Gå til innhold

Noen med livmorfremfall her? Hva ble løsningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til fastlegen som har henvist meg til gynekolog for å diskutere alternativer.

Eneste alternativene jeg vet om er operasjon og pessar/ring. Sistnevnte har jeg forstått var for dem som ikke var seksuelt aktive?

Er under 30 så regner med å være seksuelt aktiv i noen år til.

Noen som har noen erfaringer å dele? Hvis det ble operasjon, hvordan gikk det og hvor lang tid tok det før man er tilbake til normalen igjen?

Anonymous poster hash: fe416...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Snakk med legen. Trodde ring ble brukt på veldig gamle mennesker de operasjonsrisikoen var for stor.

Anonymous poster hash: 64e8e...f73

Skrevet

Har som sagt vært til legen, og skal til gynekolog, men det er lang ventetid. Tviler på jeg får komme inn før jul.

Derfor ønsker jeg å høre i fra andre hvilke erfaringer de har :-)

Legen mente hvertfall at dette mest sannsynlig ikke kunne rettes opp med kun trening, hvertfall siden det ikke har blitt endret frem til nå med kniping.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om att de opererer ikke før du er ferdig med barn,så her ble det knipeøvelser.

Skrevet

Så lenge det ikke gir plager gjør de vel ingenting med det?

Jeg har ingen plager av det, og sex er ikke noe problem, så da er jeg bare sånn... Mamma er heller ikke operert.

Bestemor ble operert da, for hun hadde så mye plager, der kom "ting" ut av skjeden og plaget henne.

Anonymous poster hash: 4cebd...bd2
Skrevet

Har 3 barn så ser meg jo som ferdig. Hvertfall om alternativet er å gå som nå.

Skrevet

Det plager meg jo, ellers har jeg ikke gått til legen. Livmorhalsen stikker ut av skjeden, og det er ubehagelig å ha sex, for mannen treffer rett på mormunnen med en gang og må "brøyte" seg inn. Tampong kan jeg ikke bruke. Det er ikke plass. Den sklir bare ut igjen. Konstant tyngdefølelse og følelsen at hele greia skal skli ut om jeg må presse.

HI

Skrevet

Dytter i håp om flere erfaringer.Noen som har gått igjennom operasjon?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...