Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har nylig kjøpt noe på Finn som jeg i utgangspunktet prutet på. Selger gikk med på å selge til redusert pris - så langt er alt greit. Men da vi kommer til selger så får jeg litt dårlig samvittighet. For selger var alenemor og bor i en liten leilighet. Vi bor i enebolig i en større norsk by. Jeg og mannen min tjener ganske godt og har godt over en million i samlet inntekt per år. Grunnen til at vi kjøper brukt handler mye om at vi ikke ønsker å bidra til et voldsomt forbruk, men vi er på ingen måte veldig ideologiske. Samtid har vi begge litt dårligere råd nå på grunn for høyt forbruk tidligere i år, så vi velger å betale heftig ned på kredittgjeld for å bli kvitt dette. Altså er det ikke bare for oss å gå ut å kjøpe noe nytt akkurat nå heller. Burde vi egentlig ha betalt den egentlige prisen, fordi selger mest sannsynlig er i en dårligere økonomisk situasjon enn oss? Nå skal det sies at leiligheten hennes var strøken, og bar på ingen måte preg av noen mangler. Anonymous poster hash: 7e21a...0c3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Herregud du virker helt idiot. Anonymous poster hash: 6ebae...f19
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Herregud du virker helt idiot. Anonymous poster hash: 6ebae...f19 Fordi? Anonymous poster hash: 7e21a...0c3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg synes det er flott av deg og tenke gjennom ting du gjør på den måten! Flere skulle tenke seg litt om her i verden. Jeg tror du vet best selv om dette var skampris. Hvis det plager deg synes jeg du skulle gi henne mellomlegget og bare si at du ombestemte deg mht prutingen. En helt ærlig sak og en veldig fin gest! Lykke til! Jeg tror du er et godt menneske!!! Anonymous poster hash: 6cd4c...bc0
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Du virker som en kjempefin person! Skulle ønske flere tenkte like mye over egne handlinger i forhold til andre som deg Anonymous poster hash: 25aac...ce2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Det stemplet der hater jeg! Er selv alenemamma å vi drukner i klær begge to,å kjøper det vi vil ha. Er ikke alle alenemammaer som har dårlig råd. Anonymous poster hash: 17a4c...7ea
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Syns det var veldig godt tenkt av deg, beviser hvertfall at du har mer samvittighet enn det du mangler av det, og ikke mange har det i dag. Så veldig fint tenkt av deg! Anonymous poster hash: f02b9...36c
Jordbærblomst Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Fin tanke 😊 du kan jo si at du har ombestemt deg ang pruting?
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Så raust av deg å tenke sånn🙏 Markedet er jo for å prute, men skjønner tankegangen din, hadde nok følt det helt likens.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 Tipper at alenemoren har mer enn dere å rutte med i mnd. siden hun helt sikkert har valgt å styre unna å pådra seg kredittkortgjeld. Anonymous poster hash: 830de...f84
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 Så raust av deg å tenke sånn🙏 Markedet er jo for å prute, men skjønner tankegangen din, hadde nok følt det helt likens. Hvorfor er markedet for å prute? Jeg irriterer meg over de som pruter når jeg har sagt en pris. Anonymous poster hash: f5e25...951
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. oktober 2014 #12 Skrevet 29. oktober 2014 Så raust av deg å tenke sånn🙏 Markedet er jo for å prute, men skjønner tankegangen din, hadde nok følt det helt likens. Hvorfor er markedet for å prute? Jeg irriterer meg over de som pruter når jeg har sagt en pris. Anonymous poster hash: f5e25...951 [/ Ja vel, da gjør du det!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #13 Skrevet 29. oktober 2014 Hyggelig at du tenker på det:) Men hun hadde sikkert ikke gått med på å selge dersom prisen var for lav. Ofte setter man en litt tilfeldig pris på finn også. Synes ikke du skal tenke så mye på det. Det finnes mange alternativer for veldedighet man kan velge, dersom man ønsker å hjelpe de som har det litt vanskeligere. Anonymous poster hash: dda69...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå