Gå til innhold

Guttungen har slått seg i munnen (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann falt på skolen i dag og slo seg inni munnen (underleppa). Er dette noe de syr, eller gror det av seg selv?

Anonymous poster hash: 506ff...be1

post-42-287047_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg utdannet innen helsepersonell, men jeg har lært at om det spriker så skal det syes. Litt vanskelig i munn kanskje? Ta han med til legen for sikkerhets skyld, det hadde jeg gjort :)

Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell, men har vært borti noen slimhinneskader gjennom min tid som småbarnsmor. Dette ser temmelig uskyldig ut etter min mening og vil nok gro av seg selv.

Sønnen min fikk et lignende kutt og måtte sy noen sting på utsiden fordi det gikk gjennom huden under leppa. Innsiden ble ikke sydd og det grodde fint. Datteren min skrellet av et stykke inne i munnen. Dette grodde også helt av seg selv. 

Skrevet

Har også lært at hvis det spriker skal det sys, men synes det er vanskelig å bedømme når det er underleppa. Vil ikke dra unødig ærend på legevakten heller, for der er det køøøøø.

Hi

Skrevet

Nei, det der hadde jeg ikke dratt til legen for. Gutten min tok leppebåndet da han var liten. Vi var to ganger til legen, men det var kun fordi det ikke sluttet å blø. Var snakk om å sy, men sluttet heldigvis av seg selv. Ikke så godt å sy i munnen heller.

Anonymous poster hash: 9fc05...ac8
Skrevet

Tviler på det syes på innsiden av leppa.. Min 2-åring hadde noe tilsvarende for en uke siden, og det er helt grodd nå!

Men er du usikker kan du jo bare ringe legevakta og spørre..

Anonymous poster hash: 179fb...0c8

Skrevet

Tenker vi holder oss hjemme med mindre noe skulle oppstå (slik som blødninger), så får det gro av seg selv :) Takk for svar damer.

Hi

Skrevet

Det skal veldig mye til før de syr i munnen. Det er et området i kroppen som leger seg selv rimelig greit innen kort tid. Ville ikke bekymret meg noe over det 😊

Anonymous poster hash: c3667...1b7

Skrevet

Munnen leger seg selv veldig kjapt! Har opplevd å fjerne sting i munnen på et barn tidligere, og det var veldig stygt og dypt. Dette ser relativt fredelig ut, så om det ikke blør ville jeg bare latt det være. Er nok mye bedre i morgen allerede.

Anonymous poster hash: 56b8c...51e
Skrevet

Dattra mi slo seg slik at leppa sprakk i fra utsida opp mot hudkanten til innsiden opp mot nesa. Der krangla jeg meg til at de skulle sette et sting. De satte et sting i overgangen fra utsiden av leppa mot innsiden av leppa. Såret sprikte stygt.

De sa til meg at det nesten aldri sydde, og iaf ikke om det var skade inni munnen av sånn karakter

Så nei, det der vet jeg at dem ikke syr :)

Anonymous poster hash: 5f7a5...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...