mitt da jeg leste innlegget Anonymous poster hash: 10ff3...e5d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #16 Skrevet 30. oktober 2014 Har lest at flest spontanaborter skjer før uke 6, tror det sto at 75% av alle spontanaborter skjer før uke 6 og at mange ikke engang oppdager det fordi de ikke visste de var gravide. Anonymous poster hash: 756aa...edb
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #17 Skrevet 30. oktober 2014 MA er en skummel skummel ting:( ! Missforstå meg rett, sa er også grusomt men da ordner i det minste kroppen opp selv. Ved MA går man lykkelig uvitende helt fram til ul fikk den grusomme beskjeden i sommer og hadde en helvetes abort som pågikk i 1 uke, ALDRI om jeg vil gjenoppleve det! Og nå som jeg er gravid igjen så er jo selvfølgelig nervene i helspenn Anonymous poster hash: 883b0...f73
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #18 Skrevet 30. oktober 2014 MA er en skummel skummel ting:( ! Missforstå meg rett, sa er også grusomt men da ordner i det minste kroppen opp selv. Ved MA går man lykkelig uvitende helt fram til ul fikk den grusomme beskjeden i sommer og hadde en helvetes abort som pågikk i 1 uke, ALDRI om jeg vil gjenoppleve det! Og nå som jeg er gravid igjen så er jo selvfølgelig nervene i helspenn Anonymous poster hash: 883b0...f73 Da drar du på en tidlig ultralyd uke 8:) Anonymous poster hash: eae7f...2d5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #19 Skrevet 30. oktober 2014 MA er en skummel skummel ting:( ! Missforstå meg rett, sa er også grusomt men da ordner i det minste kroppen opp selv. Ved MA går man lykkelig uvitende helt fram til ul fikk den grusomme beskjeden i sommer og hadde en helvetes abort som pågikk i 1 uke, ALDRI om jeg vil gjenoppleve det! Og nå som jeg er gravid igjen så er jo selvfølgelig nervene i helspenn Anonymous poster hash: 883b0...f73 Da drar du på en tidlig ultralyd uke 8:) Anonymous poster hash: eae7f...2d5 Blir i uke 10 denne gangen Anonymous poster hash: 883b0...f73
Heltefrøken Skrevet 30. oktober 2014 #20 Skrevet 30. oktober 2014 MA er en skummel skummel ting:( ! Missforstå meg rett, sa er også grusomt men da ordner i det minste kroppen opp selv. Ved MA går man lykkelig uvitende helt fram til ul fikk den grusomme beskjeden i sommer og hadde en helvetes abort som pågikk i 1 uke, ALDRI om jeg vil gjenoppleve det! Og nå som jeg er gravid igjen så er jo selvfølgelig nervene i helspenn Anonymous poster hash: 883b0...f73 Da drar du på en tidlig ultralyd uke 8:) Anonymous poster hash: eae7f...2d5 Selv om man ser et normalt foster på ul i uke 8 , er det ikke sikkert man slipper unna en ma alikevel . Jeg hadde ul i uke 6, 9 og 10 hvor alt så normalt ut. Alikevel skjedde det i uke 12! Ma er skummelt . Nettopp fordi man stort sett ikke får noen varsel på at noe er galt . Og man kan jo ikke drive å ta ul hver uke igjennom svangerskapet heller . Jeg tok det mye i begynnelsen fordi det var en ivf graviditet og jeg hele tiden hadde en dårlig følelse .
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #21 Skrevet 30. oktober 2014 MA er en skummel skummel ting:( ! Missforstå meg rett, sa er også grusomt men da ordner i det minste kroppen opp selv. Ved MA går man lykkelig uvitende helt fram til ul fikk den grusomme beskjeden i sommer og hadde en helvetes abort som pågikk i 1 uke, ALDRI om jeg vil gjenoppleve det! Og nå som jeg er gravid igjen så er jo selvfølgelig nervene i helspenn Anonymous poster hash: 883b0...f73 Da drar du på en tidlig ultralyd uke 8:) Anonymous poster hash: eae7f...2d5 Selv om man ser et normalt foster på ul i uke 8 , er det ikke sikkert man slipper unna en ma alikevel . Jeg hadde ul i uke 6, 9 og 10 hvor alt så normalt ut. Alikevel skjedde det i uke 12! Ma er skummelt . Nettopp fordi man stort sett ikke får noen varsel på at noe er galt . Og man kan jo ikke drive å ta ul hver uke igjennom svangerskapet heller . Jeg tok det mye i begynnelsen fordi det var en ivf graviditet og jeg hele tiden hadde en dårlig følelse . Ja det er skikkelig frustrerende altså tror jeg hadde blitt enda mer knust hvis jeg først hadde sett hjerte slå, for å så miste ! Anonymous poster hash: 883b0...f73
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #22 Skrevet 30. oktober 2014 Noen som vet om det er noen uker det er mer vanlig enn andre å spontanabortere i? Anonymous poster hash: 64517...9de Flere som vet??? Anonymous poster hash: 64517...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå