Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Hva er det mest pompøse dobbel navnet du har hørt? Er så mange som gir barna sine skikkelig jålete pompøse navn nå. Og spesielt dobbel navn. Cassandra Angelica, Maximillian Julian. Katarina Albertine! Anonymous poster hash: 36f21...daf
Mamma_til_2 Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Mine jenter har ifølge deg pompøse dobbeltnavn 😁
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Carosander Nathaniel. Grøss. Et sånt navn må jo være til hinder for en voksen mann..? Anonymous poster hash: e5cd6...5e2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Leon Emilian Leon Maximilian Izabell Janine Filippa Angelica Anonymous poster hash: 060cf...a0e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Mine barn har tre pompøse fornavn og et helnorskt etternavn. Folk stusser sikkert, men de fleste vet nok ikke hvorfor de heter som de heter. Jeg er av engelsk adelsslekt og fører derfor familienavnene videre, men valgte å bytte etternavn da jrg giftet meg med en norsk mann og flyttet til Norge. Dette betyr at jeg og mine barn ikke kan arve og eie godset i England, men jeg og mine barn er uansett ikke først i arverekka, så det spiller liten rolle. Likevel synes jeg det var viktig å føre noe av meg videre, og mamma og pappa ville nok ikke satt pris på om barna mine ikke hadde fått de tre pompøse navnene de alle har. Til vanlig bruker vi selvfølgelig bare ett av de tre. Mannen min syntes det var litt over the top da vi diskuterte navn, men selv lever jeg fint med mine tre pompøse navn, så da fikk jeg det som jeg ville. Anonymous poster hash: a4d37...4c5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Sjelden man bruker alle navnene da. Alle mine 3 har "pompøse" dobbeltnavn, men kun det første som brukes i det daglige. Bedre med "pompøse" navn enn kjedelige navn som "alle" har. Anonymous poster hash: 6b45d...2ad
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Hva som er pompøst er litt "øyet som ser". Har hørt folk kalle Karen Margrete pompøst, da tenker jeg det pompøse må ligge i det faktum at en har to navn. Anonymous poster hash: 5ea47...5fa
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Andre enn jeg som begynner å synes at "pompøs" høres litt rart ut? Anonymous poster hash: 26f8f...e1e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Emma Sofie. Vet ikke om det er pompøst. Men syns det er sukkersøtt og smør på flesk Anonymous poster hash: d0949...bca
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 Andre enn jeg som begynner å synes at "pompøs" høres litt rart ut? Anonymous poster hash: 26f8f...e1e Jepp, satt akkurat å tenkte det samme. ☺️ Anonymous poster hash: e506d...cb0
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 Victoria Estelle. Anonymous poster hash: b6dcd...0fd
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #12 Skrevet 29. oktober 2014 Vilde Sofie eller Julie Sofie da? Evt Pernille Sofie?! Anonymous poster hash: 563fe...15c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #13 Skrevet 29. oktober 2014 Makan til jåleri. Kaster litt opp i munnen når jeg hører sånne navn Anonymous poster hash: 0a30d...429
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #14 Skrevet 29. oktober 2014 Makan til jåleri. Kaster litt opp i munnen når jeg hører sånne navn Anonymous poster hash: 0a30d...429 Skjønner det blir mye for deg, men synes du det er ok med mitt ogmine barn sine tre navn? Jeg som har engelske familienavn på barna? Lurer bare på hva folk tenker når de ser alle navnene..? Om folk tenker det er en grunn for alle navnene. Mine barns første navn er navn som er vanlige i Norge også, de to andre er veldig engelske. Mine tre navn er ikke navn som brukes mye i Norge, men de fleste hører at jeg ikke er helt norsk når jeg pratet. Anonymous poster hash: a4d37...4c5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #15 Skrevet 29. oktober 2014 Makan til jåleri. Kaster litt opp i munnen når jeg hører sånne navn Anonymous poster hash: 0a30d...429 Skjønner det blir mye for deg, men synes du det er ok med mitt ogmine barn sine tre navn? Jeg som har engelske familienavn på barna? Lurer bare på hva folk tenker når de ser alle navnene..? Om folk tenker det er en grunn for alle navnene. Mine barns første navn er navn som er vanlige i Norge også, de to andre er veldig engelske. Mine tre navn er ikke navn som brukes mye i Norge, men de fleste hører at jeg ikke er helt norsk når jeg pratet.Anonymous poster hash: a4d37...4c5 Hehe, siden du spør: jeg er halvt engelsk selv, og faren min kommer fra en adelig familie. Jeg har ikke hatt så mye kontakt med dem gjennom oppveksten da jeg har vokst opp i Norge. Men både faren min og alle i hans familie har veldig mange fornavn. De bruker jo bare ett i det daglige. Jeg er veldig lite opptatt av sånne ting, er lite glad i jåleri, bryr meg ikke en døyt av adelighet eller andre titler. Min norske mors familie som er helt "vanlig" har alltid gjort mye mer for meg enn den styrtrike engelske familien min. Selv har jeg mastergrad fra universitetet, men bryr meg ikke om utdannelsesnivået folk har, men om hvordan de er som mennesker. Ved å vokse opp på Oslos vestkant, ha adelige i familien og kjenne mange med høyere utdanning har jeg totalt mistet noen som helst respekt for disse tingene i seg selv, særlig det som har med arv å gjøre. Mange er født i fine familier og har fine navn, men er noen idiotier. Andre kommer fra fattige kår men er veldig kloke, reflekterte og varme mennesker Så kanskje jeg er litt farget av min bakgrunn, for jeg synes jo i teorien at det er fint å ta vare på tradisjoner, og innser kanskje at jeg litt fordomsfull :-/ Anonymous poster hash: 0a30d...429
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #16 Skrevet 29. oktober 2014 Carosander Nathaniel. Grøss. Et sånt navn må jo være til hinder for en voksen mann..? Anonymous poster hash: e5cd6...5e2 Om verden ikke har kommet lengre når han blir voksen, så kan han jo forkorte navnet sitt til Sander, Anders eller Aron. Anonymous poster hash: 0b7ee...7cd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #17 Skrevet 31. oktober 2014 Vilde Sofie eller Julie Sofie da? Evt Pernille Sofie?! Anonymous poster hash: 563fe...15c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Var i en barnedåp en gang der barna ble døpt. Andora Konstanse og Victor Amadeus. Grøss! Anonymous poster hash: a8876...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå